Pohon těchto vozidel je optimalizován dobře odstupňovaným řazením převodovky. Velmi důležitý je snadný a rychlý přístup ke všem agregátům vozidla.
Vozidla BU 100/150/200 – euro 4 se vyznačují praktic-kou a hospodárnou koncepcí. Lze je nasadit kdykoliv, nezávisle na počasí a ročním období. Jsou výborným pomocníkem pro firmy a organizace působící v oblasti komunálních služeb, lesního hospodářství, tvorby a údržby krajiny, dále pro firmy a organizace zabývající se údržbou cest a komunikací (včetně úklidu sněhu) v obydlených oblastech i mimo ně, dále pro stavební a montážní firmy, firmy činné v oblasti drobné dopravy materiálů apod.
Kompaktní a přitom výkonné vozy BU 100/150/200 představují optimální řešení pro provoz v zimních podmínkách. S vysokou celkovou hmotností až 6,5 tuny jsou vozidla vhodná pro práci se sypacími automaty do objemu zásobníku 2 m3 a sněhovými pluhy s pracovní šířkou do 2,4 metru a výškou do 1,0 metru. Připojené agregáty jsou poháněny nezávisle hydraulikou se dvěma okruhy.
Pro montáž je k dispozici celá řada možností, např. připojení jeřábu přímo za kabinu řidiče nebo na zadní stranu vozidla. Pevná nebo rychlovýměnná nástavba podle požadavku zákazníka. Díky stabilní konstrukci a vysoké nosnosti může být na vozidlo s jeřábem připojeným za kabinou namontován navíc valník s délkou až 2 450 mm. Hydraulický pohon jeřábu může být zajištěn buď přídavnou pohonnou jednotkou nebo přímo z hydrauliky podvozku. Široká paleta různých variant vozidel BU nabízí možnost sestavení vozidla podle požadavků zákazníka, ale především podle podmínek, ve kterých bude stroj pracovat.
Technické parametry
Pohon
Pohon zadní nápravy s uzávěrkou diferenciálu 4x2.
Trvalý nebo krátkodobě zapínaný pohon všech kol 4x4 s redukční převodovkou.
Pohon 4x2R tzn. s redukcí (Pouze BU 200).
Celá řada doplňkového příslušenství umožňuje přizpůsobení vozidla jakýmkoliv požadavkům a provozním podmínkám.
Motor
VM motor: typ 56C/1 model R754EU4.
Vstřikování paliva: Common Rail.
Emise: euro4.
Zdvihový objem: 3 000 cm3.
Max. výkon: 74 kW (104 koní) při 3 000 ot./min.
Max. kroutící moment: 340 Nm při 1 350 ot./min.
Filtr pevných částic: DPF Engelhard DPX.
Elektronické řízení pracovních otáček.
Možnost připojení mechanického náhonu.
Spojka
Jednokotoučová třecí spojka, hydraulicky ovládaná pedálem, automatické seřizování vůle.
Převodovka
Synchronizovaná převodovka ZF 6S380 připojená přírubou k motoru, 6 převodových stupňů pro jízdu dopředu + zpátečka, možnost připojení mechanického náhonu na levé straně skříně.
1. převodový stupeň – 5,375
2. převodový stupeň – 3,154
3. převodový stupeň – 2,041
4. převodový stupeň – 1,365
5. převodový stupeň – 1,000
6. převodový stupeň – 0,799
R. zpátečka – 4,838
Redukční převodovka RG2000
Převodový poměr i = 1:1,050.
Redukovaný převodový poměr i = 1:3,930.
S využitím redukční převodovky počet rychlostních stupňů 12+2.
Náplně
Palivová nádrž 90 l.
Hydraulický olej 30–65 l dle typu hydraulického systému.
Nová kabina
- vyklopitelná kabina s ocelovým rámem, povrchová ochrana proti korozi,
- sedačka řidiče situovaná před přední nápravou,
- zadní stěna kabiny s rozměrným oknem,
- čelní okno s dokonalým panoramatickým výhledem,
- mechanicky ovládané spouštění dveřních oken, volitelně elektrické ovládání,
- vynikající výhled do stran díky rozměrným sklům,
- kombinované odpružení kabiny pryžovými lůžky a hydraulickými tlumiči,
- ergonomicky tvarovaná sedačka řidiče,
- standardně dvoumístná sedačka pro spolujezdce, volitelně jedno-místná,
- dobrá tepelná a hluková izolace kabiny,
- stropní panel s odkládacími prostory,
- výplně dveří s odkládacími prostory,
- nové účinnější světlomety.
Brzdy
Kotoučové brzdy všech kol s vnitřní ventilací, u provedení BU 100 a 150 s 4-kanálovým systémem ABS s hydraulickým ovládáním, BU 200 je vybaveno 3-kanálovým systémem ABS s pneumatickým ovládáním.
Odpružení
Dle využití vozidla – parabolické listové pružiny a nebo poloeliptické listové pružiny vždy vpředu jednoduché, vzadu dvojité v kombinaci s hydraulickými tlumiči, možnost doplnění o přední a zadní stabilizátor.
Rám vozidla
Díky robustní konstrukci rámu a velkému prostoru pro nástavbu představují vozidla řady BU zajímavé řešení také pro přepravu nákladu. K dispozici jsou podvozky se třemi různými rozvory náprav (2 300, 2 750 a 3 100 mm). Náklad může být přepravován na valníku (max. 2 950x1 700x400 mm), s hákovým nakladačem v kontejnerech do objemu 3 m3 nebo na jiné vhodné nástavbě podle přání zákazníka.
Hydraulická soustava
Modulární koncepce hydraulické soustavy s elektricky ovládanými ventily umožňuje přizpůsobení konkrétním potřebám zákazníka. Heslovitě popíšeme pět modulů:
Komunální hydraulika BU H30 – pouze ovládací funkce
Využití: ovládání radlice, sklápěče, kontejnerového systému ap. Elektrické ovládání, mechanické nastavení průtoku a pracovního tlaku.
Komunální hydraulika BU H31 – výkonové a ovládací funkce
Využití: ovládání radlice, sklápěče, kontejnerového systému ap. Dále jako pohon sypače, kropičky ap. Elektrické ovládání, mechanické nastavení průtoku a pracovního tlaku.
Komunální hydraulika BU H32 – výkonové a ovládací funkce
Využití: ovládání radlice, sklápěče kontejnerového systému ap. Dále pro pohon sypače, válcového kartáče, sekačky, mulčovačky, kropičky ap. Elektrické ovládání, proporcionální nastavení průtoku a pracovního tlaku.
Elektro-hydraulická jednotka BU A80
Tato jednotka je určena pro ovládání funkce sklápění valníku.
Hydraulické čerpadlo na převodovce BU A90
Čerpadlo je určeno pro ovládání funkce sklápění valníku, případně hydraulické ruky, kontejnerového systému ap.