Plně mobilní stroj na pásovém podvozku (do té doby byly na trhu převážně semi-mobilní třídiče) vynikal robustní konstrukcí, flexibilitou (třídič byl podobně jako dnešní typy vlastně stavebnicí, kterou je možné dle potřeby přestavět), ale hlavně díky kruhovému tvaru kmitů dosahuje výborných výsledků při třídění tzv. primárně podrceného materiálu. Zabíhat do přílišných detailů fyziky nebo konstrukčního inženýrství nemá smysl, podstatné je, že tento koncept převzali do výroby postupně takřka všichni výrobci třídičů a drtičů na trhu. Proč si to tehdy zakladatelé firmy Keestrack (Kees Hoogendoorn a jeho žena Annet Schoenmaker) nenechali patentovat, nevíme, nicméně od představení „4518ky” už nebylo nic jako dříve...
Přesun výroby do Šternberka
Stoupající celosvětová poptávka vedla k rozhodnutí zahájit velkokapacitní výrobu a postavit první vlastní výrobní závod. A tady, v roce 2001, se začíná odehrávat příběh s českým podtextem. Do nového závodu ve Šternberku se pod vedením výrobního a logistického specialisty Waltera Kaisera přesouvá výroba třídičů (výroba drtičů zahájena o tři roky později) a počet zaměstnanců roste nevídaným tempem. Od prvních pěti „průkopníků” značky v čele s již zmíněným Walterem Kaiserem stoupá jejich počet na 100 (2003), 250 (2005), až k dnešním bezmála pěti stovkám. Závod se z kapacitních důvodů dvakrát rozšiřuje. Naposledy prošel úpravami minulý rok a prostory se rozšířily na 8 740 m2.
Kde se třídiče a drtiče používají?
Díky variabilitě sít a kazetové technologii, která usnadňuje výměnu sít, je spektrum použití strojů téměř neomezené. Stroje nacházejí uplatnění v kamenolomech, povrchových dolech, při pozemních a rekultivačních činnostech, v pískovnách, při recyklaci skládek, likvidaci železobetonu apod. Se stroji je možné manévrovat pomocí rádiového dálkového ovládání a nastavit ho do optimální polohy. Navíc je každý stroj konstruován tak, aby ho bylo možné v transportní poloze přepravit kamionovou dopravou při dodržení standardních přepravních rozměrů.
Moravská továrna je unikátní ještě z jednoho úhlu pohledu: není to totiž žádná obyčejná „montovna”, ale pod jednou střechou tu sídlí i vývojářské středisko, nebo moderní lakovna (jde o antikorozivní zinkofosfátovou práškovou nano lakovnu).
Z nových montážních linek ve Šternberku dnes sjíždějí hrubotřídiče modelové řady K3 – K4, ale také třeba zbrusu nový odrazový drtič s typovým označením R3e. Ve výrobě řízené počítačem byly zavedeny nejmodernější výrobní postupy. Současné portfolio výrobce čítá šest produktových řad a celkem 22 konkrétních typů mobilních drtičů a třídičů. Ve Šternberku ale umějí i zakázkovou výrobu. Vzhledem k tomu, že stroje se odtud odvážejí do celého světa, občas tu musejí řešit i požadavek na specifickou výbavu.
Inovace mají zelenou
Keestrack je ve svém oboru průkopníkem. Nejen že je podepsán pod prvním hrubotřídičem na světě, ale zavedl do výroby také řadu inovačních prvků. Za zmínku stojí například speciální senzor pro snímání zátěže hydrauliky, který se postará o to, aby se výkon hydraulického systému přizpůsobil aktuální zátěži.
Z hlediska produktivity je významné i tzv. plug-out řešení, tedy napojení drtiče na externí zdroj energie a zajímavá je i možnost propojovat jednotlivé stroje mezi sebou, přičemž pohon celé takové soustavy zajišťuje pouze jeden drtič.