Hydrostatický pohon pojezdu
Koncept pohonu je již prověřen praxí a zahrnuje technologii „2plus2” – soustavu dvou stavitelných pístových čerpadel umístěných na motoru a dvou stavitelných pístových hydromotorů, které zajišťují pojezd stroje.
Toto řešení je založeno na opačné koncepci umístění motoru a hnacích agregátů, výstupní hřídelí dozadu. Tím je dosaženo posunu těžiště nakladače více dozadu a stroj tedy není nutno vybavovat tak velkým protizávažím pro dosažení dobré hodnoty překlopné síly. Díky tomu dosahuje nakladač výrazně nižší provozní hmotnosti, nižší spotřeby pohonných hmot a plynulá regulace přenosu točivého momentu na kola vede k nižšímu opotřebení pneumatik – souhrnně tedy k vyšší produktivitě a efektivnosti.
Vlastní vývoj motorů a elektroniky
Pohonné jednotky nakladačů Liebherr jsou vyráběny ve Švýcarském výrobním závodě Liebherr Machines, ve městě Bulle. Motory jsou konstruovány přímo pro pohon stavebních strojů, dimenzovány na výkony 130–560 kW a v současnosti plní emisní limity stupně III/Tier III.
Nově disponují optimalizovaným chladicím systémem a přesto, že je použita větší chladicí plocha a dodatečný chladič paliva, působí velmi kompaktně. Stejně jako motory, také komponenty pro elektroniku nakladačů jsou vyvinuty ve vlastních výrobních závodech.
Komfort při obsluze i údržbě
Nakladače Liebherr disponují prostornou kabinou, která byla ve srovnání s předchozími modely zvětšena o 28 %. Zvětšena byla i prosklená plocha a sloupky zúženy pro dobrý výhled z kabiny stroje. Nakladače jsou sériově vybaveny klimatizací se čtyřzónovým větráním. Hlavní prvky ovládání nakladačů, jako pojezdu a pracovní hydrauliky, jsou soustředěny do jedné ovládací páky a obsluha nakladače je tak jednoduchá a intuitivní.
Komfort obsluhy také zlepšuje optimalizovaná přístupnost k servisním místům, motorový prostor a chladící systém jsou po odklopení několika krytů motorového prostoru lehce přístupné.
Vysoká úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti
Nakladače Liebherr jsou sériově vybavovány prvky, které dále zvyšují bezpečnost provozu. Patří sem m.j. zvětšená zpětná zrcadla, přední i zadní dodatečné pracovní světlomety, rozšířené schůdky i dveře pro nástup do kabiny. Zadní pracovní a koncová světla jsou integrována do protizávaží a jsou tak lépe chráněna před poškozením. Nakladače jsou vybaveny protihlukovou kabinou ROPS/FOPS a úroveň hluku při plném zatížení je v kabině 69 dB(A).