S výkonem 74 kW až 503 kW motory Cummins obstarají více práce s nižšími nároky. Pro uživatele zařízení to znamená vyšší výkon stroje jako takového. Jednodušší architektura použitá u motorů Cummins STAGE V znamená kromě jiného zvýšenou spolehlivost a produktivitu. Zlepšená spotřeba paliva přispívá ke sníženým provozním nákladům. Motory jsou kompaktnější, došlo ke snížení hmotnosti a snížení nároků na chlazení. Zároveň došlo ke snížení komplexnosti instalace a tím pádem ke snížení nákladů výrobce zařízení.
„Zatímco většina výrobců využila strategii <0x201A>stejné jako' STAGE IV s drobnými úpravami, vedoucí postavení Cummins Inc v oblasti technologických řešení nám umožnilo dodat zákazníkům vylepšené produkty s nižšími instalačními nároky. Například řešení Single ModuleTM s vyšší kapacitou redukce Nox umožnilo odstranění EGR (recirkulace výfukových plynů) z řady motorů o objemech mezi 3,8 až 9 litrů. Toto řešení nám umožnilo navázat a rozšířit spolupráci s výrobci, kteří by v budoucnu ne nezbytně zvažovali instalaci motoru Cummins,” řekl Hugh Foden, výkoný ředitel Off highway business.
Současná nabídka
Motory Cummins B6,7 a L9 STAGE V jsou již plně certifikovány a v produkci tedy ve značném časovém předstihu před uvedením příslušné normy v platnost. Obě platformy nabízejí vyšší výkon i kroutící moment. Konkrétně výkon B6,7 se navýšil na 243 kW (326 hp) s vrcholem kroutícího momentu na 1375 Nm. Tedy v porovnání s motory STAGE IV jde o třicetiprocentní nárůst. Výkon L9 byl navýšen z 298 kW (400 hp) na 321 kW (430 hp) v emisní normě STAGE V, spolu s nárůstem kroutícího momentu o 13 % na 1846 Nm. Zvýšený výkon motorů nám například v případě B6,7 umožnil náhradu motorů o vyšším objemu právě tímto řešením. Takové možnosti jdou samozřejmě ruku v ruce se snížením nákladů na instalaci na straně výrobce a samozřejmě snížení nákladů na provoz na straně uživatele.
Motory F3,8 a B4,5 budou samozřejmě také k dispozici před legislativou požadovaným datem v roce 2020 a i tyto mají k dispozici značný nárůst výkonu oproti variantám v emisní normě STAGE IV. Motor F3,8 se výkonově posouvá z 93 kW (130 hp) na 129kW (173 hp), zatímco B4,5 z 129 kW (173 hp) na 149 kW (200 hp). Nárůst kroutícího momentu je u F3,8 o více jak 20 % na 620 Nm a 11 % u B4,5 na 780 Nm.
Řešení pro každého
K výše uvedeným motorům nabízí Cummins Inc svým zákazníkům také řešení na poli alternativní energie. A to jak plně elektrický pohon, tak jeho hybridní variantu. Tato řešení doplňují portfolio motorů emisní normy STAGE V a umožňují našim zákazníkům zvolit ideální řešení dle požadavků koncového zákazníka, popřípadě legislativy.
O společnosti Cummins Inc.
Cummins Inc., celosvětový lídr, je společnost zastřešující obchodní jednotky, které vyvíjejí, vyrábějí, distribuují a servisují dieselové motory a motory na bázi zemního plynu a související technologie, a to včetně palivových systémů, ovládacích systémů, vzduchotechniky, filtrace, emisních řešení a generátorů elektrické energie. Se sídlem v Columbusu v americkém státě Indiana zaměstnává společnost Cummins v současné době asi 58 600 lidí po celém světě a poskytuje servis zákazníkům v cca 190 zemích, a to vše prostřednictvím sítě přibližně 500 nezávislých nebo vlastních distributorů ve více než 7 500 obchodních lokacích. Společnost Cummins v roce 2017 dosáhla obratu ve výši 20,4 mld. dolarů, se ziskem 1,00 mld. dolarů. Tiskové zprávy lze nalézt na internetových stránkách Cummins.com nebo cumminsengines.com. Sledujte Cummins na Twitteru na twitter.com/cumminsengines a na YouTube na youtube.com/cumminsengines.