Za zmínku určitě stojí, že společnost Yanmar je v tomto segmentu průkopníkem, neboť v roce 1993 představila jako první na světe rýpadlo, jehož protizávaží ani přední část horního rámu nepřesahují při otáčení pásy. Nyní, o čtvrt století později, jsou bagry s nulovým přesahem zádi díky bezpečnějšímu a uživatelsky pohodlnému ovládání široce používány po celém světě.
Hydraulický systém
Pásové rýpadlo ViO82 je vybaveno novým hydraulickým systémem Yanmar ViPPS2i, který byl oproti předchozí verzi výrazně inovován a je navržen tak, aby umožňoval optimální regulaci tlaku a průtoku. Klíčovými prvky jsou v tomto ohledu dvě nezávisle řízená čerpadla a systém pro snímání zatížení, kdy, v závislosti na poloze joysticku a zátěži, je regulován výkon čerpadla tak, aby bylo k dispozici vždy ideální množství tlaku – schéma viz obrázek 2.
Dvě nezávislá čerpadla zase přispívají tím, že snižují ztrátu hydraulického tlaku, a to i při kombinovaném provozu ramene a výložníku. K hladkému chodu též přispívá nový elektronický regulátor čerpadel reagující na výkon motoru. To znamená, že výkon motoru je dokonale využit.
Motor
Snižovaní spotřeby a s tím spojená úspora paliva jsou klíčová témata. Rýpadlo ViO82 je proto osazeno naftovým motorem TNV o výkonu 55,6 k / 41,5 kW, zkonstruovaným dle nejmodernější technologie a vybaveným systémem přímého vstřikování Common Rail. Vstřikování paliva je řízeno samostatnou elektronickou řídicí jednotkou, což zajišťuje ještě čistší spalování.
Osazený motor Yanmar 4TNV98C-WBV1 je doplněn o recirkulaci výfukových plynů (EGR) snižující oxidy dusíku (NOx) a filtr pevných částic (DPF) odstraňující saze. Vylepšen je též regenerační proces, aby se zabránilo ucpávání filtru a s tím spojeným prostojům v důsledku čištění.
Řídicí jednotka motoru (ECU – Engine Control Unit) umí upravovat otáčky pohonné jednotky v závislosti na krouticím momentu či umožňuje přepnout do volnoběhu v případě, kdy se strojník po dobu 4 vteřin „nedotýká páček“. Zmíněný ekologický režim se uplatní samozřejmě jen v době, po kterou stroj nepracuje, nebo pracuje na malý výkon.
Kabina
Velký důraz byl při vývoji rýpadla kladen též na strojníka. Design „Univerzálního konceptu“, vyvinutý společností Yanmar, se tak zaměřuje na ergonomii, poskytuje dostatek místa pro nohy, umožňuje vynikající výhled a výjimečnou bezpečnost.
Z kabiny je vidět do všech směrů (360 °), sedadlo disponuje pneumatickým odpružením a má řadu možností nastavení, které zajišťují pohodlnou polohu k sezení. Za zmínku stojí též přepracovaný přístrojový panel nebo opěrky na ruce. Stroj je standardně vybaven systémem FOPS2 Top Guard.