
A jelikož většinu strojů předváděl německý, profesionální showman a kaskadér, bylo se opravdu na co dívat. No posuďte sami.
Jako první se představilo pásové minirypadlo CX31B, které velikostně spadá do středu své řady. Stroj je konstruován se zkrácenou zádí a s kompletně přepracovanou hydraulikou: hydraulické komponenty jsou umístěny na pravém boku a po odklopení krytu je k nim snadný přístup. Motor je umístěn vzadu a přístup k z hlediska servisu důležitým komponentům (filtry atd.) je také vylepšen.

Následně jsme měli možnost vidět prezentaci jedné z novinek, kolového smykem řízeného nakladače 435 Serie 3. Stroj disponuje vertikálním výložníkem, u kterého se při zvedání vodorovná vzdálenost lopaty od stroje nemění a je poháněn dieselovým čtyřválcem splňujícím emisní normu Tier III. Cestovní rychlost stroje je až 18 km/h.

Program pokračoval představením další z novinek, rypadlonakladače 695 Super R Série 3. Stroj je nyní poháněn ekologickým motorem CASE 445TA s technologií vysokotlakého vstřikování paliva Common Rail, který splňuje, nejnovější platné emisní normy Tier III. Jeho 110 koňských sil a točivý moment 516 Nm přenáší automatická převodovka Powershift. Základem hydraulického okruhu rypadlonakladačů 695 Super R Serie je dvojité zubové čerpadlo ve spojení s průtokově kompenzačním systémem, umožňující simultální ovládání několika pracovních funkcí najednou, což samozřejmě příznivě ovlivňuje celkovou produktivitu stroje.
Po představení teleskopického manipulátoru TX 130-33, nejmenšího z řady manipulátorů, u kterého nás nadchla především výborná manévrovatelnost a stabilita, nás čekal první z velkých strojů.

Na předváděcí plochu vyjelo mohutné pásové rypadlo CX 240B a všichni přítomní byli v napětí, co tento stroj vydrží a co za kaskadérské kousky předvede. A vydržel a uměl toho opravdu mnoho.

Další na řadě bylo kolové rypadlo WX 185, které se pyšní dvourychlostní převodovkou PowerShift. Maximální pojezdová rychlost stroje na silnici je 30 km/h, resp. 8 km/h v terénu. Otočová soustava dovoluje až 9 ot/min s rádiusem přesahu zádě 2 m.

Předvedení kloubového nakladače 921 E patřilo k těm delším. Nebylo to ale z důvodu obsáhlého popisu technických vlastností, ale kvůli ukázce kaskadérských fíglů, při kterých se místy až tajil dech.

Posledním předváděným strojem byl Dozer 1850K Série 3, který je v ČR novinkou. Více než 22 tunový kolos, poháněný motorem CASE o výkonu 157 kw, pracuje s radlicí šíře 3900 mm a objemu 5,6 m3.
Celá akce se zdařila. Lidé byli spokojeni a i my tímto organizátorům děkujeme za krásné zážitky.