Je toho opravdu mnoho a společně s otázkami se také objevují nejrůznější odpovědi a dokonce i fámy, které si občas někdo upravuje podle svého, jak se mu to hodí. Nicméně, abychom uvedli vše na pravou míru.

Nový třísítný třídič FINLAY 694 + na veletrhu bauma 2010
Značka FINLAY, která již načala druhou padesátku, žije dál a pod taktovkou mateřské společnosti TEREX je její budoucnost naprosto jistá. Nicméně došlo k několika zásadním změnám v organizaci a řízení výroby, takže výroba všech třídičů byla přesunuta do výrobního závodu TEREX v Dungannonu a výroba všech drtičů je soustředěna do výrobního závodu TEREX v Omagh.
Je naprosto zřejmé, že toto řešení na jedné straně znamenalo jisté dočasné (a toto zdůrazňuji) komplikace, ať již ve formě prodloužení dodacích termínů, nebo již zmiňovaných fám o zániku značky FINLAY, nicméně i v tomto případě platí, že přání je otcem myšlenky... Z perspektivního hlediska se změny již odrážejí ve zvýšené efektivitě výroby, v postupném zkracování dodacích lhůt a zvýšení kvality následného poprodejního servisu, což pozitivně pocítí každý z našich partnerů na trhu.

Mobilní kuželový drtiče FINLAY C-1550RS
Kromě organizačních změn jistě představíte letos i něco nového?
Samozřejmě, že pamatujeme na vývoj a první plody již byly představeny na bauma 2010. Jako velmi zásadní bych označil zcela nový třísítný třídič FINLAY 694 +, který se okamžitě svými parametry řadí na absolutní špičku své třídy. Všechny tři stejně veliké sítové plochy 6,0 × 1,5 m, všechny haldovací pasy hydraulicky sklopné a další vychytávky z tohoto stroje dělají skutečného krále třídičů.
Kromě toho byla představena zcela nová (větší) verze mobilního kuželového drtiče FINLAY C-1550RS (průměr kužele 1300 mm) s integrovaným dvousítným třídičem a vratkou. Tento stroj navíc ještě dále rozvíjí unikátní vlastnost tohoto kuželového drtiče C – 1540 tj. odlehčovací vibrační síto PŘED drtičem a to tak, že takto odseparovaný materiál můžete na novém stroji odvést stranou za pomoci vestavěného haldovacího pasu. Naprosto geniální myšlenka našich konstruktérů v praxi, kterou nám mohou ostatní jenom tiše závidět.
Velký čelisťový drtič FINLAY J – 1480 s tlamou 1400 × 770 mm a odrazový drtič FINLAY I-130RS s rotorem o průměru 1200 mm, šířce 1200 mm a vratkou I – 130 RS jsou již také k dispozici.
Další stroje jsou ve fázi testování prototypů, a tak ještě do konce roku se budete mít možnost seznámit se, mimo jiné, se zcela novým typem menšího bratříčka skvělého hrubotřídiče FINLAY 883, který bude mít označení 863 a bude dalším strojem z rodiny FINLAY přesně v duchu hesla „Skládačka pro velké kluky a holky...”

Haldovací dopravník na pásovém podvozku společnosti TRACKSTACK
A co můžete nabídnout mimo mobilních drtičů a třídičů TEREX FINLAY?
Zatím stále novinkou na českém trhu jsou haldovací dopravníky na pásovém podvozku (a toto zdůrazňuji) společnosti TRACKSTACK, které vám umožní velmi výrazně snížit náklady na tunu, a to obzvlášť v kombinaci s jakýmkoliv mobilním drtičem např. při výrobě monofrakcí. Tyto dopravníky čeká skvělá budoucnost, protože každý se snaží uspořit náklady.
Haldovací kapacita takového dopravníku může být až 2000 tun při výsypné výšce cca 8 m! V praxi to znamená, že ušetříte jeden celý kolový nakladač s osádkou pro odvážení a haldování materiálu zpod pásu drtiče, který má velmi omezenou kapacitu. Sestavu drtič haldovací pás potom obsluhuje výhradně bagr s osádkou – slovy jeden stroj a jeden člověk. Spotřeba paliva se bude pohybovat v rozmezí 6–10 l/hod. v závislosti na zatížení, přičemž maximální kapacita může být až 1000 t/hod.!
Je ověřena na několika konkrétních případech, že úspora s využitím takového dopravníku může dosahovat až 100 000 EURO/rok. Úspora představuje rozdíl v nákladech při haldování pomocí kolového nakladače a při haldování s pomocí haldovacího dopravníku společnosti TRACKSTACK. A to je jistě zajímavá částka pro každého. Komu ani to nestačí, můžeme nabídnout teleskopické haldovací pásy společnosti TELESTACK, které umí měnit nejen svoji výšku, ale také svou délku. Kromě toho umí radiálně haldovat materiál v plně automatickém režimu, kde je zachována konstantní výsypná výška a celkový objem skládky může dosáhnout až 80 000 tun. Samozřejmostí je možnost tzv. ušít řešení přímo na míru. Jenom o této oblasti bychom si mohli povídat hodiny ...

Metací drtič PILOT CRUSHTEC
Máte ještě něco, co byste čtenářům rád představil?
Kromě výše uvedeného nabízíme na našem trhu také metací, nebo chcete- li vertikální odrazové drtiče společnosti PILOT CRUSHTEC z Jihoafrické republiky a s potěšením vám mohu oznámit, že první kus již v ČR pracuje v pískovně při předrcování kameniva frakce 4/55 mm v uzavřeném okruhu tak, aby výsledné frakce byly 0/4 mm a 4/8 mm s důrazem právě na frakci 4/8 mm. Rádi vám tento stroj předvedeme a bude nám potěšením uspokojit všechny vaše zvídavé otázky.
Kromě toho jsme sortiment rozšířili také o moderní mobilní čelisťové drtiče GASPARIN IMPIANTI, které kromě mimořádné kvality nabízejí špičkové parametry, unikátní systém řízení HCS s integrovaným elektro/hydraulickým systémem otevření tlamy při vniknutí nedrtitelného materiálu. Tyto stroje jsou vynikající při recyklacích, zaujmou zejména nízkými provozními náklady a dosahovanými výkony, to vše při zachování kompaktních rozměrů i hmotnosti. Vždyť například drtič DIABLO s tlamou 1100 × 600 nabízí výkon až 220 t/hod. a má hmotnost pouhých 28,5 t.
Co chcete vzkázat čtenářům na závěr?
Pokud uvažujete o pořízení mobilního drtiče, třídiče nebo třeba celého provozu praní, odvodnění atd., nebo jen přemýšlíte o snížení nákladů již pořízené techniky, a to bez ohledu na značku, nebo barvu stroje, kontaktujte nás. I když se třeba nakonec pro naše stroje nerozhodnete, vždycky na tom vyděláte. Staré moudro říká, že pravda se nachází v diskuzi a my jsme připraveni o vašich konkrétních potřebách i požadavcích zcela nezávazně diskutovat.