Kloubový dampr Doosan DA45-7 s pohonem 4×4 vychází z modelu 6×6, přičemž rozdílná je zadní část stroje, kde se místo dvojice náprav nalézá jediná náprava osazená dvojmontáží kol. Oba sklápěče mají stejnou kabinu a přední část a shodně spadají do kategorie s nosností 40 tun.
Vynikající výkon v obtížných podmínkách
„Díky vynikající ovladatelnosti v obtížných podmínkách náš nový kloubový sklápěč předčí svoji konkurenci z řad pevných sklápěčů. Jednoduše toho zvládá mnohem více,” uvádí Beka Nemstsveridze, produktový manažer pro kloubové sklápěče Doosan.
Novinka – v porovnání se srovnatelnými pevnými dampry – dokáže lépe stoupat do strmých svahů a nabídne lepší průchodnost terénem ve vlkých a kluzkých podmínkách. Stroj vyniká též malým poloměrem otáčení a vysokou palivovou účinností.
Využití nového dampru se očekává například v těžebním průmyslu či při stavbě tunelů. Tyto segmenty zahrnují též krátkodobé těžební projekty, práci v lomech a smluvní těžební průmysl. Velkými uživateli kloubových sklápěčů jsou také dodavatelé staveb a rozsáhlých zemních prací, kteří se podílejí na výstavbě silnic, přehrad, letišť, dále provozovatelé skládek atd.
„Vývoj našeho 4×4 kloubového sklápěče byl inspirován poptávkou zákazníků,” uvádí Beka Nemstsveridze. Nový dampr má nalézt uplatnění po celém světě s tím, že nabídne řadu výhod zákazníkům se specifickými potřebami. Takový stroj může být například schopen prodloužit těžební sezónu, která se běžně musí na určitou dobu zastavit kvůli období dešťů.