Vybraná rypadla Sunward nyní s financováním s 0% navýšením - NorWit, s.r.o.
Dnes je 8.9. – svátek slaví Mariana

Doprava materiálu při rekonstrukci a opravách domů nemusí být problémem

Zveřejněno: 23. 9. 2003

Při rekonstrukci budov, realizaci půdní vestavby, překládání střechy apod. v hustě zastavěných oblastech, kde není dostatek prostoru, řeší stavebníci či stavební firmy problém, jak dopravit potřebný materiál na pracovní místo.



V současné době již není tento problém neřešitelný, používá se malá stavební mechanizace. Na oblast malé mechanizace zaměřuje svoji činnost firma KAMI, s.r.o. z Otrokovic, která slouží řemeslníkům a firmám z celé republiky již třináctý rok a vyrábí, prodává i půjčuje široký sortiment strojů a zařízení. Malá stavební mechanizace jsou lehká zařízení, která lze snadno dopravit a smontovat, navíc nezabírají na místě stavby téměř žádné místo.
Do této kategorie patří mimo jiné žebříkové výtahy, elektrické kladkostroje, nosné konstrukce ke kladkostrojům, mobilní lešení a řada drobných vázacích a přepravních prostředků.
Žebříkové výtahy Používají se pro dopravu materiálu na střechu nebo oknem do budovy. Žebříkové výtahy LARZ jsou ve výrobním programu firmy KAMI od počátku její činnosti a v současné době začíná výroba už třetí generace se silnějším pohonem a zcela novým profilem žebříku, uzpůsobeným pro pojezd kol vozíku uvnitř profilu. To znamená, že žebřík se při položení na střechu již nemusí podkládat. Výroba stávajícího typu, vynikajícího především lehkostí konstrukce, zůstává zachována.
Rovněž náhradní díly a servis poskytuje firma KAMI na všechny typy výtahů LARZ od r. v. 1991. Stavební vrátky Vzhledem ke snížené hmotnosti lanových elektrických kladkostrojů se již téměř nepoužívá systém vrátek dole - kladka nahoře, který zatěžoval střešní konstrukci dvojnásobnou silou. Kladkostroje se zavěšují na nosné konstrukce přímo na střeše nebo v okně budovy, případně na lešení.

Firma KAMI vyrábí dva typy nosných konstrukcí - kozovou, kde kladkostroj pojíždí po nosníku, a otočnou, kde se kladkostroj otáčí na rameni kolem svislé osy. Součástí většiny kladkostrojů je otočná konzola s úchyty pro upevnění na lešeňovou trubku. Na nosné konstrukce lze upevnit řadu kladkostrojů s nosností od 150 do 300 (1000) kg a délkou zdvihu od 18 do 120 metrů. Ovládání je možno volit v libovolné délce (podle délky lana). Pro snadnou dopravu materiálu do výšek používejte moderní malou stavební mechanizaci. Investice do nových manipulačních prostředků se vám velmi rychle vrátí v úspoře času i pracovních sil potřebných pro provedení prací. Pokud se obrátíte na firmu KAMI, její pracovníci Vám budou věnovat svůj čas a s Vámi vyberou vhodné prostředky pro Vaše účely.

Obr. 1 - Žebříkový výtah, zábor veřejného prostranství je minimální
Obr. 2 - Stavební vrátek kozový a elektrický kladkostroj, doprava materiálu při opravě rovné střechy
Autor: Ing. David Sotolář
Foto: Archiv firmy KAMI
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Budoucnost patří teleskopickým manipulátorům. JCB zde hraje prim

Zveřejněno 6.9. Teleskopické kolové manipulátory patří k těm typům strojů, po kterých v posledních letech konstantně roste poptávka. Může za to jejich všestranné uplatnění v mnoha oborech, od stavebnictví, průmyslu, logistiky až po zemědělství. S konceptem stroje s… celý příspěvek

Kompaktní kolové bagry s nízkou výškou, ale největším zdvihem ve své třídě

Zveřejněno 4.9. Kolová rýpadla s nulovým přesahem zádě Komatsu PW168-11E1 a PW198-11E1 nabízejí jednu z nejnižších celkových výšek na trhu, ale v kompaktním balení přinášejí svým uživatelům více, než byste možná v této kategorii strojů čekali. Stroje s výborně… celý příspěvek

DAF slaví tři čtvrtě století od zahájení výroby nákladních vozidel v Eindhovenu

Zveřejněno 30.8. Společnost DAF Trucks letos slaví 75 let výroby nákladních vozidel. Je to významný milník v řadě úspěchů, které jsou poháněny inovacemi, převratnými technologiemi a chytrým designem. Stejná konstrukce tvoří základ pro nejnovější generaci vozidel DAF… celý příspěvek