S výrobou vozíků pro manipulaci začala společnost těsně po druhé světové válce, a to v souvislosti s příchodem paletizace, která se k nám dostává v této době z Ameriky. V ČR působí firma STILL již od roku 1991. V roce 2000 byla dokončena výstavba obchodně – servisního střediska v Praze-Hostivaři.
Dnes disponuje STILL v Evropě plošnou sítí poboček a dceřiných společností za podpory rozsáhlé sítě servisních středisek jak stálých, tak mobilních. To, že společnost STILL prodává své produkty téměř po celém světě, má za následek servis bez hranic. Zákazníci se vždy mohou spolehnout na to, že pokud bude potřeba údržba nebo oprava, bude servisní technik rychle na místě. Za použití počítačově řízených diagnostických systémů závadu rychle objeví a odstraní.Potřebné náhradní díly se dopravují pomocí noční expresní služby.
Příkladem rozmanité nabídky služeb firmy STILL je produkt nazvaný Partnerský plán. S ním lze optimálně sladit veškeré oblasti logistiky, od financování strojů, vývoje a využívání individuálních logistických koncepcí až po školení řidičů vysokozdvižných vozíků.
„Firma STILL stále ukazuje, co znamená pokrok. Design a technická image studie vysokozdvižného vozíku budoucnosti RXX, jako např. hydraulicky zvedatelná kabina řidiče a virtuální zpětné zrcátko, umožňují nahlédnout o několik generací vysokozdvižných vozíků dopředu. Mnohé z těchto vizí jsme již uvedli do sériové výroby (vozík RX 20, RX 50, RX 60 a RX 70).”
Vysokozdvižný vozík RX 70
Mezi nejmodernější produkty patří v pos lední době mezi zákazníky velmi oblíbený vysokozdvižný vozík RX 70. Jedná se o nejúspornější vysokozdvižný vozík ve své třídě. Jako jediný používá hybridní technologii. Je nabízen ve čtyřech variantách nosnosti od 2,2 do 3,5 tuny a vždy ve variantě s dieselovým nebo plynovým motorem. Systém pohonu budoucnosti se skládá ze spalovacího motoru, který pohání alternátor, inteligentní řídicí jednotky a elektromotoru. Přenos sil probíhá výhradně bezdotykově magnetickou silou. Nedochází tak k žádnému tření – a k žádnému opotřebení, což v neposlední řadě snižuje náklady na palivo a na servis. Navíc konstruktéři v Hamburku Billbrooku kladli velký důraz na extrémně robustní a výkonné provedení, které bude často vystaveno náročným podmínkám použití – chlad a špína, vlhko a korozivní prostředí. Třetím důležitým znakem je kompaktní, ergonomická konstrukce vysokozdvižného vozíku, která umožňuje efektivní použití.
RX 70 stanovuje nová měřítka v hospodárnosti a tím také v Total Cost of Ownership (TCO). Still nabízí propočítání nákladů od pořízení, po celou dobu používání až do dalšího zhodnocení všem zákazníkům. Se spotřebou pouhých 2,5 l za hodinu (měřeno na modelu s nosností 2,5 tuny podle nové směrnice VDI 2198, to znamená 60 pracovních cyklů za hodinu) je s velkým náskokem nejúspornějším vysokozdvižným vozíkem ve své třídě na světových trzích. Srovnatelné stroje mají spotřebu výrazně vyšší.
Dobrý výhled z kabiny
Nové standardy stanovil Still i pro pracoviště vysokozdvižného vozíku. Z RX 70 je dobrý výhled do všech stran. V testu výhledu prováděného podle metod měření ADAC byl hodnocen jako nejlepší ze všech testovaných vozíků. Dolů protažené přední okno a výhodné umístění přístrojů a přístrojové desky umožňuje neomezený výhled na vidlice a jízdní dráhu. Úzké střešní sloupky a velké střešní okno z bezpečnostního skla zajišťují volný výhled na zdvižené břemeno a horní řady regálu. Pro zadní část je protizávaží co nejnižší a má klesající obrys.
Komfort pro řidiče
Místo pro řidiče v RX 70 je prostorné a s velkým místem pro nohy. Pro zvýšení komfortu je kabina řidiče elasticky uložena a tlumené sedadlo lze individuálně nastavit pro každého řidiče. Všechny řídící páky jsou snadno ovladatelné, sloupek řízení je posunut mimo střed, protože většinou se řídí levou rukou. Ergonomická hlediska splňuje i malý volant a plochá poloha pedálů, aby bylo umožněno pohodlné držení rukou a nohou a síly potřebné na ovládání byly co nejmenší.
Modulární konstrukce
Stejně jako všechny nové modely Still má i RX 70 modulární konstrukci, takže mohou být splněna téměř všechna přání zákazníků na společném základě. K dispozici jsou nejen různé varianty motorů a různé nosnosti, ale také rozmanitá zvedací zařízení a výšky zdvihu, vybavení ka biny a elektrické příslušenství.
Vylepšená koncepce údržby
Rovněž s ohledem na TCO Still oproti dosavadním modelům výrazně vylepšil koncepci údržby RX 70. Intervaly údržby tak bylo možno prodloužit z 500 na 1 000 motohodin. Údržba hydrauliky byla díky nižšímu zatížení oleje posunuta z 3 000 na 6 000 hodin, což vede k výraznému snížení nákladů na údržbu. Přitom je třeba zdůraznit, že se tak zabraňuje prostojům a tím i výpadkům v intralogistických procesech a je tak dosaženo vyšší disponibility strojů.
Závěrem
„Na letošním veletrhu Transport a Logistika 2007 firma STILL představila ucelenou řadu vozíků RX, která vychází z designerské koncepce vozíku budoucnosti RXX. Veletrh byl pro nás mimořádně úspěšný. Zaznamenali jsme rekordní počet návštěvníků na našem stánku, kterým jsme se kromě prezentace výrobků snažili zpříjemnit jejich pobyt na výstavišti zajímavým a zábavným programem, kdy jsme vedle sebe porovnali umění naší techniky s lidskou dovedností (vystoupení dvojnásobného mistra světa a dvanáctinásobného mistra republiky v biketrialu Martina Šimůnka). Myslím, že se nám podařilo stejně tak jako v uplynulých letech prezentovat se jako jeden z nejvýznamnějších předních výrobců a dodavatelů manipulační techniky a logistických řešení.”