Korba je volně zavěšená. Skládá se z výrazně méně dílů, což také snižuje výrobní čas a náklady. Tím, že jsou rozhodující části korby naohýbány, jsou také menší požadavky na svařování.

Nová korba je vyrobena z materiálu Hardox 450. Vnitřek je vyložen otěrovým roštem, který je vyroben z materiálu Hardox 500.
Testování v plném provozu
Prototyp byl vyroben ve Švédsku, ve firmě Uppsala Svets, a je od srpna 2007 testován v plném provozu – na stavbě dálnice E18 ve Švédsku. Korba zatím přepravila přibližně 90 000 tun kamene, převážně žuly. Zhruba ze 60 % jde o lomový kámen, zbytek pak tvoří frakce za primárním drtičem. V průběhu testování se neprojevily žádné materiálové nebo konstrukční vady ani žádná neočekávaná abraze. Korba byla také vystavena letos na jaře na pařížském veletrhu INTERMAT 2009.
Nová koncepce byla již představena největším výrobcům těchto typů koreb. Předpokládá se, že v příštím roce se objeví první prototypy vyrobené podle této koncepce některými z velkých OEM.

Bo Lindström, vývojový inženýr
Vyměnitelný otěruvzdorný rošt
Rozhodující části korby jsou vyrobeny z oceli Hardox 450 tloušťky 7 mm. Nosnost korby mohla být díky výrazné redukci její hmotnosti zvýšena z 35 t na cca 39 tun. Na vnitřní část korby, nejvíce namáhanou otěrem, je použit otěruvzdorný rošt z oceli Hardox 500 o tloušťce 10 mm. Nový, šrouby upevněný rošt stojí přibližně 3 700 EUR. Rošt je jednoduše vyměnitelný a jeho životnost je cca 5 000 hodin. Jeho výměna trvá maximálně jeden den ve srovnání se zhruba dvěma týdny, které jsou potřeba, pokud se korba opravuje klasicky vyvařením plechů. Je zde ale řada dalších výhod pro koncové zákazníky. Nosnost se u tohoto nově vyvinutého typu korby zvýší o cca 9 % a sníží se výrazně i spotřeba paliva při jízdě prázdné korby bez nákladu.
„Tento tvar korby šetří materiál, peníze i spotřebované pohoné hmoty a tím chrání naše životní prostředí. Lze proti tomu něco namítnout?”
Jeden z konstruktérů této nové korby, Bo Lindström říká: „SSAB jako výrobce oceli nemá ambice vyrábět korby. Důvodem, proč byla vyvinuta a vyrobena tato nová koncepce, je mimo jiné i demonstrace našich znalostí a schopností. Vyrábíme otěruvzdorné plechy nejvyšší kvality a víme také, jak se dá jejich unikátních vlastností v konstrukci co nejlépe využít. Při konstrukci korby jsme používali nejmodernější programy pro výpočty statické, dynamické a únavové pevnosti. Vypočtené hodnoty jsme také kontrolovali měřením skutečných napětí na korbě během provozu. Tyto zkušenosti pak zpětně upřesňují i naše znalosti. Nový koncept korby šetří materiál, peníze i spotřebované pohonné hmoty a tím chrání naše životní prostředí. Lze proti tomu něco namítnout?”.