Od roku 1967, kdy Ginaf obdržel certifikaci jako výrobce nákladních vozidel, obohatili jeho tvůrci konstrukci nákladních automobilů o několik nových technických řešení. Mimo jiné v roce 1986 uvedli na trh hydropneumatické pérování (HPVS) a v roce 1991 elektronický systém řízení vozidla (EVS).
Vozidla do lomů a dolů
Na základě požadavku zákazníka z Brazílie došlo v roce 2007 ke zkonstruování podvozku pod označením X 5476T, který se posléze stal základem nové řady vozidel HD. Řada HD (Heavy Duty) obsahuje v současné době 3, 4 a 5ti nápravové podvozky určené pro provoz v těžkých podmínkách lomů a dolů.
Tato řada podvozků byla zkonstruována s cílem nabídnout dopravci přepravní kapacitu srovnatelnou s menšími řadami speciálních vozidel určených do těchto podmínek – tzv. demprů, avšak s náklady na provoz blížícími se běžným sklápěcím nákladním automobilům. V neposlední řadě pak nabídnout i možnost jednoduché přepravy prázdného vozidla po běžných komunikacích bez nutnosti žádat o povolení nadrozměrné přepravy či dokonce nutnosti toto vozidlo pro přesun částečně, kvůli jeho rozměrům a hmotnosti demontovat.

Komponenty pro běžná nákladní vozidla
Čím bylo těchto výhod dosaženo? Jednak využitím velkosériově vyráběných komponentů od značky DAF – mj. dodávky kabin, motorů, některých náprav, převodovek od firmy ZF, rovněž určených i do běžných nákladních vozidel, avšak vybavených odpovídajícím softwarem. Rovněž i většina dalších dílů má svůj původ od dodavatelů dílů pro běžná nákladní vozidla.

Hydropneumatický systém pérování
Rám vozidla je vyroben z kvalitních vysokopevnostních materiálů a je použito ve většině typů zavěšení náprav prostřednictvím hydropneumatického systému pérování HPVS, případně ve verzi HD-HPVS. Tento systém má v provozu na nezpevněných komunikacích mnoho nezpochybnitelných výhod. Kromě regulace a udržování světlé výšky podvozku je schopen tento systém pérování absorbovat i velké změny výšky (neudržovaný povrch) komunikace, aniž by došlo k extrémnímu zatížení řidiče. V neposlední řadě tento systém pérování umožňuje i vyrovnání vozidla před sklápěním, a tak předchází situaci, při které by mohlo dojít k převrácení vozidla při sklápění na svahu.

Standardní vybavení Heavy Duty
Celá řada HD v současnosti obsahuje dvě provedení 3-nápravových, tři provedení 4-nápravových a tři provedení 5-nápravových podvozků, nicméně na základě požadavků zákazníků je možné její další rozšíření při využití a kombinací stávajících komponent. Standardním vybavením většiny vozidel je využití dvou retarderů o celkovém výkonu 820 kW, motorové brzdy MX brake o výkonu až 325 kW, automatizovaná převodovka AS Tronic se speciálně vyvinutým softwarem a nápravy s nosností až 20 tun. Samozřejmostí jsou uzávěrky diferenciálů, dvou okruhů řízení, cyklónový předfiltr sání vzduchu, ABS a další prvky.

Přepravní výkony a rychlosti
Co je u této řady to nejzajímavější jsou její přepravní výkony. Pokud jde o užitečné zatížení jednotlivých podvozků, jsou následující:
- 3-nápravové podvozky až 34 tun v zá vislosti na použitém typu nástavby,
- 4-nápravové podvozky až 48 tun,
- a ko nečně 5ti nápravové až 60 tun!
Bez zajímavosti nejsou ani maximální přepravní rychlosti. Zatímco prázdné vozidlo se může pohybovat po komunikacích běžnou rychlostí 80 km/h, tedy stejnou jako běžná nákladní vozidla, při jízdě s nákladem je pak rychlost omezena v rozmezí 25–50 km/h a závisí na konkrétních podmínkách v dané lokalitě.

O tom, že řada HD byla trefou do černého, svědčí i její prodejní úspěchy. Kromě již zmíněného velkého kontraktu v Brazílii tato vozidla jezdí i v největším řeckém uhelném dole, v Rakousku, pro nás exotického Madagaskaru a samozřejmě v Nizozemí. Více technických informací najdete na webových stránkách výrobce www.ginaf.nl, popřípadě českého zastoupení www.annetra.cz.