Renomag.cz - Díly náhradní pro stavební stroje
Dnes je 23.11. – svátek slaví Klement

Nové tunelové rypadlo DEVELON DX235RTF-7

Zveřejněno: 11. 9. 2024

DEVELON, dříve Doosan Construction Equipment, uvedl na trh tunelovací rypadlo DX235RTF-7, které je novým přírůstkem do řady strojů pro speciální použití. Model vychází z osvědčeného pásového rypadla se sníženým poloměrem otáčení Develon DX235LCR-7 a je poháněn motorem DL06V Stage V o výkonu 141 kW (189 k). Klíčovou součástí stroje je těžké tunelovací čelo, které přináší novou konstrukci ramene a výložníku se speciální kinematikou a funkcí naklápění.

Speciální konfigurace výložníku a ramene rypadla DEVELON DX235RTF-7 umožňuje práci v úzkých prostorech.

Jan Breburda, produktový manažer Develon Europe pro speciální aplikace, k uvedení speciálního rypadla uvádí: „Nový tunelovací stroj DX235RTF-7 je navržen pro prvotřídní výkon v náročném podzemním prostředí. Bezpečnost a komfortní obsluhu doplňuje pokročilá hydraulika a robustní konstrukce, díky kterým model DX235RTF-7 poskytuje optimální výkon a odolnost. Kompaktní konstrukce pak umožňuje snadnou ovladatelnost ve stísněných prostorách.

Model DX235RTF-7 má celkovou provozní hmotnost 25 689 kg a nabízí maximální dosah 9 260 mm. Kinematika tunelovacího čela rypadla DX235RTF-7 je navržena tak, aby upřednostňovala vodorovný dosah a přesnost před svislým pohybem. Je založena na funkci naklápění výložníku, která umožňuje naklápění pod úhlem 45°/45° ve dvou směrech. Pohyb lze ovládat pedálem v kabině obsluhy.

Stroj DX235RTF-7 je navržen tak, aby se dal snadno přemisťovat manipulační technikou.
Stroj DX235RTF-7 je navržen tak, aby se dal snadno přemisťovat manipulační technikou.

Bezpečnost při práci v podzemí

Speciální konfigurace výložníku a ramene umožňuje práci v úzkých prostorech, přičemž rozsahy pohybu jsou ve srovnání se standardním čelem modelu DX235LCR-7 mírně omezené. Model DX235RTF-7 je uzpůsoben pro práci ve stísněném prostředí bez použití výkyvného pohybu v úzkých prostorech. Díky tomu je rypadlo DX235RTF-7 schopno efektivně pracovat v úzkých tunelech s možností dosáhnout na čelo a stěny tunelu a zároveň si zachovat nízký profil pro pohyb v takto specifickém prostředí.

Pro práci ve stísněných prostorech je nepostradatelná též další výbava jako například ochranné zařízením, které zajišťuje ochranu před padajícími úlomky nebo kontaktem ramene se stropem a stěnami tunelu. Díky tomu poskytuje model DX235RTF-7 systém FOG úrovně 2 v kombinaci s odolnějšími kryty a ochranou hydraulického potrubí. Nahodilému poškození dále brání kryty hydraulických hadic a pracovních světel ramene, jakož i uzavření válce lžíce a článků ve vyhrazeném ochranném prostoru a ukrytí válce ramene pod ramenem.

Oproti standardnímu modelu DX235LCR-7 má model DX235RTF-7 šest pracovních světel LED, čtyři vpředu a dvě vzadu, a také standardně kamery AVM. Mezi další funkce patří rotační potrubí PERO, centrální mazací místa a volitelně i radlice. Součástí vybavení jsou také protizávaží o hmotnosti 6,4 tuny a trojité pásové podvozky o šířce 600 mm.

Tab.: Specifikace tunelového rypadla DX235RTF-7
Tab.: Specifikace tunelového rypadla DX235RTF-7

Tunelovací práce často vyžadují přepravu stroje do míst s omezeným přístupem. Proto je stroj DX235RTF-7 navržen tak, aby se dal snadno zvednout a přemístit na pracoviště.

Pro více informací o stavebních strojích DEVELON navštivte stránky eu.develon-ce.com nebo kontaktujte distributora pro ČR, společnost GARNEA na www.garnea-stavebni.cz.

Autor: Pavel Svoboda
Foto: DEVELON
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.

Přečtěte si také

 

Nové

Kvalita v zeleném se stoletou tradicí. To je demoliční příslušenství Montabert

Zveřejněno 12.11. V České republice funguje nové zastoupení pro silnou značku v oblasti příslušenství. Je jím Montabert, francouzský výrobce s dlouhou tradicí, který se v roce 1968 uvedl na evropském trhu s prvním plně hydraulickým bouracím kladivem. Kladiva jsou… celý příspěvek

Velký test rýpadel Sunward. Hodnotí stavitel, který na bagry přesedlal z mixážních pultů

Zveřejněno 6.11. Možná už jste o něm ve Stavební technice četli. Michal Vlašic z Havířova je typický český self-made man, který se před pár lety zhlédnul v bagrování, když si z Polska dovezl malý dvoutunový bagřík. Zalíbilo se mu to do té míry, že pověsil slibně… celý příspěvek

Technology Days 2024: Budoucnost stavebnictví je v technologiích a propojené stavbě

Zveřejněno 5.11. Na tuzemské poměry ojedinělá akce proběhla letos v červnu v rámci každoroční CAT Roadshow. Pod názvem Technology Days 2024 se na dvou místech – v Ledčicích a Hrušovanech – uskutečnil dvoudenní odborný seminář na téma digitalizace ve stavebnictví,… celý příspěvek