Jan Breburda, produktový manažer Develon Europe pro speciální aplikace, k uvedení speciálního rypadla uvádí: „Nový tunelovací stroj DX235RTF-7 je navržen pro prvotřídní výkon v náročném podzemním prostředí. Bezpečnost a komfortní obsluhu doplňuje pokročilá hydraulika a robustní konstrukce, díky kterým model DX235RTF-7 poskytuje optimální výkon a odolnost. Kompaktní konstrukce pak umožňuje snadnou ovladatelnost ve stísněných prostorách.“
Model DX235RTF-7 má celkovou provozní hmotnost 25 689 kg a nabízí maximální dosah 9 260 mm. Kinematika tunelovacího čela rypadla DX235RTF-7 je navržena tak, aby upřednostňovala vodorovný dosah a přesnost před svislým pohybem. Je založena na funkci naklápění výložníku, která umožňuje naklápění pod úhlem 45°/45° ve dvou směrech. Pohyb lze ovládat pedálem v kabině obsluhy.
Bezpečnost při práci v podzemí
Speciální konfigurace výložníku a ramene umožňuje práci v úzkých prostorech, přičemž rozsahy pohybu jsou ve srovnání se standardním čelem modelu DX235LCR-7 mírně omezené. Model DX235RTF-7 je uzpůsoben pro práci ve stísněném prostředí bez použití výkyvného pohybu v úzkých prostorech. Díky tomu je rypadlo DX235RTF-7 schopno efektivně pracovat v úzkých tunelech s možností dosáhnout na čelo a stěny tunelu a zároveň si zachovat nízký profil pro pohyb v takto specifickém prostředí.
Pro práci ve stísněných prostorech je nepostradatelná též další výbava jako například ochranné zařízením, které zajišťuje ochranu před padajícími úlomky nebo kontaktem ramene se stropem a stěnami tunelu. Díky tomu poskytuje model DX235RTF-7 systém FOG úrovně 2 v kombinaci s odolnějšími kryty a ochranou hydraulického potrubí. Nahodilému poškození dále brání kryty hydraulických hadic a pracovních světel ramene, jakož i uzavření válce lžíce a článků ve vyhrazeném ochranném prostoru a ukrytí válce ramene pod ramenem.
Oproti standardnímu modelu DX235LCR-7 má model DX235RTF-7 šest pracovních světel LED, čtyři vpředu a dvě vzadu, a také standardně kamery AVM. Mezi další funkce patří rotační potrubí PERO, centrální mazací místa a volitelně i radlice. Součástí vybavení jsou také protizávaží o hmotnosti 6,4 tuny a trojité pásové podvozky o šířce 600 mm.
Tunelovací práce často vyžadují přepravu stroje do míst s omezeným přístupem. Proto je stroj DX235RTF-7 navržen tak, aby se dal snadno zvednout a přemístit na pracoviště.
Pro více informací o stavebních strojích DEVELON navštivte stránky eu.develon-ce.com nebo kontaktujte distributora pro ČR, společnost GARNEA na www.garnea-stavebni.cz.