Lanové rýpadlo SENNEBOGEN 6300 HD, patřící do portfolia stavební skupiny Ferraro Group, má obdivuhodné technické parametry. Speciální lanový bagr byl vyvinutý pro potřeby těžebního průmyslu a firem zaměřujících se na hloubkové zakládání budov nebo demolice. Má výložník dlouhý 113 metrů a je schopný unést až 300tunová břemena. Též další parametry jsou úctyhodné. Rozchod pásů činí 6,8 m, rýpadlo je vybaveno motorem Cat C18 o výkonu 570 kW a disponuje mimořádným tahem 350 kN u hlavních navijáků a 120 kN u pomocného navijáku. Tento typ stroje je při demolicích často nasazován v případech, kdy je nemožné provést řízený odstřel objektu.
V Porto Velle vybavili rýpadlo bourací koulí, určenou pro rozbíjení betonových bloků a desek. Při váze koule 10 tun stačí jediný úder do předem zvoleného místa a betonová deska se rozpadne na kusy. Podle strojníka společnosti Ferraro Group ale při podobných demolicích stačí i pětitunová koule, která má tu výhodu, že se přesněji navádí. Díky svým technickým parametrům se stroj hodí nejen pro samotnou demolici betonových prvků, ale i pro demontáž elektrárenských kotlů nebo těžkých ocelových nosníků, kterými byla bývalá elektrárna zpevněna. Stroj se speciální jeřábovou hlavou pro těžké zdvihy dokáže při délce výložníku zhruba 90 metrů manipulovat s padesáti tunovými nosníky.
Další konstrukční zajímavosti
SENNEBOGEN 6300 je nabízen s třemi různými motory. Všechny jsou od výrobce Caterpillar, přičemž nejsilnější z nich má téměř 1 200 koní. Palivová nádrž pojme 1 900 litrů. Z další výbavy stojí za zmínku například výkonné osvětlení pracovního prostoru pomocí světelného LED systému nebo soustava bezpečnostních kamer okolo celého stroje. Protože je toto rýpadlo nasazováno často v opravdu extrémních klimatických podmínkách, v rámci volitelného paketu může majitel zvolit speciální antikorozní povrchovou úpravu nebo balíček pro prostředí s extrémně nízkými teplotami. Strojník má uvnitř k dispozici veškeré myslitelné pohodlí. Masivní dveře jsou posuvné a dostaly (podobně jako čelní okno) pancéřované sklo. Jinak tu nechybí výkonná klimatizace, kabinový filtr s aktivním uhlím, vyhřívaná sedačka, topení s dálkovým ovládáním a časovačem nebo komplexní diagnostický systém. Kabina je hydraulicky zdvihatelná a pro účely přepravy se dá sklopit.