Jedná se o menšího bratříčka velmi úspěšného a oblíbeného hrubotřídiče FINLAY 883, který si již své pevné místo na trhu vydobyl. V případě „malého” hrubotřídiče FINLAY 863 se firma zaměřila především na takové zákazníky, kteří vyžadují výkon stroje do 200 t/hod., dále jeho snadný převoz a možnost využití i na malé zakázky, u kterých se ekonomicky nevyplatí převážet větší a samozřejmě také výrazně těžší stroj.
Unikátní vybavení FINLAY 863
Prioritou při vývoji tohoto třídiče byla univerzálnost, snadný převoz, nízká hmotnost při zachování robustní konstrukce (tak typické pro FINLAY) a maximálně ekonomický provoz.
Zárukou vysokého výkonu při vynikající kvalitě výsledných produktů je dvousítný třídič velikosti 2,7 × 1,2 m. Zcela unikátní v této kategorii je možnost hydraulického „přizvednutí” třídiče pro snažší přístup při čištění, nebo výměně sít. Další unikátní výbavou může být například zvýšení rámu o 300 mm, čímž se citelně zvýší skládkovací kapacita vynášecích pasů a celkově je s touto výbavou stroj dospělejší.
Násypka s hydraulicky sklopnými bočnicemi a mechanicky sklopným zadním čelem má objem 5 m3 a obsahuje podavač s plynulou regulací rychlosti. Standardně je podavač s gumovým zesíleným pasem. Nicméně, pokud uvažujete o nasazení stroje v náročnějších podmínkách, můžete tak volit variantu podavače s ocelovými články. S takovou výbavou se nemusíte bát ani rozvalu nebo recyklace velkých kusů – poškození, nebo proříznutí podavače v tomto případě prostě nehrozí... Konstrukce horní sítové plochy umožňuje použití kromě klasických sít také například děrovaných plechů, prstového síta, nebo roštnic, podle potřeby.
Na rozdíl od většiny konkurentů nabízí FINLAY 863 také pracovní plošinu kolem třídiče, což je z hlediska bezpečnosti a samozřejmě také z praktického hlediska velmi důležitá a podstatná věc.
Přeprava hrubotřídiče
O pohon tohoto hrubotřídiče se stará dieselový motor s výkonem 49 kW. Složení stroje z pracovní do přepravní polohy a naopak se děje samozřejmě hydraulicky a nezabere více času než několik málo minut. O pojezd stroje se postará pasový podvozek s kabelovým případně rádiovým pojezdem. Díky nízké hmotnosti stroje (základní varianta váží pouhých 18 tun) a kompaktním rozměrům (délka 9,5 m × výška 3,1 m a šířka 2,55 m) je převoz tohoto „drobečka” hračkou.
Barevné provedení na přání
A když už jsme u hraní, tak si dovolím poznamenat, že hrát si s materiálem, to tahle mašinka opravdu umí a buďte si jistí, že se žádné práce nebojí. Kromě toho, že nabízí o trochu více, než je v této kategorii zvykem, také dobře vypadá. Dokonce si můžete vybrat barvu „kabátku” dle vašeho vkusu bezplatně mezi bílou a červenou. Pokud vám ani to nestačí, tak za příplatek jej rádi vybavíme i „vybarvíme” přesně dle vašeho přání...
Další novinky
Kromě výše uvedeného se můžete těšit také na zcela nový kompaktní třídič FINLAY 684, který se bude nabízet jak ve dvousítném, tak i v třísítním provedení. Velikost třídící skříně bude 4,27 × 1,52 m, a to se týká všech sítových ploch.
Tento stroj bude k dispozici ve druhé polovině letošního roku, stejně tak jako nová řada menších drtičů, zahrnujících čelisťový drtič a samozřejmě odrazový drtič. Oba drtiče se budou pohybovat s hmotností kolem 25 t a budou vynikat kompaktními rozměry v kombinaci s typickou robustní konstrukcí a samozřejmě vynikajícím poměrem cena/výkon/provozní náklady.
Nemůžeme také pominout skutečnost, že rodina šestimetrových mobilních třísítných třídičů FINLAY 694 se nám opět rozrostla a na trh dorazila zcela přepracovaná varianta stroje se všemi třemi sítovými plochami o rozměrech 6,1 × 1,52 m!
Haldovací dopravníky na pásovém podvozku
Úplnou novinkou na českém trhu jsou haldovací dopravníky na pásovém podvozku (a to zdůrazňuji) společnosti TRACKSTACK, které umožní velmi výrazně snížit náklady na tunu a to obzvlášť v kombinaci s jakýmkoliv mobilním drtičem např. při výrobě monofrakcí. Haldovací kapacita takového dopravníku může být až 2000 tun při výsypné výšce cca 8 m!
V praxi to znamená, že ušetříte jeden celý kolový nakladač s osádkou pro odvážení a haldování materiálu zpod pasu drtiče, který má velmi omezenou kapacitu. Sestavu drtič haldovací pas potom obsluhuje výhradně bagr s osádkou – slovy: jeden stroj a jeden člověk. Spotřeba paliva se bude pohybovat v rozmezí 6 až 10 l/hod. v závislosti na zatížení, přičemž maximální kapacita může být až 1000 t/hod.!
A zajímavost nakonec
Kromě toho připravujeme k uvedení na trh také netradičně řešený třídič, který bude určen pro třídění lepivých nebo obtížně třiditelných materiálů. Největším problémem při třídění jsou jemné frakce jako 4/8 mm nebo dokonce 2/5 mm. Jejich třídění je problematické, a to zejména při horších klimatických podmínkách, ale hlavně se jedná o zajištění výsledné kvality těchto produktů.
Právě pro tuto oblast chystáme řešení, které bude možné použít jak samostatně, tak i v kombinaci se stávajícím mobilním třídičem. V tuto chvíli vám zatím neprozradíme více, nicméně příchod tohoto zařízení plánujeme na březen/duben tohoto roku, takže prosím ještě o chvilku trpělivosti...
Kromě nových strojů je firma FINLAY CZ chopna zajistit dodávku starších strojů (nejenom značky FINLAY) přesně dle stanovených požadavků. Kromě toho velmi úzce spolupracuje na vytvoření nového portálu, věnovanému tomuto oboru.
Návštěvu www.crushermarket.com vřele doporučuji.