To je umožněno především vyššími rychlostmi zdvihu a spouštění a výrazně vyšším zrychlením při pojezdu nového vozíku.
Řídicí elektronika vozíku ETM/ETV 214/216 byla společně se softwarem, vyvinutým také u firmy Jungheinrich, navržena na míru výkonu motoru vozíku. „Přes zvýšení výkonu překládky bylo možno snížit spotřebu energie o dalších 10 %,” říká Joachim Schier, vedoucí managementu vozíku s výsuvným sloupem u firmy Jungheinrich.
Úsporná konstrukce vozíku
Základem celého vozíku je prostorově úsporná konstrukce. Díky technologii výsuvného sloupu, kdy je sloup zasouván mezi ramena kol, nepotřebuje vozík pro stabilizaci protizávaží a může být nasazen v pracovních uličkách šířky již od 2 711 mm. Pro srovnání: šířka pracovní uličky srovnatelného čelního elektrického vozíku s protizávažím je přes 3 200 mm.
Max. výška zdvihu nového vozíku Jungheinrich s výsuvným sloupem byla zvětšena na 10 700 mm. Tak může vozík v budoucnu obsluhovat regály s výškou polic až 10 500 mm. Vozík může zvedat a přepravovat náklady o hmotnosti do 1 600 kg. Při vývoji byla také zvýšena zbytková nosnost vozíku. To znamená, že při výšce zdvihu přes 10 m může nyní vozík zvedat náklad přes 1 000 kg, což odpovídá zvýšení o cca 10 % ve srovnání s předchozím typem.
Nový design
Také výhled byl u nového vozíku Jungheinrich díky kompletně novému designu zřetelně zlepšen. To platí kromě zdvihového zařízení, nosičů vidlí a držáku sloupu také pro ochrannou stříšku řidiče. Joachim Schier: „Řidič má tak lepší výhled nejen na konce vidlic, ale i na regál, může rychle a jednoduše břemena nakládat a bezpečně zakládat do vysokých polic regálu.”
Nový typ vozíku ETM/ETV 214/216 je vybaven ergonomickou a zřetelně větší kabinou. S tím souvisí mj. komfortní sedadlo se stavitelnou polohou sedu, stavitelným opěradlem a odpružením na hmotnost řidiče. Nejdůležitější obslužné prvky jsou dosažitelné bez přechytávání. Pedály jsou umístěny analogicky jako u motorového vozidla.
Position Control
Nový vozík s výsuvným sloupem poskytuje navíc řadu možností, jak ulehčit práci řidiči a zvýšit tak efektivitu vozíku. Tak např. systém Position Control zajišťuje jednoduché a rychlé zakládání v předem definovaných výškách. Snímače nákladu na vozíku rozpoznají přítomnost palety na vidlích a tak potřebu vyložení nákladu nebo zdvihu prázdných vidlí pro vyložení palety. Jsou najížděny výšky zdvihu předem nastavené v asistenčním systému Position Control.
Další novinky
Prostřednictvím systému Warehouse Control je prováděna výměna dat mezi terminálem na vozíku a systémem správy skladu (Warehouse-Management). Data jsou zpracována v modulu předvolby výšky zdvihu a slouží jako jmenovité hodnoty pro předvolbu výšky zdvihu. „Tak jsou eliminovány chyby při zakládání a vykládání palet,” doplňuje p. Schier. Asistenční systém Operation Control váží průběžně pomocí snímačů náklad a synchronizuje hmotnost nákladu s příslušnou výškou zdvihu vozíku. Při případném překročení příslušné zbytkové nosnosti je řidič varován optickým i akustickým výstražným signálem.
Nový vozík ETM/ETV 214/216 firmy Jungheinrich může být navíc vybaven různými sadami dle způsobu nasazení. Sada Efficiency slouží k dosažení nejdelší doby nasazení vozíku na jedno nabití baterie. Drive Plus se nabízí pro nasazení s častými a dlouhými trasami pojezdu. Sada Lift Plus je oproti tomu vhodná pro časté zdvihy do velkých výšek.
Společnost Jungheinrich patří v celosvětovém měřítku k předním poskytovatelům manipulačních vozíků, skladové techniky, logistických systémů a služeb pro kompletní vnitropodnikovou logistiku. V loňském roce se stala firma Jungheinrich již pojedenácté jedničkou na trhu v ČR.