U nového vozíku Jungheinrich ERC 212/214/216 se jedná o kombinaci obratného ručně vedeného vysokozdvižného vozíku a rychlého/komfortního vozíku s plošinkou pro spolujízdu. Vozík má kompletně přepracovaný podvozek a bude uveden na trh krátce před zahájením veletrhu CeMAT 2011.
Rozdílné koncepty řízení rychlosti
Při vývoji nové generace vysokozdvižných vozíků s plošinkou pro spolujízdu realizovali inženýři firmy Jungheinrich různé koncepty řízení rychlosti. Vozíky s max. rychlostí 6 km/hod. jsou v praxi nasazovány především v režimu ručního vedení a pouze příležitostně se spolujízdou řidiče na krátké vzdálenosti.
„High-performance” ERC varianta s integrovanými bočními opěrkami, které v zatáčkách jistí obsluhu na plošince, je předurčena pro přepravu na delší vzdálenosti. Tato verze vozíku dosahuje v režimu spolujízdy rychlosti až 9 km/hod. „To odpovídá zvýšení až o 20 % ve srovnání s předchozí řadou,” říká p. Stefan Hirt, vedoucí produktového managementu ručně vedených vysokozdvižných vozíků u firmy Jungheinrich.
Všechny varianty nových ručně vedených vysokozdvižných vozíků s plošinkou pro spolujízdu u firmy Jungheinrich jsou vybaveny speciálně odpruženou plošinou, která šetří záda řidiče. Pro nasazení v režimu ručního vedení je možno plošinu jednoduše vyklopit. V tomto případě se automaticky sníží rychlost pojezdu na 4 km/hod. „Tímto konceptem řízení rychlosti se podstatně zvyšuje flexibilita nasazení našeho nového vozíku,” uvádí dále p. Stefan Hirt. Ve srovnání z dosavadní řadou je možno navíc dosáhnout také zvýšení zbytkových nosností až o 25 %.
Elektrické řízení v sériové výbavě
Ke standardu u nové řady patří také elektrické řízení, sériově montované již na mnoha jiných typech ručně vedených vozíků Jungheinrich. „Proto má řízení obzvláště lehký chod,” uvádí Stefan Hirt.
Přednosti nového řízení se uplatní zvláště také tam, kde záleží na malých ovládacích silách řízení, např. při manévrování ve skladu na malém prostoru. Díky systému Curve Control je při průjezdu zatáček maximální rychlost vozíku automaticky snižována dle úhlu řízení.
K výbavě vozíku ERC 212/214/216 patří regulovaný motor čerpadla s proporcionální charakteristikou zdvihu a spouštění. Ve srovnání se stávajícím sériovým vozíkem je dále zlepšena citlivost ovládání zdvihu a spouštění i spotřeba energie. Související rušivé zvuky byly nasazením této technologie zřetelně omezeny. Pomocí volitelného vybavení vozíku Jungheinrich je v budoucnu možné automaticky snižovat rychlost spouštění při skládání nákladu na podlahu. „Tak může obsluha v případě potřeby náklad skládat jemně a šetrně,” říká Stefan Hirt. Nová oj vozíku ERC byla dále vybavena zapouzdřenými kolébkovými spínači s krytím IP 65 a není citlivá na prach a vlhkost.
Další vybavení
Tento vozík je vybaven osvědčenou technologií střídavého pohonu aktuální generace. Výkonný střídavý motor 24 V (2,8 kW) zajišťuje v praxi další zvýšení výkonu překládky. Zvláště pro vícesměnný provoz může být nový vozík ERC vybaven bočním vyjímáním baterie. Díky volitelnému integrovanému nabíjecímu přístroji je také možné baterii pohodlně a spolehlivě nabíjet z každé zásuvky 230 V.
Společnost Jungheinrich patří v celosvětovém měřítku k předním poskytovatelům manipulačních vozíků, skladové techniky, logistických systémů a služeb pro kompletní vnitropodnikovou logistiku.