Renomag.cz - Díly náhradní pro stavební stroje
Dnes je 21.11. – svátek slaví Albert

Poprodejní servis pomocí IoT posune vaše stroje na zcela novou úroveň

Zveřejněno: 18. 5. 2022

Harvestory jsou působivé stroje. Mohou se pochlubit mimořádně úsporným provozem – pokud tedy jen nestojí v garáži. Firma Ponsse, výrobce lesnických strojů, navíc posunula díky spolupráci se společnostmi Bosch Rexroth a Bosch.IO svůj poprodejní servis na zcela novou úroveň.

Portfolio IoT řešení společnosti Bosch Rexroth zahrnuje vše – od propojovacích zařízení a správy zařízení až po správu dat.

Pro každého výrobce terénních vozidel je poprodejní servis mimořádně důležitý a náročný, a to platí i pro firmu Ponsse. Vysoce účinné řezací lesnické stroje této finské společnosti se totiž obvykle používají na odlehlých místech a jsou vystaveny značné zátěži. Aby nedocházelo k neplánovaným odstávkám a minimalizovaly se prostoje, musí servis firmy Ponsse reagovat rychle a pohotově. To platí zejména pro komplexní servisní smlouvy zahrnující rozsáhlou údržbu. Díky internetu věcí (IoT) a souvisejícím řešením společností Bosch Rexroth a Bosch.IO je firma Ponsse lépe než kdy jindy připravena plnit požadavek svých zákazníků, aby byly mobilní stroje vždy připraveny k provozu.

Dokonalý přehled přináší vyšší produktivitu

Hardwarové a softwarové komponenty IoT partnerů – společností Bosch Rexroth a Bosch.IO – se dokonale hodí pro stávající infrastrukturu firmy Ponsse. Díky nim je stav strojů transparentní a servisní technici si o nich mohou udělat dokonalý přehled na dálku. Firma Ponsse tudíž nabízí svým zákazníkům zcela novou úroveň podpory.

Harvestory standardně pracují ve velmi odlehlých oblastech. Proto je naprosto nezbytné co nejvíce omezit neplánované odstávky a prostoje. (fotografie: Ponsse)
Harvestory standardně pracují ve velmi odlehlých oblastech. Proto je naprosto nezbytné co nejvíce omezit neplánované odstávky a prostoje. (fotografie: Ponsse)

Dokonalé znalosti dlouholetých partnerů v oblasti IoT

Firma Ponsse již nějakou dobu používá svou vlastní infrastrukturu IoT k záznamu a přenosu údajů o strojích. V podobě nástroje Ponsse Manager společnost svým zákazníkům dále nabízí nástroj k řízení vlastní provozní činnosti, vozového parku a procesů dokumentace. V rámci probíhající digitální transformace byla rozšířena dlouholetá spolupráce se společností Bosch Rexroth na poli hydraulických komponent.

Značně se zlepšily možnosti prediktivní údržby, kterou umožňuje analýza konstrukcí přenášeného hluku generovaného rotujícími komponentami, jako jsou hydraulická čerpadla. Údaje o využívání komponent společnosti Rexroth jsou také součástí preventivních opatření. K analýze údajů shromažďovaných přímo ve vozidle se používají speciální algoritmy, které rovněž vyvinula společnost Bosch Rexroth.

Firma Ponsse nabízí díky IoT od společností Bosch Rexroth a Bosch.IO svým zákazníkům zcela novou úroveň podpory. (fotografie: Ponsse)
Firma Ponsse nabízí díky IoT od společností Bosch Rexroth a Bosch.IO svým zákazníkům zcela novou úroveň podpory. (fotografie: Ponsse)

Modulární stavební bloky

Tento IoT projekt využívá jednotlivé moduly z nabídky modulárních řešení IoT společnosti BODAS Connect. Řešení BODAS Connect společnosti Bosch Rexroth nabízí výrobcům terénních vozidel značnou svobodu při navrhování infrastruktury a zkracuje vývoj řešení díky osvědčeným a snadno konfigurovatelným modulům. Portfolio IoT řešení společnosti Bosch Rexroth zahrnuje vše – od propojovacích zařízení a správy zařízení až po správu dat a komplexní nabídku aplikací a služeb. Firma Ponsse využívá řešení s inteligentními senzory a službu cloudové správy dat Bosch IoT Insights společnosti Bosch.IO. Zde se ukládají shromažďované údaje, které lze spravovat a vizualizovat pomocí řídicích panelů.

Proaktivní zákaznický servis

Řešení IoT zavedené v roce 2019 se firmě Ponsse skutečně vyplatilo. Poprodejní servis je proaktivnější a společnost je schopna zákazníky upozornit na možné problémy a jednat ještě dřív, než dojde k samotné poruše zařízení. Sečteno a podtrženo: firma Ponsse nyní dokáže řešit problémy svých zákazníků rychleji a efektivněji a kontakt se servisním oddělením je nyní ještě příjemnější.

Autor: Martin Fichta, Bosch Rexroth CZ
Foto: Bosch Rexroth CZ

Tématické tagy

Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.

Přečtěte si také

 

Nové

Kvalita v zeleném se stoletou tradicí. To je demoliční příslušenství Montabert

Zveřejněno 12.11. V České republice funguje nové zastoupení pro silnou značku v oblasti příslušenství. Je jím Montabert, francouzský výrobce s dlouhou tradicí, který se v roce 1968 uvedl na evropském trhu s prvním plně hydraulickým bouracím kladivem. Kladiva jsou… celý příspěvek

Velký test rýpadel Sunward. Hodnotí stavitel, který na bagry přesedlal z mixážních pultů

Zveřejněno 6.11. Možná už jste o něm ve Stavební technice četli. Michal Vlašic z Havířova je typický český self-made man, který se před pár lety zhlédnul v bagrování, když si z Polska dovezl malý dvoutunový bagřík. Zalíbilo se mu to do té míry, že pověsil slibně… celý příspěvek

Technology Days 2024: Budoucnost stavebnictví je v technologiích a propojené stavbě

Zveřejněno 5.11. Na tuzemské poměry ojedinělá akce proběhla letos v červnu v rámci každoroční CAT Roadshow. Pod názvem Technology Days 2024 se na dvou místech – v Ledčicích a Hrušovanech – uskutečnil dvoudenní odborný seminář na téma digitalizace ve stavebnictví,… celý příspěvek