MONTABERT - Evropský výrobce kvalitního příslušenství pro demolice
Dnes je 22.11. – svátek slaví Cecílie

Přístav DaFeng získal mamutí manipulační stroj. Má nakládat až 100 milionů tun ročně

Zveřejněno: 9. 3. 2020

Dvousettunová manipulační mašina nesoucí označení LH 150 ET Portan Litronic byla vybrána na základě rozsáhlých analýz provozu a několika návštěv u německého výrobce. Jen pro zajímavost, předmětný Litronic je největším strojem pro přístavní manipulaci, který kdy vyrobila společnost Liebherr.

LH 150 ET Gantry Port Litronic váží 200 tun a je osazen 16,5 m dlouhým výložníkem

Stroj LH 150 ET Gantry Port Litronic je 2,5krát produktivnější, než běžné vykládací jeřáby pro manipulaci s kontejnery nebo s kulatinou,” uvedl generální ředitel přístavu Lin Feng. „Díky tomu se nejen výrazně zkrátí doba potřebná k vykládce, ale i sníží veškeré s ní spojené náklady. To znamená samozřejmě i zvýšení kapacity přístavu a zlepšení naší konkurenceschopnosti,” dodal Lin Feng.

S provozní hmotností pohybující se kolem 200 tun je LH 150 ET Gantry Port Litronic největším přístavním manipulačním strojem, který kdy Liebherr vyrobil. K rozpohybování zařízení je potřeba 10kV elektrická přípojka, ze které integrovaný transformátor vyrobí 400 V potřebných pro napájení 400kW elektrického motoru. Vzhledem k tomu, že kromě klasického pohonu je stroj vybaven též systémem rekuperace (ERC – Energy Recovery System), může část energie vzniklé při spouštění nákladu opětovně využít. Při špičkovém výkonu na úrovni 614 kW a až 30% úspoře elektřiny jde o nezanedbatelný benefit.

Úpravy na míru

Přístavní manipulátor Liebherr byl specificky upraven tak, aby vyhovoval podmínkám provozu v DaFeng. Například otoč s kabinou tak nebyla usazena obvyklým způsobem centrálně mezi kolejnice, ale je umístěna směrem k moři. LH 150 ET Gantry Port Litronic též dostal 16,5 m dlouhý výložník, který spolu s 15 m dlouhou násadou umožňuje stroji dosáhnout na celou palubu lodi s nosností cca 10 000 tun nákladu. U větších lodí, s nákladem 30 000 tun, obslouží 70 % paluby. Volně polohovatelná prostorná kabina poskytuje obsluze navíc dokonalý výhled a hydraulický rychloupínací systém umožňuje rychlou a bezpečnou výměnu mechanicky ovládaných přídavných zařízení přímo z kabiny.

Pro dodavetele, německou společnost Liebherr, bylo velmi důležité aktivní zapojení zákazníka do všech fází projektu – od návrhu až po samotné uvedení stroje do provozu. Technici společnosti DaFeng Port tak byli během montážního procesu například přítomni ve výrobním závodě v Kirchdorf an der Iller, aby se seznámili s konstrukcí. Inženýři z Liebherr-Hydraulikbagger GmbH následně naopak poskytli podporu v Číně při konečném sestavování, uvedení do provozu a při školení obsluhy.

Využití elektricky napájeného stroje pro nakládku a vykládku lodí je pro DaFeng Port nesmírně důležité a naplňuje naši vizi být zeleným přístavem,” uvedl Ji Xiaobo, jeden z manažerů během slavnostního předání a dodal: „LH 150 ET Litronic naší společnosti také pomůže navýšit roční kapacitu přístavu na 100 milionů.” Jen pro představu, v roce 2018 bylo v DaFeng naloženo přibližně 207 000 kontejnerů a 51,14 milionu tun materiálu.

Autor: Jiří Hejhálek
Foto: Liebherr
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Kvalita v zeleném se stoletou tradicí. To je demoliční příslušenství Montabert

Zveřejněno 12.11. V České republice funguje nové zastoupení pro silnou značku v oblasti příslušenství. Je jím Montabert, francouzský výrobce s dlouhou tradicí, který se v roce 1968 uvedl na evropském trhu s prvním plně hydraulickým bouracím kladivem. Kladiva jsou… celý příspěvek

Velký test rýpadel Sunward. Hodnotí stavitel, který na bagry přesedlal z mixážních pultů

Zveřejněno 6.11. Možná už jste o něm ve Stavební technice četli. Michal Vlašic z Havířova je typický český self-made man, který se před pár lety zhlédnul v bagrování, když si z Polska dovezl malý dvoutunový bagřík. Zalíbilo se mu to do té míry, že pověsil slibně… celý příspěvek

Technology Days 2024: Budoucnost stavebnictví je v technologiích a propojené stavbě

Zveřejněno 5.11. Na tuzemské poměry ojedinělá akce proběhla letos v červnu v rámci každoroční CAT Roadshow. Pod názvem Technology Days 2024 se na dvou místech – v Ledčicích a Hrušovanech – uskutečnil dvoudenní odborný seminář na téma digitalizace ve stavebnictví,… celý příspěvek