MONTABERT - Evropský výrobce kvalitního příslušenství pro demolice
Dnes je 21.11. – svátek slaví Albert

Prostornější kabina i lepší viditelnost. Volvo Trucks uvedlo nové modely vozidel FH, FH16, FM a FMX

Zveřejněno: 31. 5. 2020

Společnost Volvo Trucks představila čtyři nová nákladní vozidla, která kladou silný důraz na prostředí, bezpečnost a produktivitu řidiče. Tyto modely – Volvo FH, FH16, FM a FMX – přitom tvoří přibližně dvě třetiny ze všech dodávek společnosti.

Řízení nových modelů Volvo usnadňuje vylepšený adaptivní tempomat (ACC)

Na tuto velkou investici do budoucna jsme opravdu hrdí. Chceme být nejlepším obchodním partnerem našich zákazníků, který jim pomůže stát se konkurenceschopnějšími a zaujmout ty nejlepší řidiče na stále náročnějším trhu,” prohlašuje Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks.

Očekávaná vzrůstající poptávka po přepravě vyvíjí tlak na dostupnost kvalifikovaných řidičů po celém světě. Odhaduje se, že například v Evropě není obsazeno zhruba 20 % všech pracovních míst pro řidiče. S cílem pomoci zákazníkům získat a udržet si ty nejlepší řidiče se společnost Volvo Trucks zaměřila především na vývoj nových nákladních vozidel, která budou bezpečnějšími, efektivnějšími a atraktivnějšími pracovními prostředky pro kvalifikované řidiče.

Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks
Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks

Řidiči, kteří se svým vozidlem nakládají bezpečně a efektivně, jsou neocenitelným přínosem pro každou přepravní společnost. Zodpovědný přístup k řízení může pomoci ke snížení emisí CO2 i nákladů na palivo a minimalizovat rizika nehod, zranění a neplánovaných prostojů. Naše nová nákladní vozidla pomohou řidičům pracovat ještě bezpečněji a produktivněji a naši zákazníci díky nim získají silnější argumenty k přilákání těch nejlepších řidičů,” dodává Roger Alm.

Tyto modely nákladních vozidel v naší nabídce jsou k dispozici s různými provedeními kabin a je možné je optimalizovat pro širokou škálu využití. U nákladních vozidel pro dálkovou přepravu je kabina často druhým domovem řidiče. U nákladních vozidel pro přepravu na regionální úrovni zpravidla slouží jako mobilní kancelář, zatímco ve stavebnictví jsou nákladní vozidla odolnými a praktickými pracovními nástroji. Proto byl při vývoji všech těchto modelů kladen největší důraz na viditelnost, pohodlí, ergonomii, hladinu hluku, ovladatelnost a bezpečnost. Vylepšení se dočkal i exteriér. Odráží současné náročné parametry a získal atraktivní celkový vzhled.

Prostornější kabina nabízí lepší viditelnost

Nové modely Volvo FM a Volvo FMX se mohou pochlubit zbrusu novou kabinou i mnoha funkcemi jako jejich větší kolegové. Jejich vnitřní prostor se zvětšil až o jeden metr krychlový, což zvyšuje pohodlí a zvětšuje pracovní prostor. Díky větším oknům, snížené dveřní linii a novým zrcátkům je teď viditelnost ještě o něco lepší.

Volant je vybaven funkcí kloubového nastavení. Ta řidiči umožňuje podstatně lepší přizpůsobení polohy při řízení. Dolní lůžko ve spací kabině je umístěno výše než dříve, což je nejen pohodlnější, ale také díky tomu vzniká další úložný prostor pod tímto lůžkem. Denní kabina disponuje novým 40litrovým úložným prostorem s vnitřním osvětlením na zadní stěně. Pohodlnost kabiny dále umocňuje zesílená izolace, která pomáhá zabraňovat vnikání chladu, tepla i hluku, zatímco klimatizační jednotka s uhlíkovým filtrem řízená snímačem zajišťuje vysokou kvalitu vzduchu za všech podmínek.

Vnitřní prostor nových modelů se zvětšil až o jeden metr krychlový
Vnitřní prostor nových modelů se zvětšil až o jeden metr krychlový

Všechny modely mají digitální displej

Kabina řidiče nyní disponuje zcela novým digitálním displejem, jehož cílem je usnadnit řidiči přehled a správu různých funkcí a minimalizovat stres a ztrátu koncentrace. Palubní deska je plně digitální a disponuje 12palcovým displejem, což řidiči usnadňuje výběr potřebných informací. Řidič má na dosah ruky přídavný 9palcový boční displej, který umožňuje přístup k infosystému, navigačnímu systému, dopravním informacím a kamerám sledujícím okolí vozidla. Funkce může ovládat tlačítky na volantu, hlasovým ovládáním, prostřednictvím dotykového displeje či ovládacími tlačítky pod ním.

Vylepšené bezpečnostní systémy

Bezpečnost ještě více vylepšily funkce, jako jsou adaptivní dálková světla u modelů Volvo FH a Volvo FH16. Tento systém zvyšuje bezpečnost všech účastníků silničního provozu tím, že automaticky vypíná vybrané segmenty dálkových LED světel, když se nákladní vozidlo přiblíží k protijedoucímu vozu nebo k vozu, který jede před ním.

Řízení usnadňuje také vylepšený adaptivní tempomat (ACC), pracující při všech rychlostech až do 0 km/h, a tempomat pro jízdu z kopce, který automaticky aktivuje brzdy kol, když je pro udržení konstantní rychlosti z kopce potřebná vyšší brzdná síla. Standardní výbava nového nákladního vozidla aktuálně zahrnuje elektronický brzdný systém (EBS), který je nezbytným předpokladem pro bezpečnostní prvky, jako je systém varování před kolizí s funkcí nouzového brzdění či elektronické řízení stability. K dispozici je také systém Volvo Dynamic Steering s bezpečnostními systémy, jako je podpora jízdy v pruhu a podpora stability, které lze objednat jako volitelnou výbavu. Systém rozpoznávání dopravního značení je schopen detekovat dopravní značení, jako jsou omezení předjíždění, typ silnice a rychlostní limity, a zobrazí je na displeji.

Viditelnost lze dále vylepšit přidáním rohové kamery na straně spolujezdce, díky které řidič získá lepší přehled o postranní části vozidla na bočním displeji.

 Nákladní vozidla Volvo FH, FH16, FM a FMX tvoří přibližně dvě třetiny ze všech dodávek společnosti Volvo Trucks
Nákladní vozidla Volvo FH, FH16, FM a FMX tvoří přibližně dvě třetiny ze všech dodávek společnosti Volvo Trucks

Výkonné motory a alternativní hnací ústrojí

Důležitým faktorem pro přepravní společnosti je jak životní prostředí, tak ekonomika provozu. Vzhledem k tomu, že nebude existovat jeden zdroj energie, jež by vyřešil všechny problémy související se změnami klimatu, a různé segmenty a zakázky v rámci přepravy budou vyžadovat několik řešení, v dohledné budoucnosti vedle sebe bude existovat několik typů hnacích ústrojí.

Na řadě trhů jsou modely Volvo FH a Volvo FM dodávány s plynovým motorem LNG certifikovaným dle normy Euro 6, který nabízí stejnou úroveň úspory paliva a výkonu jako srovnatelná nákladní vozidla Volvo se vznětovým motorem ale má mnohem menší dopad na životní prostředí. Plynový motor lze pohánět bioplynem, který má až o 100 % nižší emise CO2, nebo zemním plynem, který má až o 20 % nižší emise CO2 než srovnatelná nákladní vozidla Volvo se vznětovým motorem. Uvedené hodnoty se týkají množství emisí vytvořených vlastním provozem vozidla, tzv. „tank-to-wheel” (emise vozidla pouze během jeho provozu).

Vozidlo Volvo FH je také možné vybavit novým výkonným vznětovým motorem certifikovaným dle normy Euro 6, který je součástí nabídky s I-Save přinášejícího výraznou úsporu za palivo i snížení emisí CO2. Vozidlo Volvo FH s I-Save kombinuje motor D13TC se sadou specifických funkcí, které mohou pro přepravu na dlouhé vzdálenosti přinést úsporu paliva až ve výši 7 %1). K vylepšení došlo i u verzí certifikovaných dle normy Euro 3 a 5, které disponují funkcemi, jako je přizpůsobení točivého momentu Volvo Torque Assist.

1) Tvrzení o úspoře paliva vychází z porovnání nákladů na naftu a AdBlue u motoru D13TC certifikovaného dle normy Euro 6, Step D, který má balíček pro dálkovou přepravu (I-Save), s motorem D13 eSCR certifikovaným dle normy Euro 6, Step D, bez balíčku pro dálkovou přepravu. Skutečná spotřeba paliva se může lišit v závislosti na mnoha faktorech, jako jsou zkušenosti řidiče, použití tempomatu, specifikace vozidla, zatížení vozidla, topografie trasy, údržba vozidla a povětrnostní podmínky.

Foto: Volvo Trucks
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Kvalita v zeleném se stoletou tradicí. To je demoliční příslušenství Montabert

Zveřejněno 12.11. V České republice funguje nové zastoupení pro silnou značku v oblasti příslušenství. Je jím Montabert, francouzský výrobce s dlouhou tradicí, který se v roce 1968 uvedl na evropském trhu s prvním plně hydraulickým bouracím kladivem. Kladiva jsou… celý příspěvek

Velký test rýpadel Sunward. Hodnotí stavitel, který na bagry přesedlal z mixážních pultů

Zveřejněno 6.11. Možná už jste o něm ve Stavební technice četli. Michal Vlašic z Havířova je typický český self-made man, který se před pár lety zhlédnul v bagrování, když si z Polska dovezl malý dvoutunový bagřík. Zalíbilo se mu to do té míry, že pověsil slibně… celý příspěvek

Technology Days 2024: Budoucnost stavebnictví je v technologiích a propojené stavbě

Zveřejněno 5.11. Na tuzemské poměry ojedinělá akce proběhla letos v červnu v rámci každoroční CAT Roadshow. Pod názvem Technology Days 2024 se na dvou místech – v Ledčicích a Hrušovanech – uskutečnil dvoudenní odborný seminář na téma digitalizace ve stavebnictví,… celý příspěvek