Výhodou společnosti je, že veškeré služby je schopná poskytovat tzv. „z jedné ruky”; společnost disponuje vlastními vývojářskými i výrobními kapacitami i bohatě zásobeným skladem náhradních dílů. V dnešním článku se zaměříme na představení pásových podvozků a k nim navázaných služeb.
Pásové podvozky ITR
Společnost RENOMAG dodává široký sortiment kvalitních podvozkových dílů značky ITR od výrobce USCO. Linie výrobků pásových podvozků značky ITR nabízí nejkomplexnější řadu dostupnou na trhu, která zahrnuje produkty pro standardní rýpadla i dozery spolu s kompletní řadou komponentů pásových podvozků pro asfaltovací stroje, vrtací techniku a strojní zařízení pro odlesňování a zemědělství. Výrobní flexibilita a velké návrhové znalosti dělají z linie podvozků značky ITR první výběr pro dodávku výrobků „na míru” určené zákazníkům se specifickými potřebami. Kromě prodeje je firma připravena poskytnout také poradenství a veškeré servisní služby.
Nákup prvotních surovin, finální kontrola, návrh komponentů, jejich obrábění, tepelná úprava a celý proces montáže, je zcela řízen výrobcem USCO a probíhá ve vlastních výrobních závodech. Stejné je to i s vývojem a výzkumem produktů, na kterých spolupracuje s partnerskými univerzitami. Kování je prováděno interně na lisech s kovací silou 1 600 a 2 500 tun. Slévárna má kapacitu více než 10 000 tun. Výrobní struktury používají různé procesy tepelné úpravy a mechanického obrábění pro uspokojení nejvyšších mezinárodních standardů a požadavků OEM. Tyto struktury jsou neustále modernizovány s vysokým podílem robotizace.
Podvozkovými díly jsou myšleny řetězy pásů (mazané i nemazané) s děleným spojovacím článkem, desky pásů (s různým počtem žeber) včetně speciálních, spodní pojezdové a horní nosné kladky, napínací (vodící) kola různých typů, ozubené segmenty a hnací ozubená kola. Řetězy ITR pokrývají rozsáhlou řadu značek strojů i aplikací a mohou být k dispozici v různých konfiguracích. Články řetězů ITR jsou kované z bórové oceli a kalené, a jsou tak vysoce odolné vůči opotřebení. Mazané řetězy jsou vybaveny děleným spojovacím článkem, který je vyroben prostřednictvím elektrojiskrového obrábění. Výrobní postup spojovacích článků značky ITR je patentově chráněn firmou USCO. Také při výrobě pouzder přichází ke slovu speciální technologie – kombinací celkového a diferenciálního kalení bylo dosaženo vysoké tvrdosti povrchu.
Další skupinou produktů dodávaných firmou RENOMAG, jsou kladky a vodící kola. V nabídce tu najdeme širokou škálu rozměrů a typů pro všechny nejběžnější značky a modely strojů. Hluboké zakalení a precizní mechanické obrábění garantují shodnou jakost výrobků. Kladky ITR mají celoživotní mazací náplň a velkou péči tu věnují vícestupňové kontrole při jejich výrobě a také důkladné montáži.
Jak dostat z podvozku maximum? Pravidelným servisem...
Pro dosažení maximální životnosti podvozku a zlepšení hospodárnosti provozu stroje je klíčový profesionální servis podvozků. Pro komplexní opravy podvozků disponují ve společnosti RENOMAG potřebným vybavením včetně výkonných lisů. Před provedením servisu je nutné zkontrolovat stav a změřit opotřebení (klasicky nebo pomocí ultrazvuku) jednotlivých dílů pásových podvozků techniky.
Zákazníci, kteří své podvozky svěří do dílen společnosti RENOMAG, oceňují především flexibilitu a konkurenceschopné ceny. Výhodou je také výjezdní servis – opravy a montáže podvozků probíhají v terénu a to i včetně výměny článků řetězu pomocí výkoného mobilního lisu. Prováděny jsou též kompletní odborné opravy a výměny podvozkových dílů strojů všech značek a modelů. Pro případy, kde dojde k prasknutí článků řetězu a roztržení pásu, má RENOMAG okamžitě k dispozici náhradní čepy, pouzdra a články řetězů včetně dělených spojovacích. Široká nabídka potřebných komponentů skladem ušetří provozovatelům strojů náklady, spojené s jejich odstávkou.
Otáčení pouzder řetězů
Jednou ze servisních služeb společnosti RENOMAG je otáčení pouzder řetězů mazaných olejem. Cílem této služby je maximalizovat životnost celého podvozkového soustrojí. V době, kdy se životnost pouzder řetězu přiblíží ke svému limitu, totiž zpravidla ostatním podvozkovým dílům zbývá ještě 50 % jejich životnosti. Tím, že se pouzdra řetězů otočí, přetěsnění a doplní se do nich olejová náplň, získávají v podstatě vlastnosti nových pouzder. Otočením pouzder řetězů se zabrání předčasnému prodření stěn pouzder, poškození čepů, zvětšení rozteče (natažení), což v důsledku zničí hnací kola a tím předčasně ukončí upotřebitelnost celého podvozku.