Energie potřebná k pohonu elektrických agregátů prototypového rýpadla JCB vzniká reakcí vodíku s kyslíkem v palivovém článku. Jedinou emisí z výfuku je voda. Celý projekt vedl syn Lorda Bamforda, který se po 14 letech strávených v domovském JCB dal na cestu akvizičního obchodníka: po založení společnosti Ryse Hydrogen koupil severoirský autobusový gigant Wrightbus a získal zakázky na dodávku prvních vodíkových městských autobusů double-decker určených pro Londýn a Aberdeen.
Předseda představenstva JCB Lord Bamford naznačil v souvislosti s uvedením této novinky, že JCB bude nadále pokračovat ve vývoji technologií, které povedou k nulovým emisím motorů. Loni například uvedla společnost na trh plně elektrické minirýpadlo 19C-1E; technologii následně použila letos k pohonu další novinky – vysokozdvižného vozíku s teleskopickým ramenem, tzv. Teletruk 30-E. Společnost se také intenzivně věnuje vývoji technologií tzv. „čistých“ dieselových motorů; tedy motorů, které už splňují poslední emisní směrnice EU Stage V. U nových řad těchto dieselových motorů kleslo množství produkovaného oxidu dusíku o 97 %, podíl pevných částic o 98 % a emise oxidu uhličitého (CO2) se snížily téměř o polovinu.