Obsluhuje více než 2 000 zákazníků s každoročním dynamickým nárůstem obratu. Společnost má vlastní logistický areál v Oticích u Prahy a logistické centrum v Ostravě – Kunčicích.
Akce pro zákazníky
Společnost FUCHS Oil Corporation (CZ), spol. s r.o. pořádá pro své zákazníky Den otevřených dveří a je spolupořadatelem dalších zajímavých akcí jako Mistrovství ČR v orbě, Závody traktorů do vrchu, Mistrovství Evropy v autokrosu, atd.
Každoročně také pořádá odborné semináře o novinkách a správném používání olejových produktů. Letošní seminář s názvem FUCHS Automotive 2010, který se konal 16. března 2010 v kongresovém sále Hotelu S.E.N v Senohrabech, byl určen odborníkům z oblasti nákladní dopravy, stavebnictví, zemědělství a tribotechniky.

Seminář zahájil ředitel společnosti Ing. Jan Cholenský, CSc., který všechny účastníky přivítal, přítomným ženám věnoval růže a v krátkosti představil společnost, přednášející a celkový program.
„Přestože v posledních letech dochází k poklesům spotřeby olejů a maziv, podíl společnosti FUCHS Oil Corporation (CZ), spol. s r.o. na českém trhu má neustále vzrůstající tendenci. Důvodem tohoto trendu je orientace na prodej speciálních, vysoce výkonných produktů pro zákazníky s vyspělými technologiemi,” řekl Ing. Cholenský a pokračoval: „Ekonomická situace není nadále stabilní. Stejně jako většina ostatních společností se snažíme pomoci obchodům. Zaměřili jsme se i na podporu a větší prezentaci nabídky Total Fluid Managementu, tzn. kompletní péči o kapaliny ve výrobních závodech, nově jsme přidali i projekt pro péči o kapaliny v oblasti automotive, což představuje například servisní firmy nebo dopravní společnosti. Tyto služby by měly přinést podnikatelským subjektům hlavně nákladové úspory a precizní monitoring, což jsou v době ekonomické krize významné atributy.”
Role silniční dopravy a postavení dopravce v ČR
Na toto téma hovořil Jiří Povolný, majitel dopravní společnosti Mátra Transport, a.s, předseda Česmad Bohemia pro Prahu a Středočeský kraj a člen národního výboru pro dopravu při MDS ČR. Mátra Transport a.s. je v současné době největší dopravně logistickou společností v regionu, poskytující kompletní dopravní a servisní služby.
FUCHS Oil Corporation je jejím strategickým partnerem a dodavatelem od roku 1998 pro veškeré náplně pro vlastní i servisovaná vozidla. „Nové produkty FUCHS Oil TITAN CARGO jsou velmi výhodné a výkonné, snižují interval výměny, prostoje vozidel, šetří náklady na výměnu filtrů a na servis a snížení spotřeby olejů. Velkou roli zde hraje dobrý poměr kvalita a cena,” zdůraznil Jiří Povolný.

Silniční doprava má klíčovou roli pro NH, je nezastupitelná a zároveň nenáviděná. Silniční dopravce by měl být samozřejmě finančně i profesně způsobilý a mít koncese Eurolicence.
V České republice prožívá silniční doprava kritické období a chaos díky dlouhodobě neřešitelným stavům – legislativa, přístup na český trh, vyšší daňové zatížení, žádné zvýhodnění pro české dopravce (spotřební nafta, vratka spotřební daně, slevy na mýtném, podpora nákupu ekologických vozidel atd.). V České republice je také absence velkých firem českých vlastníků. Navíc kamenem úrazu je zoufalý stav komunikací, který ohrožuje všechny účastníky provozu.

Některá fakta z dopravy
Podíl jednotlivých druhů dopravy na přepravě zboží: silniční 76 %, železniční 23 % a vodní 1 %. V roce 2009 byl počet registrovaných nákladních vozidel v ČR 549 160. Průměrné stáří vozidel do 2 let je 21 %, 2 až 5 let 23 %, 5 až 10 let 22 %, více než 10 let 34 %.
V České republice je celkem cca 70 000 provozovatelů nákladní dopravy (z toho cca 50 000 pro cizí potřebu).
Postavení českého dopravce je na evropském dopravním trhu nerovné. Vizí českého dopravce je posílit úroveň a roli českých dopravců prosazením opatření, které zajistí srovnatelné podmínky v rámci EU, dále propojení co nejvíce sítě dálničních okruhů.
Nové automotivní produkty
Koncern FUCHS je největším nezávislým výrobcem olejů maziv na světě. O jeho aktivitách nás informoval Dr. Markus Garb, vedoucí mezinárodního produktového managementu automotivních maziv koncernu Fuchs.
Jako velmi významný partner německého automobilového průmyslu udává krok v oblasti špičkové výkonnosti produktů. K zajištění spolehlivého provozu motorů, které jsou neustále vyvíjeny a vylepšovány, je zapotřebí využívat to naprosto nejlepší z technologie motorových olejů. Například řady olejů TITAN GT-1, které jsou špičkové lehkoběžné motorové oleje, šetřící nejen spotřebu pohonných hmot, ale i díky absenci zinku výrazně šetří a prodlužují životnost katalyzátorů moderních osobních, užitkových i nákladních vozidel. Špičkové motorové oleje TITAN také zaručují pokles provozních nákladů díky snížení spotřeby paliva i oleje a také tím, že umožňují nejdelší možné intervaly výměn olejů.
Normy kvality v německém automobilovém průmyslu jsou nejpřísnější na světě. FUCHS tyto normy nejen splňuje, ale i překračuje díky tomu, že oleje FUCHS se stávají konstrukčními prvky při vývoji moderních motorů. Složení maziv a olejů má mnoho složek, které jsou důležité pro specifikaci motorových olejů, pro jejich výkon a životnost motoru. Důležitý je pravidelný servis a používání správných olejů, které byť mohou být v prvotním nákupu dražší, tak v konečném výsledku vám ušetří desetitisícové částky.
Jedním z největších strategických partnerů je společnost Mercedes Benz, která používá a doporučuje výrobky FUCHS jako např. nový prvotřídní olej výkonnosti MAXX, bez obsahu zinku TITAN CARGO MAXX 5W-30. Určen je pro vysoce zatěžované naftové motory užitkových vozidel. Oleje a maziva FUCHS jsou rovněž používány např. jak pro první náplň, tak i pro servisní síť John Deere a Mercedes Benz.
Dnešní trend, převážně ve městech, je auto poháněné auto plynem, které má rychlejší a vyšší spalování. Doporučován je motorový olej řady TITAN GT1 PRO GAS SAE 5W-30.
Na závěr přednášky nám doporučil a předvedl možnost, jak si najít na internetových stránkách www.fuchs-oil.cz kompletní doporučený sortiment olejů a maziv pro jakékoli vozidlo.
Diagnostika olejů a její využití v praxi
Technik firmy Ing. Petr Dobeš, CSc., zástupce spol. FUCHS Oil Corporation přednášel o principech, důležitosti a používání tribodiagnostiky v praxi.
Olej má měřitelné parametry, které se během provozu mění a jejich hodnoty informují o stavu opotřebení oleje. Stanovením parametrů oleje a analýzou jejich hodnot lze určit stav oleje i stroje, v němž je zkoumaná olejová náplň použita. Olej je „krev” stroje, které prochází všemi třecími místy a nese v sobě informace o jejich stavu.
Cílem diagnostiky olejů je stanovení stavu oleje, což je rozhodování o údržbě a výměně oleje, dále stanovení stavu stroje, tj. rozhodování o potřebě údržby stroje, prevence poruch, proaktivní údržba, trendová analýza. Přínosem diagnostiky je vyšší spolehlivost stroje, zachování jeho výkonnosti, vyloučení neočekávaných poruch, předcházení prostojům, nižší náklady na provoz a předvídatelnost. Technický servis FUCHS tuto kompletní diagnostiku v plném rozsahu nabízí.
Poděkování a pozvání
Na závěr ředitel společnosti Ing. Cholenský poděkoval kolegům za velice odborné a zajímavé přednášky a účastníkům za pozornost. Zároveň pozval všechny příznivce na nejbližší akce, a to 1. května 2010 do Vyskeře na čtvrté Závody traktorů do vrchu, 20. 5. 2010 do Ostravy na Den otevřených dveří a na 48. FUHS Oil – 300 Zatáček Gustava Havla do Hořic dne 22. a 23. 5. 2010.
Každý s účastníků dostal Certifikát o úspěšném absolvování semináře FUCHS AUTOMOTIVE 2010.