„Malý” vozík Jungheinrich se spalovacím motorem a hydrostatickým pohonem (DFG/TFG 316s-320s) může přepravovat náklad až 2 000 kg, zakládat do výšky až 6,5 m a je vybaven hydrostatickou technologií. Srdcem nového vozíku je motor Volkswagen, v dieselové (DFG) i plynové (TFG) variantě. Regulační čerpadla a motory kol pochází od firmy Bosch Rexroth. Základ špičkových výkonů při současně maximální energetické účinnosti je třeba hledat v systémové elektronice se software, vyvinutým u firmy Jungheinrich.
„Malý hydrostat je logickým doplněním řady DFG/TFG 425s-435s, úspěšně zavedené na trh v roce 2008,” vysvětluje Marek Scheithauer, vedoucí produktového managementu a marketingu firmy Jungheinrich. Osvědčený koncept designu, technologie pohonu, ergonomie i bezpečnosti byl přenesen i na nový vozík.

Vhodný pro nasazení s častou změnou směru
„Hydrostatické vlastnosti pojezdu zajišťují vysoký komfort pojezdu a vysoký výkon překládky, obzvláště při intenzivním nasazení,” uvádí dále Marek Scheithauer. V praxi to znamená mj. rychlé a přímé zrychlení s rychlou, ale zároveň plynulou změnou směru. „Proto je vozík jako dělaný pro tzv. nasazení s častou reverzací, např. při nakládce a vykládce nákladních automobilů.”
Během zdvihu jsou automaticky zvýšeny otáčky. Procesy pojezdu a hydraulických funkcí jsou díky hydrostatické technologii prováděny přímo, přesně a bez námahy. Pomocí 5 předdefinovaných programů, od energeticky úsporného režimu po max. výkon překládky může řidič zmáčknutím tlačítka upravit pracovní režim pružně dle typu nasazení.
Nízká spotřeba a nízké emise
Hydrostatická technologie pohonu se vyznačuje malým počtem mechanických dílů a je díky tomu nenáročná na servis a údržbu. Díky použití motorů Volkswagen jsou do vozíku Jungheinrich se spalovacím motorem přeneseny četné výhody z automobilového průmyslu. Tyto motory jsou velmi tiché a vyznačují se mj. zřetelně nižší spotřebou a tím i velmi nízkými emisemi.

Vozík Jungheinrich DFG/TFG 316s-320s s hydrostatickým pohonem nabízí vysokou úroveň bezpečnosti v každodenním provozu. Vozík má, díky speciální konstrukci protizávaží a vysoko uložené bezpečnostní řízené nápravě, nízko umístěné těžiště a tím i vysokou stabilitu. Proto není nutné použití elektronického stabilizačního programu. Tento princip byl použit již v roce 2004 u vysokozdvižných vozíků se spalovacím motorem vyvinutých u firmy Jungheinrich.
Další aspekty bezpečnosti jsou u vozíku Jungheinrich DFG/TFG 316s-320s „zřejmé”. Díky speciálnímu designu ovládacího panelu má řidič dobrý výhled dopředu na náklad a konce vidlí. Výhled dozadu byl také podstatně zlepšen díky nízké horní hraně protizávaží. Při nakládce a vykládce palet má obsluha díky oknu bez příček z bezpečnostního skla v ochranné stříšce kabiny téměř neomezený výhled směrem nahoru.
Bezpečnostní technologie
Navíc ke konstrukčně podmíněné bezpečnosti je „malý” hydrostat na přání vybaven různými novými bezpečnostními balíčky Jungheinrich. Např. Access Control je systém, který aktivuje vozík teprve po proběhnutí určité sekvence bezpečnostních mechanizmů (sepnutý spínač sedadla, pás). Drive Control je založen na aktivním bezpečnostním systému Curve Control, který je už léta úspěšně integrován do elektrických vysokozdvižných vozíků Jungheinrich. Tento systém snižuje rychlost jízdy v zatáčkách v závislosti na úhlu řízení. Zároveň je rychlost jízdy rovněž omezena od definované výšky zdvihu.
U bezpečnostního balíčku Lift Control je navíc od definované výšky zdvihu snížena rychlost naklápění, je indikován úhel naklopení a integrovaný boční posuv je v případě potřeby bez námahy přesunut do naprogramované střední polohy. Novou funkcí u vozíků Jungheinrich se spalovacím motorem je rozšířené bezpečnostní blokování spojené s identifikací obsazení sedadla. Poskytuje vyšší ochranu při event. chybách obsluhy.
Kromě bezpečnostních balíčků na přání je vozík Jungheinrich DFG/TFG 316s-320s vybaven řadou dalších bezpečnostních aspektů, již ověřených u jiných konstrukčních řad. K nim patří automatická parkovací brzda, zabraňující neúmyslnému couvání na rampě nebo ve svahu, nebo shora viditelná stupačka pro jednoduché a bezpečné nastupování a vystupování řidiče.

Komfort jízdy a vysoký výkon překládky
Velkoryse a ergonomicky navržené místo řidiče u vozíku Jungheinrich DFG/TFG 316s-320s zajišťuje nejen vysoký komfort a uvolněnou jízdu, ale i vysoký výkon překládky. „Pokud se řidič v našem vozíku cítí nejen bezpečně, ale i příjemně, odráží se to zpětně na efektivitě vozíku,” vysvětluje Marek Scheithauer. Díky novému zdvojenému oddělení hnací jednotky a modulu řidiče od rámu jsou vibrace přenášené na řidiče minimalizovány. „Dosahujeme zde hodnot, které odpovídají nejnižším hodnotám našich elektrických vozíků,” uvádí dále Scheithauer.
Nové jsou také obslužné prvky, které jsou umístěné v loketní opěrce, nastavitelné ve dvou směrech a pohybující se společně se sedadlem. Navíc může řidič volit mezi novými ovládacími pákami SOLO- nebo MULTI-PILOT, obě s integrovaným tlačítkem pro změnu směru jízdy. Elektricky ovládaná parkovací brzda, startovací tlačítko jako u novějších automobilů, dvojitě stavitelný štíhlý sloupek řízení s funkcí paměti pro ještě vyšší volnost pohybu a větší prostor pro nohy dokreslují obraz nového vozíku DFG/TFG 316s-320s od firmy Jungheinrich.