Profibagr je typickým příběhem úspěšného obchodního modelu. Zakladatel obchodu s díly vystavěl svůj úspěšný byznys model na prověřených dodavatelích, nabízejících alternativní díly ve velmi slušné kvalitě. „Infrastruktura” obchodu včetně logistiky a skladování se stavěla za pochodu; s tím, jak se nabalovaly další zakázky a rozšiřoval se sortiment. Společnost také včas reagovala na potřeby zákazníků a vymýšlela pro ně nové služby.
Současný Profibagr nabízí svým zákazníkům široké portfolio dílů. Ve vlastních a dodavatelských skladech se nachází přes 20 000 položek ke strojům značek JCB, Caterpillar, New Holland, Volvo, Kubota, Komatsu a jiné. Nejčastěji poptávané díly jsou dostupné ve skladu v Ostravě a při objednávce nejpozději v 13.00 jsou expedovány do 24 hodin. Pak jsou tu díly, umístěné v centrálním skladu, jejichž dodací lhůta je zpravidla 48 hodin od objednaní (opět platí, že se počítá s objednávkou do 13.00). Některé díly jsou pak skladem u dodavatele, tam se lhůta dodání liší a pohybuje se nejčastěji v rozmezí 2–10 dnů. V této lhůtě jsou většinou dodávané specifické složitější díly, jako jsou motorové součástky nebo komponenty hnacího ústrojí.
Náhradní díly jsou k zákazníkovi přepravovány pomocí zavedených kurýrních služeb TOPTRANS, PPL, DHL, DPD a samozřejmě je také možné vyzvednout si je osobně na některém z více než 300 výdejních míst. Profibagr posílá díly jak do ČR, tak na Slovensko. Běžnou praxí je, že provozovatelé si objednávají balíčky dílů přímo na stavbu nebo do servisních středisek.
Webové stránky Profibagr.cz slouží jako takový digitalizovaný katalog dílů. Položky jsou přehledně roztříděny podle značek a jejich příslušností do některé z kategorií (filtry/oleje/maziva, motor, převodovka, elektronika, hydraulika, podvozek, kabina aj.). Kromě dílů tu nechybí kategorie gumové/železné pásy, příslušenství, zuby a zubové systémy a pneumatiky. Pro případy, kdy v katalogu uživatel poptávaný díl nenajde, je k dispozici telefonní linka, kde lze poptávku konzultovat s odborníkem. V Profibagr se snaží o individuální přístup. Pokud si zákazník není s výběrem dílu jistý, ochotně mu poradí. „Máme tu vyškolené lidi, kteří pomůžou na dálku s identifikací konkrétního dílu, takže majitel stroje má jistotu, že bude na jeho stroj sedět. Zákazník také od nás dostane předem cenovou kalkulaci a informaci o době dodání,” vysvětluje další z důvodů úspěchů firmy její jednatel, Jan Pabák.
Společnost Profibagr si zakládá na kvalitě nabízených dílů. Důvodem, proč se sem zákazníci pravidelně vracejí, je poměr ceny a kvality. „Nechceme nabízet ty nejlevnější díly z Asie. To je krátkozraká strategie,” říká Jan Pabák a doplňuje: „Chceme, aby u nás zákazník nakupoval opakovaně, protože ví, že mu prodáme kvalitní díl za rozumnou cenu.” Stálí zákazníci mohou těžit z velkoobchodních cen, oblíbenou službou je také pravidelná rozvážka spotřebních dílů až do domu.