Hlavní příčinou toho, proč po světě jezdí přes 150 000 sypačů této značky je především patentovaný způsob vyprazdňování s nezatíženým pásem, který má oproti klasickým pásovým či šnekovým nástavbám řadu předností.
Patentovaný způsob vyprazdňování
V zásobníku je vestavěna kypřící hřídel a dávkovací zařízení. Kypřící hřídel s lopatkami umístěná nad dávkovacím zařízením se neustále otáčí čímž promíchává a drtí posypový materiál v zásobníku. Dávkovací zařízení uložené na dně zásobníku je tvořeno dvěma přítlačnými gumovými pásy a otočnou hřídelí s výstupky – podávací válec, který vynáší posypový materiál v celé délce zásobníku na transportní pás. Na konci transportního pásu padá posypový materiál pomocí šachty na rozmetadlo.
Transportní pás tedy pracuje jen se zatížením cca 12–20 kg materiálu. U klasických šnekových či pásových dopravníků na jsou vynášecí mechanizmy zatíženy hmotností několika tun plného zásobníku. Nižší přenášené momenty umožní nižší příkon nástavby a nižší opotřebení komponentů. Důležité je taktéž zajištění homogenního dávkování materiálu, rozdrobení hrudek, předcházení tvorbě můstků u dna zásobníku, omezení rizika poškození stroje při vniknutí např. kamene a taktéž jako u jediného způsobu vynášení zajištění rovnoměrné vyprazdňování materiálu po celé délce zásobníku. Nemění se těžiště vozidla v průběhu vyprazdňování, což zajistí lepší ovládání vozidla a vyšší bezpečnost. Tento způsob má Epoke A/S patentovaný od padesátých let minulého století.
Dnes firma vyrábí kompletní sortiment sypačů od ručně vedených přes traktorové až po všechny velikostní kategorie nesených nástaveb. Vlajkovou lodí je nástavba Epoke Sirius, která je od letošního roku vyráběna v inovovaném provedení AST. Těchto nástaveb už u nás jezdí několik set.
Vzhledem k tomu, že společnost Epoke A/S je zaměřena pouze na výrobu sypačů, směřuje všechny své vývojové kapacity do této oblasti a patří tudíž mezi firmy udávající trendy. S jakými novými technologiemi u nás můžeme přijít do styku? Nejrůznějších vylepšení je poměrně mnoho, ale vzhledem k omezenému rozsahu článku si vybereme technologii kombinovaného posypu.
Technologie kombinovaného posypu
Základní myšlenkou, kterou řeší každý podnik provádějící zimní údržbu je, jak dosáhnout co nejefektivnějšího využití drahého posypového materiálu a minimalizovat taktéž dopad chemického posypu na životní prostředí. Jedním z řešení je nasazení techniky, která bude za všech povětrnostních situací umožňovat použití optimální technologie ošetření vozovky.
Například v systému údržby silnic Dánského království, tedy domácího prostředí společnosti Epoke, je dispečery nastaveno rovnou osm úrovní posypu a poměru soli a solanky. Na preventivní ošetření vozovek i na namrzající vlivem lehkých srážek se jako nejoptimálnější osvědčila samotná solanka na likvidační posypy zbylé vrstvy sněhu po proplužení pak zase samotná sůl. Mezi těmito parametry je dalších šest kombinací dávkování a poměrů posypu. Obzvláště u prvně zmíněných případů se aplikací samotné solanky docílí výrazných úspor. Na holé namrzající vozovce ulpí výrazně lépe než suchá či zkrápěná sůl a eliminují se tedy ztráty vzniklé vlivem větru a vířením vznikajícím za vozidly. Sypače „klasické” konstrukce umožňují aplikaci suché nebo zkrápěné soli a v některých případech i aplikaci samotné solanky především přes klasické rozmetadlo. Tímto způsobem je ovšem kapalina rozmělněna na drobné kapénky a ty jsou ve výru za vozidlem rozfoukány.

Sypače montuje Unikont Group s.r.o. mnoha způsoby dle požadavků koncového uživatele. Z hlediska výšky těžiště i užitečné hmotnosti vychází velmi dobře výměnný systém UNI-LOCK, kde je nástavba uchycena výměnným způsobem přímo na rám vozidla.Veškeré úpravy podvozků provádí Unikont ve své výrobní divizi v Soběrazi
Jako ideální řešení pro všechny povětrnostní podmínky tedy společnost Epoke představila nástvbu S 4402 Sirius Combi. Základní koncepcí zásobníku vychází z „klasické” nástavby Sirius pro zkrápěnou sůl, ale kompletně jinak je řešen systém zkrápění. Výrazně větší jsou solankové nádrže, výkonnější čerpadlo, ale především systém aplikace solanky má kromě klasického zkrápění na rozmetadle možnost samostatného postřiku prostřednictvím speciální lišty s tryskami. Touto technologií je možno aplikovat rozmrazovací kapalinu v regulovatelných šířích 3 až 11 m až do rychlosti 90 km/hod. I při takto vysokých rychlostech je dávkování přesné a spolehlivé. Z tohoto důvodu našla tato technologie uplatnění především na rychlostních komunikacích, konkrétně u Ředitelství silnic a dálnic a společnosti Údržba silnic Karlovarského kraje a.s. Při správném užívání dokládají zkušenosti ze zahraničí výrazné úspory posypového materiálu.