Renomag.cz - Díly náhradní pro stavební stroje
Dnes je 21.11. – svátek slaví Albert

Stavebniny PRO-DOMA pořídily pět nákladních vozů Mercedes-Benz Actros

Zveřejněno: 19. 1. 2024

Stavebniny PRO-DOMA, které patří mezi největší distributory stavebních materiálů v České republice, vsadily na ověřenou kvalitu a do svého vozového parku pořídily celkem pět nákladních vozidel Mercedes-Benz od importéra Daimler Truck ČR. Jasně červené nákladní vozy Mercedes-Benz Actros 2648 L 6×2 s valníkovou nástavbou od EverLiftu a jeřábem Fassi budou v rámci jednotlivých regionů České republiky přepravovat stavební materiál.

Nákladní vozy Mercedes-Benz Actros 2648 L 6×2 připravené k předání stavebninám PRO-DOMA.

V nové pobočce divize přímého prodeje společnosti Daimler Truck ČR, v Truckcentru Mercedes-Benz ve Velkém Týnci u Olomouce, byla předána malá flotila čtyř z celkem pěti objednaných nákladních vozidel Mercedes-Benz Actros ve hmotnostní variantě 26 tun s výkonem 476 k (350 kW) a pohonem 6×2. Actrosy sází na nejnovější 3. generaci motorů OM 471 a vylepšenou převodovku PowerShift Advanced, která oproti předchozí generaci zdokonalila plynulost a rychlost řazení. Dalšími přednostmi těchto nákladních vozů jsou řiditelná zadní náprava pro lepší manévrování a komfortní kabiny ve velikosti M podpořené vzduchovým odpružením přední nápravy. Nesmí chybět ani zvýšená světlá výška pro bezproblémový průjezd ve stavebním prostředí.

Dvě vozidla jsou vybavena možností jezdit buď samostatně, nebo v soupravě s přívěsem. Ačkoliv doufáme, že to nebude potřeba, tak řidiči jistě v okamžicích případné krize ocení i asistenční systém Active Brake Assist 5. Tento bezpečnostní systém aktivuje v případě nouze automatické brždění a tím předchází možným kolizím. V rámci předání nových vozidel zajistila společnost Daimler Truck ČR komplexní školení pro řidiče (TruckTraining), které získává každý uživatel nových nákladních vozidel Mercedes-Benz zdarma.

Nákladní vozy Mercedes-Benz Actros v jasně červené barvě.
Nákladní vozy Mercedes-Benz Actros v jasně červené barvě.

Na přání zákazníka byly podvozky vozidel osazeny jeřáby Fassi F 215 A 2.24 e-dynamic, které jsou namontované na zádi valníkových nástaveb. Přívěsy k vozidlům nesou pečeť výrobce EverLifo, konkrétně se jedná o modely EverLift PT2.

Mercedes-Benz Actros

Tato oblíbená řada nákladních vozidel v tonáži 18–26 tun je určena pro distribuční přepravu a v rámci své kategorie patří k tomu nejlepšímu, co je u nás na trhu k mání. Díky vysoké efektivitě a komfortu pro řidiče jsou „Actrosy” vyhledávaným artiklem i mezi celou řadou stavebních firem. Vozidla jsou vybavena moderními elektronickými systémy a asistenty, které přispívají jak k maximální bezpečnosti, tak účinnosti. Ke snížené spotřebě paliva přispívá optimalizované hnací ústrojí a inovovaný asistenční systém Predictive Powertrain Control, který automaticky přizpůsobuje jízdní režim podmínkám (ovládá řazení a motorovou brzdu) a umí i jízdní situace předvídat, a to na základě dat ze satelitní navigace a podrobných mapových podkladů. Tento systém tak například včas rozpozná, blíží-li se stoupání, klesání, zatáčka nebo křižovatka, a podle toho zvolí adekvátní nastavení vozidla. Tento systém dokáže ve spotřebě paliva uspořit až 5 % .

Actros nabízí v distribuční dopravě od 18 tun možnost výběru z několika různých variant kabiny. Díky tomu si může každý zvolit takovou kabinu, která mu umožní efektivní práci a jednoduchou obsluhu. Při požadavku plné délky nástavby je první volbou kabina řidiče typu S ClassicSpace. Kabina řidiče typu M ClassicSpace je vhodná například pro jednodenní cesty a kabina řidiče M CompactSpace je vhodná pro nástavby nad kabinou řidiče. Dobrý přehled a vysoké užitečné zatížení jsou výhody, kterými disponují všechny typy.

Kabina Actrosů s plejádou chytrých řešení.
Kabina Actrosů s plejádou chytrých řešení.

V kabině Actrosů má řidič k dispozici plejádu chytrých řešení. Vyšší komfort obsluhy zajišťuje například Multimedia Cockpit1, což je 12,3palcový primární displej, nahrazující konvenční sdruženou přístrojovou desku. Prostřednictvím displeje jsou řidiči zobrazovány ve dvou volitelných zobrazovacích režimech všechny potřebné informace o jízdě a stavu vozidla. Jeho součástí je za příplatek také navigační systém, asistent sledování dopravních značek a Remote Online pro ovládání různých funkcí vozidla prostřednictvím chytrého telefonu. Je doplněn o dotykový „sekundární” displej (26,5 cm/10 in) integrovaný vpravo do panelu, ze kterého lze ovládat různé funkce vozidla nebo i nástavby. Součástí výbavy je také tzv. MirrorCam (kamerová zrcátka) a elektronická parkovací brzda. Za příplatek je pro určité modely Actros k dispozici Active Drive Assist pro aktivní podporu řidiče a vyšší bezpečnost jízdy. Samozřejmostí je široká nabídka mnohostranně nastavitelných, komfortních sedadel.

Podvozky vozidel byly osazeny jeřáby Fassi F 215 A 2.24 e-dynamic, které jsou namontované na zádi valníkových nástaveb.
Podvozky vozidel byly osazeny jeřáby Fassi F 215 A 2.24 e-dynamic, které jsou namontované na zádi valníkových nástaveb.

Řekli ke spolupráci

Partnerství společnosti PRO-DOMA a Daimler Truck ČR v sobě kombinuje dvě velká ‚nej‘. Nejširší síť stavebnin v České Republice totiž vložila svou důvěru do nás jako automobilky, která za rok prodá v České republice nejvíc nákladních vozů. A ačkoliv z toho máme velkou radost, teprve začínáme. Do budoucna totiž uděláme maximum pro to, aby se dané partnerství rozšiřovalo i o další pozitivní ‚nej‘,” uvedl při předání Lukáš Jiran, vedoucí prodeje Own Retail Daimler Truck ČR.

Nákup těchto vozů byl naší druhou zkušeností se společností Daimler Truck ČR a potvrdilo se, že je to ta ‚nej‘ volba. Důležitými parametry pro výběr vozu byl kromě komfortu řidiče při řízení především poměr cena/výkon, kdy tento parametr z oslovených dodavatelů splnil v požadované konfiguraci vozu Daimler Truck ČR nejlépe. Daimler Truck nám pomohl nejenom s ‚doladěním‘ konfigurace auta a jeho příslušenství, ale především jsme ocenili, jak skvěle zafungovala koordinace mezi prodejcem, dodavatelem hydraulické ruky a nástavby a námi jako zákazníkem,” zmínil Aleš Líbal, provozní ředitel PRO-DOMA, SE.

Autor: Daimler Truck
Foto: Daimler Truck
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.

Přečtěte si také

 

Nové

Kvalita v zeleném se stoletou tradicí. To je demoliční příslušenství Montabert

Zveřejněno 12.11. V České republice funguje nové zastoupení pro silnou značku v oblasti příslušenství. Je jím Montabert, francouzský výrobce s dlouhou tradicí, který se v roce 1968 uvedl na evropském trhu s prvním plně hydraulickým bouracím kladivem. Kladiva jsou… celý příspěvek

Velký test rýpadel Sunward. Hodnotí stavitel, který na bagry přesedlal z mixážních pultů

Zveřejněno 6.11. Možná už jste o něm ve Stavební technice četli. Michal Vlašic z Havířova je typický český self-made man, který se před pár lety zhlédnul v bagrování, když si z Polska dovezl malý dvoutunový bagřík. Zalíbilo se mu to do té míry, že pověsil slibně… celý příspěvek

Technology Days 2024: Budoucnost stavebnictví je v technologiích a propojené stavbě

Zveřejněno 5.11. Na tuzemské poměry ojedinělá akce proběhla letos v červnu v rámci každoroční CAT Roadshow. Pod názvem Technology Days 2024 se na dvou místech – v Ledčicích a Hrušovanech – uskutečnil dvoudenní odborný seminář na téma digitalizace ve stavebnictví,… celý příspěvek