MONTABERT - Evropský výrobce kvalitního příslušenství pro demolice
Dnes je 22.11. – svátek slaví Cecílie

Tonero je připraveno na nejtvrdší provozní podmínky

Zveřejněno: 29. 7. 2019

Mezi náročné provozy řadíme například aplikace prašné, vlhké, mokré a blátivé, korozivní prostředí, provozy s výmoly a s nezpevněným povrchem, kolejemi apod. Při výběru vozíku do takových provozů je vhodné si dobře promyslet výbavu s ohledem na bezpečnost a efektivnost provozu a zvolit takový stroj, který náročný provoz vydrží a bude přitom pracovat spolehlivě a s vysokou produktivitou. Čelní vysokozdvižné vozíky Toyota Tonero jsou správnou volbou.

Vysokozdvižný vozík Toyota Tonero

Je nutné se v problematice vyznat a volit optimální výbavu manipulační techniky dle aplikace. Ve vlastních továrnách po celém světě, a tedy v mnoha různých provozních podmínkách, užívá Toyota přes 16 tisíc manipulačních vozíků. Z toho je velký počet čelních vysokozdvižných vozíků, elektrických i se spalovacím motorem. Jakákoli doporučení svým zákazníkům proto Toyota opírá o neskutečné množství informací a vlastních zkušeností, nejen o zkušenosti svých zákazníků.

Velký benefit Toyoty – průmyslové motory

Od samého začátku pro své čelní vysokozdvižné vozíky se spalovacím motorem Toyota striktně používá průmyslové motory, které jsou připraveny na to, aby vydržely časté starty (desítky startů za den), studené starty a podaly plný výkon i se studeným motorem a současně s optimální spotřebou. Motory, které zajistí požadovaný výkon při rozumných nákladech na údržbu, jsou odolné a mají dlouhou životnost (automobilové motory jiných dodavatelů mají o něco nižší spotřebu, ale vyšší nároky na údržbu a kratší životnost mnoha komponentů).

Velké modely Tonero se spalovacím motorem (od 1,5 t při 500 mm vyložení až po 8,0 tun při 600 mm vyložení) jsou vynikající pro práci s velkými, těžkými nebo nestandardními náklady, pro vícepaletovou manipulaci, a to v jakýchkoli provozních podmínkách v zimě, v horku, v prachu.
Velké modely Tonero se spalovacím motorem (od 1,5 t při 500 mm vyložení až po 8,0 tun při 600 mm vyložení) jsou vynikající pro práci s velkými, těžkými nebo nestandardními náklady, pro vícepaletovou manipulaci, a to v jakýchkoli provozních podmínkách v zimě, v horku, v prachu.

Pevný exteriér bez plastů

Všechny Toyoty, elektrické i spalovací, mají ocelové exteriéry bez jakýchkoli plastů. Při manipulaci ve stísněných prostorách plastové díly i několikrát do roka nevydrží nárazy a musí být měněny. Při prasknutí plastu vznikají navíc nebezpečné ostré hrany, které nikdy neprojdou při technické kontrole.

Stoupavost je ošemetná, poradíme

Zákazník má možnost volby optimálního výkonu mezi standardním dieselovým modelem Tonero se čtyřválcovým motorem (do 36 kW) nebo nejmodernějším tříválcovým common rail motorem splňujícím přísnou emisní normu stupně 3B a s výkonem nad 36 kW. Ten má již jak turbo, tak dvě varianty převodovky: převažuje-li jízda po rovině, je vhodný jiný převodový poměr než při častých nerovnostech a stoupáních. Oba režimy se ale liší z hlediska rychlosti pojezdu, výkonu, stoupavosti a také spotřeby paliva a emisí. Znalost prostředí a potřeb je klíčová a zkušený dodavatel také.

Výbava na míru se vrátí v produktivitě a nižších provozních nákladech

Proti velké koncentraci prachu různé velikosti je možné se účinně bránit a ochránit vaši investici se vším všudy. S volbou vhodného filtru, optimální síly a výkonu ventilátoru pomůžeme. Předčistič vzduchu na sání do motoru by měl být samozřejmostí. Ve zvlášť prašném provozu je umístěn na rámu motoru a odlučuje velké nečistoty. V útrobách vozíku čistí vzduch tzv. cyklonový filtr, který při sání vzduch roztočí a odstraní i extra jemný prach, jenž se jinak dostane úplně všude. Skládá se z hrubého a jemného filtru a dokonale ochrání váš stroj. Prostor obsluhy ochrání přetlaková kabina, která nepustí dovnitř vůbec nic, žádný závadný vzduch, žádné závadné látky.

Jiný provoz, jiné nečistoty, jiná ochrana

Další alternativou je chladič s většími voštinami (průduchy). Nečistoty chladičem spíše proletí, než aby ulpívaly uvnitř a zanášely prostor, kudy má proudit vzduch a ochlazovat chladicí kapalinu, případně hydraulický nebo převodový olej. Ve spojení s vysokorychlostním ventilátorem, který dokáže prohnat chladičem více vzduchu za stejný čas, jde o velmi účinnou ochranu vozíku.

Ochrana nákladu a zboží – dvojí odpružení

Proslulý systém aktivní stability Toyota SAS má oblíbenou funkci vyrovnávání vidlic do vodorovné polohy. Urychluje a usnadňuje nabírání palety všude, kde hrozí větší riziko chyby, například ve výškách, tam kde obsluha dobře nevidí na paletu, paleta má nižší světlou výšku, tedy nižší prostor pro zasunutí vidlic a podobně. Toyota nabízí dvojí odpružení, podle toho jaké náklady převažují. Těžší náklady nad polovinou nominální nosnosti odpruží hydraulický akumulátor. Naopak, je-li náklad lehčí, ale citlivý na nárazy, pak použijeme odpružení vidlic. V každém případě zajistíme bezpečnou manipulaci

Silné, robustní, spolehlivé

Naše standardní čelní vozíky jezdí běžně v náročných venkovních provozech (například dřevařský a stavební průmysl) a nabízejí vysokou výkonnost a produktivitu díky různým prvkům standardní (systém aktivní stability Toyota SAS) i doplňkové výbavy (ochrana vozíku, filtry, chlazení apod.).

Velké modely Tonero se spalovacím motorem (od 3,5 t při 500 mm vyložení až po 8,0 tun při 600 mm vyložení) jsou vynikající pro práci s velkými, těžkými nebo nestandardními náklady, pro vícepaletovou manipulaci, a to v jakýchkoli provozních podmínkách v zimě, v horku, v prachu.

Autor: Jindřich Přívora
Foto: Toyota MH
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Kvalita v zeleném se stoletou tradicí. To je demoliční příslušenství Montabert

Zveřejněno 12.11. V České republice funguje nové zastoupení pro silnou značku v oblasti příslušenství. Je jím Montabert, francouzský výrobce s dlouhou tradicí, který se v roce 1968 uvedl na evropském trhu s prvním plně hydraulickým bouracím kladivem. Kladiva jsou… celý příspěvek

Velký test rýpadel Sunward. Hodnotí stavitel, který na bagry přesedlal z mixážních pultů

Zveřejněno 6.11. Možná už jste o něm ve Stavební technice četli. Michal Vlašic z Havířova je typický český self-made man, který se před pár lety zhlédnul v bagrování, když si z Polska dovezl malý dvoutunový bagřík. Zalíbilo se mu to do té míry, že pověsil slibně… celý příspěvek

Technology Days 2024: Budoucnost stavebnictví je v technologiích a propojené stavbě

Zveřejněno 5.11. Na tuzemské poměry ojedinělá akce proběhla letos v červnu v rámci každoroční CAT Roadshow. Pod názvem Technology Days 2024 se na dvou místech – v Ledčicích a Hrušovanech – uskutečnil dvoudenní odborný seminář na téma digitalizace ve stavebnictví,… celý příspěvek