Je nutné se v problematice vyznat a volit optimální výbavu manipulační techniky dle aplikace. Ve vlastních továrnách po celém světě, a tedy v mnoha různých provozních podmínkách, užívá Toyota přes 16 tisíc manipulačních vozíků. Z toho je velký počet čelních vysokozdvižných vozíků, elektrických i se spalovacím motorem. Jakákoli doporučení svým zákazníkům proto Toyota opírá o neskutečné množství informací a vlastních zkušeností, nejen o zkušenosti svých zákazníků.
Velký benefit Toyoty – průmyslové motory
Od samého začátku pro své čelní vysokozdvižné vozíky se spalovacím motorem Toyota striktně používá průmyslové motory, které jsou připraveny na to, aby vydržely časté starty (desítky startů za den), studené starty a podaly plný výkon i se studeným motorem a současně s optimální spotřebou. Motory, které zajistí požadovaný výkon při rozumných nákladech na údržbu, jsou odolné a mají dlouhou životnost (automobilové motory jiných dodavatelů mají o něco nižší spotřebu, ale vyšší nároky na údržbu a kratší životnost mnoha komponentů).
Pevný exteriér bez plastů
Všechny Toyoty, elektrické i spalovací, mají ocelové exteriéry bez jakýchkoli plastů. Při manipulaci ve stísněných prostorách plastové díly i několikrát do roka nevydrží nárazy a musí být měněny. Při prasknutí plastu vznikají navíc nebezpečné ostré hrany, které nikdy neprojdou při technické kontrole.
Stoupavost je ošemetná, poradíme
Zákazník má možnost volby optimálního výkonu mezi standardním dieselovým modelem Tonero se čtyřválcovým motorem (do 36 kW) nebo nejmodernějším tříválcovým common rail motorem splňujícím přísnou emisní normu stupně 3B a s výkonem nad 36 kW. Ten má již jak turbo, tak dvě varianty převodovky: převažuje-li jízda po rovině, je vhodný jiný převodový poměr než při častých nerovnostech a stoupáních. Oba režimy se ale liší z hlediska rychlosti pojezdu, výkonu, stoupavosti a také spotřeby paliva a emisí. Znalost prostředí a potřeb je klíčová a zkušený dodavatel také.
Výbava na míru se vrátí v produktivitě a nižších provozních nákladech
Proti velké koncentraci prachu různé velikosti je možné se účinně bránit a ochránit vaši investici se vším všudy. S volbou vhodného filtru, optimální síly a výkonu ventilátoru pomůžeme. Předčistič vzduchu na sání do motoru by měl být samozřejmostí. Ve zvlášť prašném provozu je umístěn na rámu motoru a odlučuje velké nečistoty. V útrobách vozíku čistí vzduch tzv. cyklonový filtr, který při sání vzduch roztočí a odstraní i extra jemný prach, jenž se jinak dostane úplně všude. Skládá se z hrubého a jemného filtru a dokonale ochrání váš stroj. Prostor obsluhy ochrání přetlaková kabina, která nepustí dovnitř vůbec nic, žádný závadný vzduch, žádné závadné látky.
Jiný provoz, jiné nečistoty, jiná ochrana
Další alternativou je chladič s většími voštinami (průduchy). Nečistoty chladičem spíše proletí, než aby ulpívaly uvnitř a zanášely prostor, kudy má proudit vzduch a ochlazovat chladicí kapalinu, případně hydraulický nebo převodový olej. Ve spojení s vysokorychlostním ventilátorem, který dokáže prohnat chladičem více vzduchu za stejný čas, jde o velmi účinnou ochranu vozíku.
Ochrana nákladu a zboží – dvojí odpružení
Proslulý systém aktivní stability Toyota SAS má oblíbenou funkci vyrovnávání vidlic do vodorovné polohy. Urychluje a usnadňuje nabírání palety všude, kde hrozí větší riziko chyby, například ve výškách, tam kde obsluha dobře nevidí na paletu, paleta má nižší světlou výšku, tedy nižší prostor pro zasunutí vidlic a podobně. Toyota nabízí dvojí odpružení, podle toho jaké náklady převažují. Těžší náklady nad polovinou nominální nosnosti odpruží hydraulický akumulátor. Naopak, je-li náklad lehčí, ale citlivý na nárazy, pak použijeme odpružení vidlic. V každém případě zajistíme bezpečnou manipulaci
Silné, robustní, spolehlivé
Naše standardní čelní vozíky jezdí běžně v náročných venkovních provozech (například dřevařský a stavební průmysl) a nabízejí vysokou výkonnost a produktivitu díky různým prvkům standardní (systém aktivní stability Toyota SAS) i doplňkové výbavy (ochrana vozíku, filtry, chlazení apod.).
Velké modely Tonero se spalovacím motorem (od 3,5 t při 500 mm vyložení až po 8,0 tun při 600 mm vyložení) jsou vynikající pro práci s velkými, těžkými nebo nestandardními náklady, pro vícepaletovou manipulaci, a to v jakýchkoli provozních podmínkách v zimě, v horku, v prachu.