Model 3CX ECO disponuje moderní kabinou známou pod obchodním názvem Command Plus. Novinkou jsou integrované LED majáky, dále zábradlí, zpětná zrcátka a také pracovní LED světlomety, které jsou nyní hranaté. V rámci volitelné výbavy JCB slibuje možnost namontovat až 10 pracovních světel včetně bočních, které dokonale osvětlí každou pracovní plochu. Světelné diody najdeme také pod schody do kabiny. Pomocí časovače je možné nastavit automatické ztlumení světel při vypnutí stroje, nebo po zavření dveří.
Novinky v kabině
Uvnitř stroje je dobře čitelný rukopis vrchního šéfdesignéra. K optickému zvětšení pomáhá barevná linka, která odděluje spodní část kabiny od té horní. Zatímco dole u nohou je použita tmavě šedá barva, směrem nahoru se objevují světlejší tóny a kabina tak působí mnohem vzdušněji. Nový tříramenný volant má užší věnec, díky čemuž se zlepšil výhled na palubní displej. Na něm se strojníkovi zobrazují všechny důležité provozní parametry včetně rychlosti a zařazeného převodového stupně, nachází se tu také výstražné kontrolky. Další funkce jsou pak dostupné skrze nový sedmipalcový displej, umístěný na boku po pravé ruce obsluhy.
Další vychytávky pro bezpečný provoz
Asi nikoho už dnes nepřekvapí, že výrobci, tlačeni přísnými emisními normami, musejí do svých strojů instalovat celou řadu asistentů, které mají za cíl snižovat ekologickou stopu stroje. Nový motor je vybaven automatickou funkcí Auto Stop, tedy vypnutím pohonné jednotky při nečinnosti. Interval je možné si nastavit. Celkem zajímavé je automatické rozpoznávání natočení sedadla (Auto Seat Select), na základě čehož stroj aktivuje funkce a ovládací prvky buď pro podkop, nebo pro přední lopatu. U modelů se servopohonem jsou k dispozici automaticky vysouvatelné patky se senzory, které detekují, kdy jsou patky rovnoměrně se zemí. Strojník pouze zmáčkne tlačítko a elektronika se už o stabilitu postará.
Aby nedocházelo ke zbytečnému opotřebení pneumatik a snížila se spotřeba paliva, je rýpadlo-nakladač vybaven funkcí Auto 2WD. Pokud je aktivována, převodovka se umí v případech, kdy není vyžadována trakce, přepnout z režimu 4WD na 2WD. Režim „čtyřkolky” lze ovšem velmi snadno zapnout i manuálně, když to podmínky vyžadují a strojník se nechce spolehnout pouze na automatiku. Zbývá ještě dodat, že rychlost, při níž převodovka automaticky sepne na 2WD, se dá opět navolit v menu na bočním displeji.
Úspornější motor
JCB se rozhodlo v tomto modelu použít 3,0litrový vznětový motor (55 kW ECO), který vyhovuje evropským emisním požadavkům Stage V. Tento typ nahradil předchozí generaci 4,4litrového motoru. Kompaktní motor poskytuje nejvyšší výkon při točivém momentu 440 Nm, což je nárůst oproti předchozímu modelu o celých 10 %. Díky menšímu objemu navíc pracuje s vyšší palivovou účinností, oproti obdobnému motoru se Stage IV uvádí výrobce o 7 % nižší spotřebu.
Nižších emisí je dosaženo pomocí diesel-oxidačního katalyzátoru (DOC) v kombinaci s filtrem pevných částic (DPF), u kterého garantuje JCB životnost 8 000 motohodin. Filtr se regeneruje automaticky a jeho stav lze jednoduše sledovat prostřednictvím tovární telematiky JCB LiveLink. Dobrou zprávou pro uživatele znamená absence kapaliny pro úpravu výfukových plynů (DEF), rozumějme klasické „AdBlue”. Z hlediska pravidelné údržby a s tím spojených nákladů jistě potěší i uzavřený systém odvětrávání klikové skříně.