Vysoká kvalita, výborné jízdní vlastnosti, výhodné hmotnostní parametry, jednoduchá obslužnost a dlouhá životnost vozidel s nízkými servisními náklady jsou nejčastěji jmenovanými důvody zákazníků, proč u firmy Schwarzmüller svá vozidla objednávají a berou tak často v potaz i delší dodací termíny objednaných vozidel, neboť jejich výroba je zakázková a dodání hotového vozidla trvá logicky déle než u konkurenčních značek, které produkují vozidla ve standardním provedení na sklad.
Podvalníky
Ve stavebnictví není třeba přepravovat pouze materiál, ale často i stavební stroje a používanou techniku, u nichž je s ohledem na vzdálenost přesunu, jejich hmotnost a rozměry nerentabilní doprava po vlastní ose, nebo se jedná o takové mechanizmy, jejichž provoz na pozemních komunikacích je zcela vyloučen. Jsou to různé dozery, rypadla, bagry, silniční válce nebo finišery pro pokládku asfaltů na komunikacích atd.

Pro tyto potřeby vyrábí firma Schwarzmüller několik typů podvalníků od jednonápravových až po čtyřnápravové, vždy v provedení přívěsu nebo návěsu, dle přání a potřeb zákazníka. Pro dopravní firmy nabízející takovéto přepravní služby se jeví jako vhodnější použití návěsové techniky, naopak stavební společnosti využívají spíše techniku přívěsovou, kterou lze zapojit za běžné nákladní sklápěcí vozidlo, převážející ještě materiál.

Podvalníky jsou vybaveny různě dlouhými nájezdovými rampami, jejichž použití je dáno nutností dosažení vhodného nájezdového úhlu pro konkrétní stavební stroj. Například finišery vyžadují velmi malé nájezdové úhly, a proto se pro jejich přepravu používají dvoudílné sklápěcí rampy. Jejich pohyb je většinou zajištěn hydraulickým mechanizmem napájeným tlakovým olejem z tažného vozidla nebo disponujícím vlastní nádrží a ručním čerpadlem na přívěsu nebo návěsu. Nájezdové rampy jsou navíc ještě příčně posuvné, nastavitelné na potřebný rozchod kol převážených strojů. V naprosté většině případů jsou podvalníky na boku svého rámu navíc vybaveny ještě výklopnými rameny, umožňujícími jejich mírné rozšíření např. na celkovou šířku 3 m. Pro takový případ jsou samozřejmostí výsuvné výstražné tabule, výsuvné osvětlení a označení vozidla oranžovým přerušovaným světlem.
Sklápěče
Nejrozsáhlejší sortiment vozidel pro stavebnictví tvoří svými variantami a modifikacemi bezesporu vozidla sklápěcí. V této oblasti je značka Schwarzmüller bezesporu jednou z nejsilnějších v Evropě, její sklápěče jsou pověstné svou důmyslnou konstrukcí, výhodnými hmotnostními a výkonovými parametry a zejména svou kvalitou zpracování a dlouhou životností. Kromě nabídky standardních typů sklápěčů je jejich produkce významně směrována přímou poptávkou zákazníků, tj. specifikací vozidla přesně pro potřeby zákazníka.

Za více než patnáct let působení firmy Schwarzmüller na tuzemském trhu lze vysledovat určitý vývoj a změny v požadavcích zákazníků na provedení tohoto typu vozidel. V posledních třech letech je již zaznamenávána výraznější specializace firem na určitý druh prací a od tohoto faktu se odvíjí i skladba vozového parku.
V roce 1995 až 1996 pronikla firma Schwarzmüller na tuzemský trh sklápěcími návěsy, které dokázaly velmi efektivně převést „téměř všechno” a pro tato vozidla zákazník snadno našel využití po celý rok. Tedy i v době, kdy stavební práce byly právě v sezónním útlumu. Taková vozidla se dala v zimních měsících využít například k přepravě uhlí, produktů zemědělské výroby, posypových solí apod.

Specifické požadavky zákazníků
V poslední době se zdá, že trh se již více profiloval a jednotlivé firmy více specializovaly na konkrétní práce. Oslovují tedy prodejce firmy se svými specifickými požadavky na charakter přepravních úkolů a na provedení vozidla. Jde především o požadavky na tvar, kubaturu, rozměry i technické provedení korby, na vlastní i celkovou hmotnost vozidla, jeho výbavu. Firma Schwarzmüller má ve svém výrobním programu určitou základní řadu sklápěcích vozidel, která mohou být podle potřeby zákazníka modifikována. Schwarzmüller nabízí sklápěče v provedení návěsů, přívěsů i nástaveb na motorová vozidla a je schopná vyhovět i takovým potřebám zákazníků, které vyplývají ze specifických legislativních podmínek provozu vozidel v ČR. Konkrétně jde např. o možnost koncipování a stavby sklápěcí soupravy s celkovou hmotností 48 tun, u níž je z praktických provozních, ale i cenových důvodů velmi vhodné použití tandemového sklápěcího přívěsu.
Sklápěcí nástavby
U sklápěcích nástaveb na třínápravové podvozky převládají korby pro třístranné sklápění a zakázka je většinou doplněna i o sklápěcí přívěs – tandemový nebo klasický točnicový, třínápravový s přední řiditelnou nápravou. Firma Schwarzmüller je známa a proslavena maximální užitečnou hmotností svých vozidel, která je dosahována zejména použitím velmi kvalitních materiálů, umožňujících odlehčení vozidel při zachování všech požadavků na pevnost a tuhost celé konstrukce. Pro třístranné korby sklápěčů používaných ve stavebnictví je velmi často používán vysokopevnostní materiál Hardox, který díky své vysoké povrchové tvrdosti a otěruvzdornosti výborně odolává podmínkám tvrdého provozu ve stavebnictví.
Sklápěcí nástavby na čtyřnápravové podvozky se v převážné většině vyrábějí pro zadní sklápění a tato vozidla jsou většinou nasazována v těžším terénu. I tak je na ně samozřejmě kladen nárok na co nejlehčí možné provedení. Firma toho velmi úspěšně dosahuje osazením podvozků ocelovou skořepinovou korbou půlkruhového tvaru, která je vzhledem ke své konstrukci a použitému materiálu opravdu maximálně lehká a přitom dostatečně odolná a pevná. Tento typ korby je v poslední době pro své specifické vlastnosti stále více oblíben. Korba má výrazný pružící efekt, který při provozu pomáhá absorbovat všechny rázy, spojené s nakládkou i vykládkou. Významný přínos je i v tom, že v půlkulaté korbě při vysýpání neulpívá např. jílovitý materiál, což je v rozích klasické korby s ostrými úhly zcela obvyklé. Korba je díky svým mechanickým vlastnostem (pevnost, pružnost, odolnost proti otěru, optimální rozložení napětí podél celého průřezu atd.) vhodná i do extrémně těžkého provozu v lomech, při demoličních pracích atd. Pro takový těžký provoz se pouze použije mírně silnější materiál, konstrukce vozidla však zůstává stejná. Aby se při vysypávání kamenů, betonových kvádrů a sutí nenamáhalo zbytečně zadní čelo korby, používá se u takových vozidel jeho hydraulické ovládání. Při vysypávání se čelo nejprve na prodloužených závěsech samo zvedne do bezpečné výšky, aby do něj vysypávaný materiál nenarážel. Takové řešení výrazně snižuje i doprovodný hluk.
Kvalitní technické zázemí
Společnost Schwarzmüller poskytuje nejenom prodej širokého sortimentu vozidel vyráběných na přání zákazníků, ale i následné služby v jejich provozu. Má k tomu vytvořené velmi kvalitní technické zázemí, což je pro spokojené zákazníky mnohdy důležitější, než vozidlo samo. Schwarzmüller i v ČR postupuje v souladu se svou podnikatelskou filosofií a strategií „být zákazníkovi vždy nablízku” a podle staré známé pravdy, že „každé vozidlo je tak dobré, jak dobrý má servis”.
Hlavní výrobní závod a servisní středisko firmy Schwarzmüller v České republice byl postaven a uveden do provozu v r. 1998 v průmyslové zóně obce Žebrák na dálnici D5 mezi Prahou a Plzní. Jeho servisní pobočka působí v Bohumíně. Servisní technici a prodejci náhradních dílů jsou k dispozici ve dvousměnném provozu 5 dní v týdnu, po dohodě je možno objednat servisní práce i na víkendové dny.