MONTABERT - Evropský výrobce kvalitního příslušenství pro demolice
Dnes je 24.11. – svátek slaví Emílie

V EUROMIX ACHUM TRADE mají sklápěče v desítkách provedeních skladem

Zveřejněno: 23. 6. 2023

Německou rodinnou firmu Euromix MTP GmbH, specializující se na vývoj a výrobu nástaveb pro stavební průmysl, zastupuje v Čechách, na Slovensku a nově také v Maďarsku a v Polsku společnost ACHUM TRADE z Prahy. Ať už se jedná o domíchávače betonu, autočerpadla na beton, sklápěče nebo valníky s hydraulickou rukou, zákazník si může být jistý, že se mu dostane poctivé západoevropské kvality s vysokou přidanou hodnotou.

Třístranný sklápěč Euromix MTP s hydraulickým jeřábem HIAB na podvozku MAN.

Výhodou pro zákazníka ACHUM TRADE je kromě kvality také fakt, že výrobce disponuje bohatými skladovými zásobami vozidel v nejrůznějších konfiguracích. Samozřejmě si lze nástavbu nechat vyrobit přesně na míru, nebo vyměnit stávající nástavbu za novou. Možností je hodně a nejlépe je zkonzultovat požadavky přímo se zástupci firmy ACHUM TRADE.

Zatímco v minulém čísle jsme si podrobněji představili hlavně domíchávače betonu a beton pumpy, v tomto čísle se podrobněji podíváme na sklápěče. Ty jsou nabízeny s objemem korby od 6 do 24 m3 na dvou, tří a čtyřnápravových podvozcích vozidel MAN, Mercedes-Benz, Volvo a Renault. Může se jednat buď o třístranný sklápěč, nebo o provedení se zadním sklápěním. Novinkou v sortimentu jsou sklápěcí návěsy pro přepravu velkých objemů (s nabízeným objemem korby od 24 do 32 m³).

Foto ze skladových zásob – zadní sklápěč Euromix MTP na podvozku MAN.
Foto ze skladových zásob – zadní sklápěč Euromix MTP na podvozku MAN.

Specifika výroby

Podvozky, nástavbové komponenty a hydraulické ruky – to vše mají v Euromix MTP většinou skladem a dle přání zákazníka tak dokáží sestavit požadovanou konfiguraci vozidla v rychlém termínu. Odpadá také zdlouhavá komunikace a koordinace mezi výrobcem podvozku, nástavby a dalších komponentů, protože vše se v tomto případě odehrává „pod jednou střechou” a pod rukama jednoho technického týmu. Zákazník tak má nad svým vysněným vozidlem od počátku objednání až po finální dodání úplný přehled. Pokud si zákazník nevybere ze skladových zásob, vyrobí mu jeho konfiguraci přesně na míru. Není problém nástavby opatřit například oblíbeným systémem hydraulického sklápění bočních stěn (Bordmatic); v nedávné době řešili v ACHUM TRADE také dodávku sklápěče s vyššími stěnami pro přepravu objemného nákladu.

Při výrobě jednotlivých nástaveb dbají v Euromix MTP hlavně na maximální funkčnost, použitelnost a jednoduchost ovládání. Při výrobě nástaveb se používá speciální otěruvzdorná ocel HARDOX a další komponenty od prověřených dodavatelů (hydraulické systémy HYVA, EUROMIX, hydraulické ruky HIAB, EFFER apod.). Velkou péči tu věnují také nejrůznějším technickým detailům a celkovému designu vozidel, který nezapře italský rukopis. K běžným úpravám na míru patří například individuální lakování. K žádaným řešením se řadí v poslední době také sklápěče s hydraulickou rukou. Ta je k dispozici pro 2, 3 i 4nápravové podvozky. S tímto řešením už má výrobce velké zkušenosti, takže v závislosti na vybraném podvozku umí zákazníkovi poradit, jakou nosnost hydraulické ruky k dané konfiguraci zvolit.

Všechny typy nástaveb, které opouštějí brány továrního závodu v německém městě Porta Westfalica, prošly náročným testováním ve vlastních provozech. Nástavby se testují jak při těžbě v lomu, tak v betonárce a při silničních pracích. Portfolio činností firmy Euromix MTP je totiž široké a jak nám s úsměvem potvrzují v ACHUM TRADE, jsou si vlastně sami takovým prvním testovacím zákazníkem.

Třístranné sklápěče

Podívejme se ale na jednotlivá provedení. V případě třístranných sklápěčů lze volit mezi korbami od 6 do 18 m³. Třístranné sklápěče jsou konstruovány tak, aby mohly být opakovaně využívány v těch nejtěžších provozech. Mají nízké těžiště, což jim zaručuje dobrou přilnavost k vozovce a ideální jízdní vlastnosti i na těžkém terénu. Hydraulika EUROMIX, přizpůsobená požadavkům na účinnost a bezpečnost, zajišťuje vysokou rychlost vyklápění a spouštění ve spojení se zvýšenou stabilitou při vyklápění. Velký úhel sklonu těchto sklápěčů zaručuje optimální vykládání sypkých materiálů. Další bezpečnost zajišťují zesílené boky a podlahové plochy, které jsou vyrobeny z již zmíněné oceli HARDOX.

Oblíbené provedení třístranného sklápěče na třínápravovém podvozku spolu s montáží hydraulického jeřábu.
Oblíbené provedení třístranného sklápěče na třínápravovém podvozku spolu s montáží hydraulického jeřábu.

Nejběžnější dvounápravové provedení třístranného sklápěče najde využití zejména pro přepravu v zahradnictví a pří terénních úpravách. Lze s ním přepravovat běžné sypké materiály, jako je písek, štěrk, listí a běžný náklad. Korba je vyrobena z HARDOXu 400/450, tloušťka základny činí 5 mm, tloušťka strany 4 mm. Sklápění má na starost podobně jako všechna provedení této kategorie hydraulický válec od společnosti PENTA.

Třístranné sklápěče pro tří a čtyřnápravové podvozky jsou vhodné i v těžké přepravě. Kromě běžného sypkého zboží je lze použít také k převozu velkých kusů kamene, štěrku a betonu. Korba je vyrobena z HARDOXu 400/450, tloušťka základny činí 8 mm, tloušťka strany 6 mm, ve výbavě nechybí systém Kippmatik.

Všechny tyto zmíněné sklápěče mohou být na přání dovybaveny nakládacím jeřábem, tzv. hydraulickou rukou. Ovládací systém jeřábu je umístěn na podvozku za kabinou; v této oblasti je pomocný rám speciálně vyztužen. Jeřáb s vysokým zvedacím výkonem je užitečným pomocníkem zejména na stavbách, protože řidič si pomocí něj složí a naloží například palety s materiálem a rozšíří tak využití sklápěče. Z další doplňkové výbavy stojí za zmínku různé tloušťky podlah a bočnic, elektricky nebo manuálně stahovatelná plachta, levá nebo pravá výklopná strana, sklopná nebo pneumatická ochrana proti podjetí a samozřejmě již zmíněné individuální lakování.

Detail hydraulického jeřábu, umístěného na vyztuženém rámu za kabinou vozu.
Detail hydraulického jeřábu, umístěného na vyztuženém rámu za kabinou vozu.

Zadní sklápěče

Zadní sklápěče Euromix MTP kombinují velký objem přepravy s optimalizovanými vnějšími rozměry. Tímto způsobem je dosaženo největšího možného užitečného zatížení s nízkou vlastní hmotností. Ocelové korby (nabízeny buď v zaobleném nebo hranatém provedení) jsou určeny pro nejnáročnější použití. Jsou stavěny pro vysoké opotřebení a odolné proti prasklinám. Zadní čelo je nabízeno s pneumatickým nebo hydraulickým otevíráním. Zadní sklápěče jsou nabízeny s objemem korby od 10 do 24 m³, korba je standardně z otěruvzdorné oceli HARDOX 450, tloušťka stěny činí 8 mm a na podlahu jsou použity 6mm plechy. Naklápěcí válec a tlakové čerpadlo nesou pečeť výrobce Penta. Podobně jako u zmíněných třístranných sklápěčů lze i zde volit z pestré palety doplňkové výbavy (různé tloušťky podlahy a bočnic, manuální či elektrická plachta, nebo velmi oblíbené vyhřívání nástavby).

Čtyřnápravové provedení zadního sklápěče s hydraulicky zdvíhaným zadním čelem.
Čtyřnápravové provedení zadního sklápěče s hydraulicky zdvíhaným zadním čelem.

Výměny nástaveb a „wechselsystem”

Pro zákazníky, kteří by si chtěli z nějakého důvodu ponechat své starší vozidlo, nabízí společnost ACHUM TRADE možnost výměny staré nástavby za novou. Všechny komponenty se odmontují, podvozkový rám se vyčistí a nastrojí se na něj nástavba nová, přesně podle požadavku zákazníka. Vyloženě specialitou je pak multifunkční koncept – tzv. „wechselsystem”. Na jednu společnou podvozkovou bázi je nainstalovaný rám, schopný nést buď domíchávač betonu, zadní sklápěč nebo třístranný sklápěč, a to včetně hákového nosiče. Tuto stavebnici ocení například menší firmy, kde by čtyři různá vozidla nenašla současně uplatnění.

Aktuální nabídka skladových vozidel je k dispozici na webových stránkách Euromix MTP. V případě zájmu je možné samozřejmě přímo zavolat do společnosti ACHUM TRADE, kde vám ochotně poradí a nasměrují vás dále.

Autor: Jan Rybář
Foto: ACHUM TRADE
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.

Přečtěte si také

 

Nové

Kvalita v zeleném se stoletou tradicí. To je demoliční příslušenství Montabert

Zveřejněno 12.11. V České republice funguje nové zastoupení pro silnou značku v oblasti příslušenství. Je jím Montabert, francouzský výrobce s dlouhou tradicí, který se v roce 1968 uvedl na evropském trhu s prvním plně hydraulickým bouracím kladivem. Kladiva jsou… celý příspěvek

Velký test rýpadel Sunward. Hodnotí stavitel, který na bagry přesedlal z mixážních pultů

Zveřejněno 6.11. Možná už jste o něm ve Stavební technice četli. Michal Vlašic z Havířova je typický český self-made man, který se před pár lety zhlédnul v bagrování, když si z Polska dovezl malý dvoutunový bagřík. Zalíbilo se mu to do té míry, že pověsil slibně… celý příspěvek

Technology Days 2024: Budoucnost stavebnictví je v technologiích a propojené stavbě

Zveřejněno 5.11. Na tuzemské poměry ojedinělá akce proběhla letos v červnu v rámci každoroční CAT Roadshow. Pod názvem Technology Days 2024 se na dvou místech – v Ledčicích a Hrušovanech – uskutečnil dvoudenní odborný seminář na téma digitalizace ve stavebnictví,… celý příspěvek