Renomag.cz - Díly náhradní pro stavební stroje
Dnes je 25.11. – svátek slaví Kateřina

Vlastní oddělením pro vývoj i konstrukci. Specialista na přívěsy a návěsy má jméno SVAN

Zveřejněno: 27. 8. 2019

Výrobce přívěsů, návěsů a podvozků z východočeské Chrudimi působí na trhu již 20 let a v této oblasti patří už k tradičním a respektovaným dodavatelům. Výrobky značky SVAN se uplatňují v pozemním stavitelství, při těžbě, v průmyslové výrobě, v komunálu, nebo zemědělství.

Návěsový 3osý přepravník SVAN

Kromě typizovaných produktů, nejčastěji podvozků, určených k dostavbě, jsou doménou východočeské firmy přívěsy a návěsy ve finálním provedení, dělané přesně na míru danému zákazníkovi. Vlastní výrobní know-how firmy SVAN a spolupráce se špičkovými dodavateli nástaveb umožňují dodávat zákazníkům specializované produkty s vysokou přidanou hodnotou a dlouhou životností. SVAN – to jsou zkrátka Speciální Vleky a Návěsy.

Firma SVAN disponuje vlastním oddělením pro vývoj a konstrukci a pod jednou střechou se tak odehrává komplexní výroba přívěsů či návěsů – od prvního návrhu, přes výrobu rámu, povrchovou úpravu až po finální montáž. Díky moderní práškové lakovně není problém výrobek „ustrojit” do požadovaného firemního odstínu; případně lze povrch upravit žárovým zinkováním. Velký důraz kladou v Chrudimi na kvalitu používaných komponentů, proto jsou přívěsy a návěsy osazovány jen komponenty od renomovaných výrobců. Například nápravy a pérování nesou nejčastěji značky BPW, SAF, Gigant, brzdové soustavy jsou od výrobce Wabco.

Základem širokého sortimentu SVAN jsou točnicové i tandemové podvozky určené na dostavbu o nosnosti 5,5 t až 24 t. Na fotografii přívěs SVAN TCH 11 t v provedení sklápěč
Základem širokého sortimentu SVAN jsou točnicové i tandemové podvozky určené na dostavbu o nosnosti 5,5 t až 24 t. Na fotografii přívěs SVAN TCH 11 t v provedení sklápěč

Stovky referencí z tuzemska i zahraničí...

Společnost SVAN má za sebou tisíce úspěšně zvládnutých realizací doma i v zahraničí, přičemž velký podíl tvoří právě individuální výroba dle specifických požadavků. Základem širokého sortimentu jsou točnicové i tandemové podvozky určené na dostavbu o nosnosti 5,5 t až 24 t, dále nosiče pro všechny typy kontejnerů o nosnosti 6 t až 24 t a přívěsy a návěsy pro přepravu dříví a dalšího materiálu od 6 t až 39 t i více. Z dalšího sortimentu to jsou dále například sklápěčkové návěsy, podvozky pod cisterny, podvozky pro výměnné nástavby, traktorové přívěsy nebo podvozky pro odtahová vozidla. Zákazník má možnost si vybrat mezi podvozkem na dostavbu a finálním provedením (komplexní nástavbou).

Bočnicová nástavba s klanicemi na přívěsu SVAN TCH
Bočnicová nástavba s klanicemi na přívěsu SVAN TCH

Nosiče kontejnerů

Jedním z nosných prvků sortimentu přípojných vozidel SVAN jsou točnicové přívěsy určené pro přepravu kontejnerů. Tyto přívěsy s typovým označením „SVAN rolo” o nosnosti 6 t až 24 t slouží jako nosiče pro všechny typy kontejnerů, převážně kontejnerů podle DIN 30722 nebo vanových kontejnerů. Ve SVANu lze vybírat z vozidel pro konkrétní typ kontejneru, případně i typ „combi” pro DIN i vanové kontejnery. Co se týče způsobu vedení a osazení kontejneru, je možné si vybrat mezi dvěma základními typy nosičů: rolo dráhové a rolo vozíčkové.

V provedení s dráhovým rolem je rám tvořen svařovanou konstrukcí z pevnostní oceli (včetně mechanického zajištění) s podélníky ve tvaru I profilu a s bočním vedením pro odvalovací rolny kontejneru. Kontejner je veden dvěma odvalovacími dráhami podloženými podélníky s mantinelem na vnějších stranách (obvodový stříškový lem). Podélníky kontejneru jsou naváděny pomocí 4 párů trojúhelníkových terčů, které zároveň tvoří zarážky proti příčnému posunu. V přední části se nachází sestup pro uvolnění rolny při přepravě kontejneru.

V provedení s vozíčkovým rolem je rám vyroben ze svařené konstrukce z pevnostní oceli a je osazen podélníky z I profilu proměnného průřezu, jejichž horní pásnice slouží pro vedení vozíčku k přesunu kontejneru. Vedení kontejneru je na rozdíl od dráhového rola zajišťováno příčníkem vedeným po horní pásnici podélníku pomocí vodících kladek s vaničkami pro uložení rolen kontejneru. Kontejnery jsou u přívěsů značky SVAN jištěny pneumaticko-mechanickým kotvením ovládaným dvoucestným ventilem WABCO. V zadní části jsou umístěny pryžové silentbloky proti najetí tahače. Každý přívěs je také vybaven dvěma kusy dosedacích dorazů proti podélnému posuvu a vyztuženým předním čelem, které zabraňuje podélnému posuvu.

Nosiče kontejnerů výrobce SVAN v sobě spojují vysokou odolnost a maximální funkčnost při všech situacích, protože, jak už bylo zmíněno, vývoj a výroba probíhají u SVANu pod jednou střechou.

Točnicový přívěs SVAN TCH 24 t v provedeni sklapěč
Točnicový přívěs SVAN TCH 24 t v provedeni sklapěč

Přívěsy pro přepravu stavebních hmot

Také tento typ přívěsů je nedílnou součástí produktového portfolia chrudimského výrobce. Pro dopravu ve stavebnictví jsou určeny tandemové i točnicové typy přívěsů, které pokrývají širokou škálu potřeb zákazníků v tomto oboru. Tandemové přívěsy jsou nabízeny v jednonápravovém provedení o celkové hmotnosti 10 t, dvounápravovém o celkové hmotnosti 11 až 18 t a třínápravovém o hmotnosti 16 až 24 t, případně i 27 t. Točnicové přívěsy se dvěma nápravami mají celkovou hmotnost totožnou s tandemovou variantou, třínápravové potom 19 až 24 t i s 27tunovou verzí.

Finální provedení přípojného vozidla SVAN je ve většině případů sklápěčkové pro převoz sypkých hmot nebo valníkové s bočnicemi (ocelové či hliníkové) pro převoz paletovaných stavebních hmot a ostatního stavebního materiálu. I v případě tohoto typu přívěsů spolupracuje SVAN s renomovanými výrobci nástaveb z Česka i Slovenska a jeho produkty tak jsou jedním funkčním celkem. I v případě složitějších nástaveb se tak zákazník může spolehnout pouze na jediného dodavatele (SVAN), který podvozek s nástavbou navrhne, ustrojí, otestuje a následně samozřejmě i servisuje.

Více informací o výrobním programu společnosti včetně referencí a kontaktů naleznete na webových stránkách firmy SVAN.

Autor: Jan Rybář
Foto: SVAN
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Kvalita v zeleném se stoletou tradicí. To je demoliční příslušenství Montabert

Zveřejněno 12.11. V České republice funguje nové zastoupení pro silnou značku v oblasti příslušenství. Je jím Montabert, francouzský výrobce s dlouhou tradicí, který se v roce 1968 uvedl na evropském trhu s prvním plně hydraulickým bouracím kladivem. Kladiva jsou… celý příspěvek

Velký test rýpadel Sunward. Hodnotí stavitel, který na bagry přesedlal z mixážních pultů

Zveřejněno 6.11. Možná už jste o něm ve Stavební technice četli. Michal Vlašic z Havířova je typický český self-made man, který se před pár lety zhlédnul v bagrování, když si z Polska dovezl malý dvoutunový bagřík. Zalíbilo se mu to do té míry, že pověsil slibně… celý příspěvek

Technology Days 2024: Budoucnost stavebnictví je v technologiích a propojené stavbě

Zveřejněno 5.11. Na tuzemské poměry ojedinělá akce proběhla letos v červnu v rámci každoroční CAT Roadshow. Pod názvem Technology Days 2024 se na dvou místech – v Ledčicích a Hrušovanech – uskutečnil dvoudenní odborný seminář na téma digitalizace ve stavebnictví,… celý příspěvek