V předchozí struktuře Volvo Group fungovaly v Evropě dvě samostatné sítě pro Volvo Trucks a Renault Trucks. Na základě revize prodejní a servisní sítě obou značek v celé Evropě bylo pro Českou republiku rozhodnuto o jejich sloučení. To by mělo zákazníkům přinést výhody v podobě hustější sítě a širší nabídky produktů v jednom prodejním místě.
Oficiálních zahájení provozu uvedených Truck Center se zúčastnili nejen zákazníci obou značek – Renault Trucks a Volvo Trucks, ale i obchodní partneři, zástupci médií a vedení společnosti Volvou Group Trucks v České republice.
První Truck Centra ve střední a východní Evropě
Poskytování služeb pro obě značky na těchto Truck Centrech je historickým mezníkem, protože se jedná o první Truck Centra, která jsou otevřená pro obě značky po méně než 6 měsících od zahájení integrace v Regionu střední a východní Evropy.
Robert Grozdanovski, generální ředitel Volvo Group Trucks Sales & Marketing v České republice, využil této příležitosti a poděkoval zákazníkům v jednotlivých regionech za dlouhodobou spolupráci a dodal: „Provedením těchto změn zvýšíme hustotu servisní sítě v České republice a budeme schopni zákazníkům nabídnout celou produktovou řadu od společnosti Volvo Group stejně jako rozmanité poprodejní služby, finanční služby a další dopravní řešení dostupná pro všechny zákazníky.”
Společnost Volvo Group Trucks provozuje nyní čtyři duální Truck Centra, sedm Volvo Truck Center a dvě Renault Truck Centra. Kromě toho má společnost ještě dvanáct smluvních autorizovaných servisních partnerů Renault Trucks. Všechna servisní místa jsou vybavena veškerým moderním technickým zařízením.
Portfolio služeb Volvo Group Truck Center
Nová obchodní struktura posílí podporu zákazníků v Evropě
Nová struktura Volvo Group Trucks má za cíl soustředit se na prodej nákladních vozidel. Rozhodnutí o sloučení nebo zachování samostatné sítě bylo učiněno pro každou zemi zvlášť. V některých zemích zůstávají zachovány zcela oddělené sítě obou značek, v jiných bude fungovat společná síť a v dalších pak kombinace obou variant.
Humpolec
Na zahájení prvních společných Truck Center jsme byli pozváni též. Zúčastnili jsme se slavnostního otevírání v Humpolci. Konalo se 19. června ve večerních hodinách. Ten den byl typický letní den a slunce svítilo jako o závod. Na dálnici D1 se stálo hned na několika místech. Probíhaly zde opravy. Aby to nebylo málo, tak přímo za sjezdem na Humpolec, směrem z Brna do Prahy, došlo k dopravní nehodě. Přesto však jako zázrakem všichni pozvání hostě na slavnostní zahájení dorazili včas (někteří také přiletěli). A nelitovali. Čekalo je příjemné přivítání od vedení Volvo Trucks a Renault Trucks. Dále je zástupci obou značek seznámili s cílem Truck Center: poskytnout stávajícím i budoucím zákazníkům nejen celou produktovou řadu od společnosti Volvo Group, ale také finanční služby a kvalitní servis jak v době záruky, tak po ní, a to rychle dostupné z různých míst v ČR.
Následně nás čekal do pozdních večerních hodin příjemný program s občerstvením a rozhovory s mnoha zajímavými lidmi. A jak se říká: Konec dobrý, všechno dobré. I cesta po dálnici již byla bez problémů.
Informace o skupině Volvo
Skupina Volvo se od roku 1998, kdy se začala orientovat na nákladní a užitková vozidla a s tím související dopravní řešení, významně rozrostla. Dnes je jedním z nejvýznamnějších světových hráčů na trhu nákladních vozidel, stavebních strojů, autobusů a těžkých dieselových motorů. Uplynulých deset let se neslo ve znamení významných akvizic a snahy o integraci nově získaných společností. Probíhající reorganizace je tedy dalším krokem k tomu zlepšit potenciál značek skupiny Volvo a těžit z výhody postavení velkého hráče na mezinárodním trhu – vše s jasnou orientací na zákazníky a jejich potřeby.
Činnosti související s nákladními vozidly přestavují téměř dvě třetiny celkového obratu skupiny Volvo. Cílem je rozvinout kompletní portfolio značek a servisní sítě. Skupina Volvo vidí velký potenciál ve značce Renault Trucks, která hraje zásadní roli v růstové strategii skupiny. Za posledních pět let skupina Volvo investovala přes 2 miliardy EUR do činnosti Renault Trucks včetně vývoje produktů a s nimi spojených operací.