MONTABERT - Evropský výrobce kvalitního příslušenství pro demolice
Dnes je 3.12. – svátek slaví Svatoslav

Volvo Trucks přináší další vylepšení pro úsporu paliva

Zveřejněno: 22. 3. 2019

Modernizované vznětové motory D11 a D13 od Volvo Trucks pro vozidla Volvo FH, FM a FMX splňují nové předpisy Euro 6 Step D a přinášejí řadu vylepšení, díky nimž dopravci sníží náklady na palivo.

Kombinací malých vylepšení se podařilo dosáhnout významných úspor PHM

Jelikož u autodopravců činí náklady na palivo asi třetinu nákladů, pokračujeme ve hledání všemožných způsobů, jak u našich nákladních vozidel dále snížit spotřebu,” uvádí Claes Nilsson, prezident Volvo Trucks. „Kombinací malých vylepšení se tentokrát podařilo dosáhnout významných úspor pro naše zákazníky, a to bez negativních dopadů na výkon nebo produktivitu.

Kroky cílené na splnění přísnějších emisních předpisů

Nové předpisy Euro 6 Step D se zaměřují na to, aby vozidla plnila emisní standardy i za běžných provozních podmínek. Z nejnovějších kroků Volvo Trucks zacílených na splnění přísnějších emisních předpisů jmenujme nový řídicí software motoru a vylepšenou povrchovou úpravu systému následné úpravy výfukových spalin.

Modernizovaný vznětový motor D13 rovněž používá nový olej VDS-5 s nízkou viskozitou a nové stírací kroužky na pístu, které snižují spotřebu paliva a vnitřní tření. Motor o výkonu 500 hp kromě toho šetří palivem díky tomu, že používá stejný vysoký kompresní poměr jako jednotky ve verzích 460 a 420 hp.

Software I-See s řadou vylepšení

Software I-See na bázi topografických údajů předvídá zvlnění terénu na trase a pečlivě reguluje převody, zrychlování i brzdění motorem. Jeho cílem je optimálně využívat kinetickou energii celého vozidla. Nově se pyšní řadou vylepšení, např. novou strategií volby převodových stupňů a selektivním dojezdem vlivem setrvačnosti, kdy je možné efektivněji využívat volnoběhu funkce I-Roll.

Díky těmto modernizacím budou naši zákazníci splňovat nové emisní předpisy a současně šetřit palivem při jízdě s našimi nákladními vozy Volvo FH, FM a FMX,” doplňuje Claes Nilsson.

Autor: Markéta Slováčková
Foto: Volvo Group
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro období 2024/25 (6 vydání).
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro období 2024/25 (6 vydání).
 

Nové

Nesprávné obutí pro traktorbagr nebo smykáč se nevyplácí

Zveřejněno 29.11. U stavební techniky může výběr pneumatik znamenat zásadní rozdíl ve výkonu, životnosti a účinnosti stavebního stroje. Pneumatika je u některých typů strojů klíčovým faktorem, který ovlivní celkovou produktivitu techniky. V článku se podíváme, jaké… celý příspěvek

S vylepšenými minibagry Yanmar se investice vrací rychle. V ASbudu skladem

Zveřejněno 28.11. Japonský výrobce strojů Yanmar si v poslední době posvítil hlavně na malé modely minirýpadel, se kterými cílí nejen na zkušené stavaře, ale i na začínající podnikatele, kteří potřebují odolný stroj s dostatečnou výkonností a nízkými provozními… celý příspěvek

Silniční veletrh v Pardubicích představil řadu zajímavých strojů

Zveřejněno 27.11. V pátek 6. září se v areálu Správy a údržby silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) v Doubravicích uskutečnil již 23. ročník Silničního veletrhu. Oblíbená akce určená pro odborníky na dopravu a výstavbu infrastruktury přilákala stovky návštěvníků. K… celý příspěvek