„Jelikož u autodopravců činí náklady na palivo asi třetinu nákladů, pokračujeme ve hledání všemožných způsobů, jak u našich nákladních vozidel dále snížit spotřebu,” uvádí Claes Nilsson, prezident Volvo Trucks. „Kombinací malých vylepšení se tentokrát podařilo dosáhnout významných úspor pro naše zákazníky, a to bez negativních dopadů na výkon nebo produktivitu.”
Kroky cílené na splnění přísnějších emisních předpisů
Nové předpisy Euro 6 Step D se zaměřují na to, aby vozidla plnila emisní standardy i za běžných provozních podmínek. Z nejnovějších kroků Volvo Trucks zacílených na splnění přísnějších emisních předpisů jmenujme nový řídicí software motoru a vylepšenou povrchovou úpravu systému následné úpravy výfukových spalin.
Modernizovaný vznětový motor D13 rovněž používá nový olej VDS-5 s nízkou viskozitou a nové stírací kroužky na pístu, které snižují spotřebu paliva a vnitřní tření. Motor o výkonu 500 hp kromě toho šetří palivem díky tomu, že používá stejný vysoký kompresní poměr jako jednotky ve verzích 460 a 420 hp.
Software I-See s řadou vylepšení
Software I-See na bázi topografických údajů předvídá zvlnění terénu na trase a pečlivě reguluje převody, zrychlování i brzdění motorem. Jeho cílem je optimálně využívat kinetickou energii celého vozidla. Nově se pyšní řadou vylepšení, např. novou strategií volby převodových stupňů a selektivním dojezdem vlivem setrvačnosti, kdy je možné efektivněji využívat volnoběhu funkce I-Roll.
„Díky těmto modernizacím budou naši zákazníci splňovat nové emisní předpisy a současně šetřit palivem při jízdě s našimi nákladními vozy Volvo FH, FM a FMX,” doplňuje Claes Nilsson.