Použití nové generace technologie střídavého proudu nabízí v oblasti elektrických vysokozdvižných vozíků mnoho výhod. Je jím nejnižší spotřeba díky optimální účinnosti a rekuperaci energie, nejnižší náklady na údržbu díky eliminaci mechanických a hydraulických dílů a efektivní elektrické řízení s technologií střídavého proudu.
Předností jsou rychlejší pracovní cykly při znatelně delších časech nasazení na jediné nabití baterie. Spolu s redukovanými nároky na údržbu a nízkými provozními náklady při každodenním nasazení je tak dosaženo vysoké hospodárnosti. Výměna baterie je stejně jednoduchá jako tankování paliva.
Specifikace testovaného vozíku
Vysokozdvižný vozík s nosností 1,6 t a výškou zdvihu 3 300 mm, je vybaven sloupem Duplex a integrovaným bočním posuvem. Písmeno „k” v typovém označení znamená „krátký”, protože podvozek je kratší než u standardního vozíku. Vozík je určen pro práci v úzkých prostorách. Kvůli zachování kompaktního provedení má vozík jednu baterii 48 V/625 Ah. Testy byly prováděny v pojezdových programech 3 (nižší výkon) a 5 (vysoký výkon).
Výhody vozíků s technologií střídavého proudu• jednodušší údržba• spolehlivější provoz • vyšší výkon • optimální rekuperace energie • odolnost proti nečistotám a vlhkosti • automatická parkovací brzda • regenerační brzdění pojezdových motorů • zvýšená produktivita • zajímavé možnosti úspory energie |

Vysoká míra kontroly a výkon dle potřeby
Jízdní vlastnosti vozíku byly testovány na kvalitní betonové podlaze – při vysokém výkonu působí EFG velmi agresivně, při nižším výkonu jsou jízdní vlastnosti předpisové a zaručily příjemnou práci a vysokou míru kontroly. K té přispěl i dobrý výhled přes sloup Duplex, díky němuž lze výborně kontrolovat práci v úzkém pracovním prostoru. Pozitivní vliv na výsledky testu mělo dobré zrychlení, regenerační brzdění pojezdových motorů a řízení s lehkým chodem, což se odrazilo ve změřených výkonových výsledcích.
Žádný jiný vysokozdvižný vozík dosud nebyl tak produktivní a rovněž výsledky spotřeby patřily k nejlepším změřeným hodnotám. Vozík EFG 216k může být i přes svou malou baterii v provozu až 10 hodin. Při porovnání spotřeby na 100 palet byl EFG 216k nejefektivnějším vozíkem v testu.
Více prostoru pro více komfortu
Díky užšímu sloupu působí EFG 216k moderním dojmem a díky plně elektrickému řízení nepotřebuje hydraulické řízení v řídicím sloupku. Také nástup do vozíku a výstup z vozíku je velmi snadný díky výškově i hloubkově stavitelnému volantu. Odpružené a nastavitelné sedadlo nabízí dostatek místa pro řidiče. Pravá ruka řidiče pohodlně spočívá na stabilní a plně nastavitelné opěrce, která má navíc dostatek místa pro přídavné spínače pro ovládání osvětlení, stěračů a dalších prvků.

Intuitivní ovládání, boční výměna baterie
Funkce sloupu se ovládají jednotkou Solo-Pilot, která je rovněž umístěna na opěrce rukou. Solo-pilot se ovládá velmi rychle a intuitivně a má rovnoměrné rozložené funkce. Současně je možné ovládat i funkce sloupu, které jsou tak snadno a rychle proveditelné. Jednoduchost a rychlost platí i pro výměnu baterie, která je snadno proveditelná pomocí různých vozíků. Stabilně provedený prostor pro baterii je přístupný přes robustní a snadno otevíratelná dvířka. Bateriový prostor je dobře zajištěn pomocí rámu. Menší počet otvorů zaručuje vysokou stabilitu a zaoblený rám přispívá k modernímu tvaru vozíku.