Tentokrát jsme s ředitelem společnosti Ing. Václavem Princem navštívili lom Slavětice a lom Sudslavice.
Lom Slavětice
Tento lom se nachází nedaleko Týna nad Vltavou. Těží se zde biotická pararula – šedé až šedomodré barvy, jednozrnná až středně zrnná. Ročně se těží cca 160 tis. tun kameniva.
Technologická linka byla postupně modernizována. Vlastní drcení je prováděno ve třech stupních – čelisťový drtič V82N firmy PSP Přerov 1000 × 800, kuželový drtič Norberg HP 300 a kuželový drtič Norberg G49 od firmy Metso Minerals.
Třídění rozdrceného materiálu na jednotlivé frakce je prováděno na čtyřech třídičích SDT 1500 × 4000, třídiči VTN 1500 × 4000, třídiči SVT 2000 × 4000, třídiči Kaiser 1600 × 5000 a třídiči Tornádo od firmy Techkon.
Dopravníkové pásy o délce cca 200 m dodaly firmy Blatná, Strojírny Podzimek a Strojírny Dalecký. V nejbližší době se zde chystá rekonstrukce mlžení a odsávání na snížení sekundární prašnosti.
Strojní a vozový park tvoří kolový nakladač Komatsu 380, pásové bagry Liebherr 974 a New Holland 485, tři nákladní automobily Tatra 815.
Vyráběné kamenivo je vhodné do betonů pro výrobu obalových asfaltových směsí, železničních štěrků a do podkladních vrstev komunikací apod.
Lom Sudslavice
Lom se nachází cca 5 km od města Vimperk, směrem na Strakonice. Těží se zde žula a rula. Loni proběhla výměna podavače primárního drtiče, kterou realizovala firma Techkon.
Ročně se zde těží cca 80 tis. tun kameniva. Drcené kamenivo je určené pro dopravní a pozemní stavby, lomový kámen je vhodný pro opěrné zdi, dláždění, výstavby a opravy jezů a koryt např. na řekách Blanici a Volyňce.
Zlepšení prostředí
Díky vhodnému využití vyráběného kameniva, jak hlavními odběrateli společnostmi Swietelsky, Strabag, Eurovia, Lesostavby Třeboň a dalšími drobnými odběrateli, a také vlastním využitím, přispívá společnost RENO Šumava ke zlepšení životního a sportovního prostředí na území Jihočeského kraje.
Společnost také kromě hornické činnosti připravuje vlastní výrobu pro svislé dopravní značky. Provádí opravy komunikací a realizuje dopravní stavby jako např. mosty, opěrné zdi a sportovní stavby – tenisová a fotbalová hřiště apod.