Při vývoji nové řady vozíků se uplatnily zkušenosti zákazníků z náročných provozů. Snahou konstruktérů bylo minimalizovat celkové náklady na vlastnictví (TCO), které jsou zejména u velkých fleetových zákazníků rozhodujícím parametrem při výběru nového strojového parku. Na trh uvedená řada vozíků Hyster je například vybavena funkcí pro nastavení maximálního úhlu řízení. Tato funkce pomáhá snižovat tření, a díky tomu se prodlouží životnost pneumatik. Velká péče byla rovněž věnována optimalizaci údržby a servisním pracím. Servisní intervaly nových motorů Stage V se prodloužily z 500 motohodin na 1000.
Pro splnění emisních směrnic využívají vozíky selektivní katalytickou redukci (SCR), doplněnou o filtr pevných částic (DPF) a technologii AdBlue. Aby měla obsluha usnadněný přístup ke všem těmto emisním komponentům, jsou integrovány do jednoho boxu na vnější straně vozíku. Také k ostatním servisním bodům je u nových vozíků snadný přístup. K minimalizaci prostojů napomáhá chytrý infotainment: veškeré klíčové údaje o stavu vozíku a diagnostika se obsluze zobrazují přehledně na centrálním displeji v kabině.
Řada vysokozdvižných vozíků Hyster H8-18XD je k dispozici s různými velikostmi rozvorů. Zákazník může zvolit verzi modelu s malým vnějším poloměrem otáčení, se kterým se lépe manévruje v omezených prostorech. Pro velké plochy je dostupná konfigurace s větším vnějším poloměrem otáčení a nižší celkovou hmotností. Samozřejmostí je celá řada volitelných prvků výbavy. V závislosti na aplikaci je možné vozíky dovybavit například výkonným ventilátorem se zpětným chodem, který najde uplatnění v prostředí s vyšší prašností (stavebnictví, papírenský průmysl apod.), nebo nejrůznějšími manipulačními nástavci pro úpravu zatížení (používají se například v dřevařském průmyslu).
U nové řady vozíků byla kompletně přepracována přední část kabiny. Díky pozměněnému designu stožáru má obsluha lepší výhled do stran a i špičky vidlic jsou dobře viditelné, a to dokonce v úrovni země. Nástupní prostor do kabiny je nejširší ve své třídě; vnitřní rozměry jsou rovněž nadimenzované, takže i lidé s vyšší postavou a nasazenou ochrannou přilbou nebudou mít uvnitř žádný problém s místem. V každém typu provozu poskytují tyto vozíky řidiči mimořádný pocit stability a bezpečí. Podíl na tom má především zcela nové lité protizávaží, které posunulo těžiště vozíků směrem dolů a dozadu.