Renomag.cz - Díly náhradní pro stavební stroje
Dnes je 24.11. – svátek slaví Emílie

Hyster uvádí nové vozíky v kategorii 8–18 tun splňující emisní normu Stage V

Zveřejněno: 17. 3. 2023

Nová řada vysokozdvižných vozíků Hyster H8-18XD v hmotnostní kategorii 8–18 tun se představila s přepracovanými motory, splňujícími aktuální emisní normu Stage V. Vozíky vynikají zejména hospodárností provozu, vykazují nízkou spotřebu paliva a kapaliny AdBlue. Díky robustní konstrukci a celé řadě nových konstrukčních prvků se svým majitelům odvděčí dlouhou životností.

Nové vozíky Hyster vynikají zejména hospodárností provozu, vykazují nízkou spotřebu paliva a kapaliny AdBlue.

Při vývoji nové řady vozíků se uplatnily zkušenosti zákazníků z náročných provozů. Snahou konstruktérů bylo minimalizovat celkové náklady na vlastnictví (TCO), které jsou zejména u velkých fleetových zákazníků rozhodujícím parametrem při výběru nového strojového parku. Na trh uvedená řada vozíků Hyster je například vybavena funkcí pro nastavení maximálního úhlu řízení. Tato funkce pomáhá snižovat tření, a díky tomu se prodlouží životnost pneumatik. Velká péče byla rovněž věnována optimalizaci údržby a servisním pracím. Servisní intervaly nových motorů Stage V se prodloužily z 500 motohodin na 1000.

Pro splnění emisních směrnic využívají vozíky selektivní katalytickou redukci (SCR), doplněnou o filtr pevných částic (DPF) a technologii AdBlue. Aby měla obsluha usnadněný přístup ke všem těmto emisním komponentům, jsou integrovány do jednoho boxu na vnější straně vozíku. Také k ostatním servisním bodům je u nových vozíků snadný přístup. K minimalizaci prostojů napomáhá chytrý infotainment: veškeré klíčové údaje o stavu vozíku a diagnostika se obsluze zobrazují přehledně na centrálním displeji v kabině.

Nové motory splňují aktuální emisní normu Stage V.
Nové motory splňují aktuální emisní normu Stage V.

Řada vysokozdvižných vozíků Hyster H8-18XD je k dispozici s různými velikostmi rozvorů. Zákazník může zvolit verzi modelu s malým vnějším poloměrem otáčení, se kterým se lépe manévruje v omezených prostorech. Pro velké plochy je dostupná konfigurace s větším vnějším poloměrem otáčení a nižší celkovou hmotností. Samozřejmostí je celá řada volitelných prvků výbavy. V závislosti na aplikaci je možné vozíky dovybavit například výkonným ventilátorem se zpětným chodem, který najde uplatnění v prostředí s vyšší prašností (stavebnictví, papírenský průmysl apod.), nebo nejrůznějšími manipulačními nástavci pro úpravu zatížení (používají se například v dřevařském průmyslu).

U nové řady vozíků byla kompletně přepracována přední část kabiny. Díky pozměněnému designu stožáru má obsluha lepší výhled do stran a i špičky vidlic jsou dobře viditelné, a to dokonce v úrovni země. Nástupní prostor do kabiny je nejširší ve své třídě; vnitřní rozměry jsou rovněž nadimenzované, takže i lidé s vyšší postavou a nasazenou ochrannou přilbou nebudou mít uvnitř žádný problém s místem. V každém typu provozu poskytují tyto vozíky řidiči mimořádný pocit stability a bezpečí. Podíl na tom má především zcela nové lité protizávaží, které posunulo těžiště vozíků směrem dolů a dozadu.

Autor: HYSTER
Foto: Hyster, Youtube
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.

Přečtěte si také

 

Nové

Kvalita v zeleném se stoletou tradicí. To je demoliční příslušenství Montabert

Zveřejněno 12.11. V České republice funguje nové zastoupení pro silnou značku v oblasti příslušenství. Je jím Montabert, francouzský výrobce s dlouhou tradicí, který se v roce 1968 uvedl na evropském trhu s prvním plně hydraulickým bouracím kladivem. Kladiva jsou… celý příspěvek

Velký test rýpadel Sunward. Hodnotí stavitel, který na bagry přesedlal z mixážních pultů

Zveřejněno 6.11. Možná už jste o něm ve Stavební technice četli. Michal Vlašic z Havířova je typický český self-made man, který se před pár lety zhlédnul v bagrování, když si z Polska dovezl malý dvoutunový bagřík. Zalíbilo se mu to do té míry, že pověsil slibně… celý příspěvek

Technology Days 2024: Budoucnost stavebnictví je v technologiích a propojené stavbě

Zveřejněno 5.11. Na tuzemské poměry ojedinělá akce proběhla letos v červnu v rámci každoroční CAT Roadshow. Pod názvem Technology Days 2024 se na dvou místech – v Ledčicích a Hrušovanech – uskutečnil dvoudenní odborný seminář na téma digitalizace ve stavebnictví,… celý příspěvek