CARACAL MACHINES - Nové i použité stavební stroje a příslušenství
Dnes je 31.3. – svátek slaví Kvido

Indonésie hlásí nový rekord v nadrozměrné přepravě podvalníky

Zveřejněno: 19. 1. 2022

Při přepravě komponentů pro rafinérii Balikpapan na ostrově Borneo byly překonány všechny zdejší rekordy v oblasti nadrozměrných nákladů. Obrovské kusy „železa“, určené pro stavbu technologických linek pro fluidní katalytické krakování, nejprve dorazily na dopravních lodích po moři z jihokorejské továrny Hyundai Heavy Industries. Následně proběhla pozemní přeprava do tři kilometry vzdálená rafinerie.

Kompletní přeprava těžkých komponentů do krakovací linky trvala tři dny.

Investice, které proudí od indonéské vlády do ropného průmyslu jsou obrovské a při modernizaci zdejších ropných závodů se údajně počítá s částkou 17 miliard amerických dolarů. Převážené komponenty, o kterých je řeč, byly objednány pro nově otevřenou moderní krakovací „linku“, která bude sloužit k přeměně zbytkových vedlejších produktů při výroby ropy na hodnotné produkty jako jsou například motorové oleje.

Přepravu po souši zajišťovala logistická společnost PT LV Logistics. Speciální samohybné podvalníky řady PST/SL německého výrobce Goldhofer AG bylo nutné k sobě spojit po třech, a to kvůli velkému rozměru nákladu. Samotná přeprava komponentů byla velmi náročná, ačkoli se jednalo o vzdálenost pouhých tří kilometrů. Celkový objem přepravovaného nákladu činil 24 500 m³. Na podvalech se postupně vystřídal odpojovač (striper) o váze 1 031 tun a délce bezmála 40 metrů. Následovala dvojice regenerátorů, přičemž ten první s hmotností 1 357 tun se stal dosud nejobjemnějším a nejtěžším přepravovaným nákladem v Indonésii. Celkem bylo na samohybné podvalníky v rámci této jedné rekordní přepravy naskládáno 1 597 tun nákladu s celkovou délkou 34 metrů a s úctyhodnou šířkou přes 11 metrů. Dopravu ještě komplikoval fakt, že v areálu rafinerie musel náklad zdolat několik 90stupňových zatáček!

Technické řešení, které bylo pro tuto dopravu zvoleno, se skládalo z již zmíněných samohybných podvalníků Goldhofer AG řady PST / SL, které byly doplněny 20nápravovými transportními podvalníky řady THP/SL. Každý z těchto obřích podvalníků má 20 náprav uspořádaných v řadě za sebou. Výhodou při dopravě takto rozměrných nákladů je modularita jednotlivých transportních vozidel Goldhofer, které se dají různě pospojovat do funkčních celků.

Celkem bylo na samohybné podvalníky v rámci této jedné rekordní přepravy naskládáno 1 597 tun nákladu s celkovou délkou 34 metrů a s úctyhodnou šířkou přes 11 metrů.
Celkem bylo na samohybné podvalníky v rámci této jedné rekordní přepravy naskládáno 1 597 tun nákladu s celkovou délkou 34 metrů a s úctyhodnou šířkou přes 11 metrů.

Samohybné podvalníky PST / SL jsou mechanicky řízené a jsou speciálně vyrobené pro takto těžké náklady. Mají vysoké nápravové zatížení (až 45 tun na nápravu) a také hodnota tažné hnací síly jedné nápravy je úctyhodná (160 kN). Výhodou je také to, že světlou výšku podvalníku lze hydraulicky snížit až o 600 mm, takže lze zajet přímo pod náklad a nemusí být na tuto přesnou manipulaci nasazovány obří jeřáby. Kompletní přeprava těžkých komponentů do krakovací linky trvala tři dny.

Německá firma Goldhofer AG sídlí v Memmingenu na jihu Bavorska. Výrobní program je zaměřen na dopravní techniku pro těžké a nadrozměrné náklady od 6 do 10 000 tun. Návěsy, přívěsy a jednotlivé komponenty jsou často vyráběny jako modulární systémy stavebnicového typu, což dovoluje velkou flexibilitu při řešení rozmanitých požadavků uživatelů. Současná konstrukční řada podvalníků, představená na veletrhu Bauma v roce 2010, sklízí od svého uvedení na trh velký ohlas.

V České republice a na Slovensku má technika Goldhofer dlouhodobě velkou tradici a dobrou pověst, první vozidla se v tehdejším Československu objevovala už někdy od roku 1970 a k dnešnímu dni bylo na tuzemský trh dodáno více než 800 kusů vozidel a speciální techniky tohoto německého výrobce. Obchodní zastoupení značky, záruční a pozáruční servis nebo odborné poradenství při nadrozměrných transportech zajišťuje společnost VLADYKA s.r.o. z Chrudimi.

 

Nové

ZANDT cargo: Inovace a nové produktové segmenty pro stavebnictví a těžkou logistiku na veletrhu bauma 2025

Zveřejněno 29.3. Pomáhat utvářet budoucnost ve stavebnictví a těžké logistice je hlavním principem vývoje produktů ve společnosti ZANDT cargo. Bauma 2025 nabídne jedinečnou platformu pro prezentaci nejnovějších inovací a aktuálního vývoje produktů mezinárodnímu… celý příspěvek

Demoliční stroj SENNEBOGEN 830 Demolition Vario Tool nově i jako rýpadlo

Zveřejněno 28.3. Komplexní realizace demoličních projektů ve městech se skládá z několika po sobě jdoucích kroků, kdy po bourání následuje zpravidla recyklace a přípravné práce pro novou výstavbu. Ve snaze nabídnout realizačním firmám flexibilní řešení zvyšující… celý příspěvek

Frutiger představí na baumě 2025 špičkové mycí technologie pro stroje a vozidla

Zveřejněno 27.3. za chvíli to vypukne. Areál mnichovského výstaviště v Německu otevře své brány a přivítá největší veletrh stavebních a těžebních technologií na světě – bauma 2025. Inspirativní prezentaci novinek slibuje švýcarská společnost FRUTIGER Company AG,… celý příspěvek