MONTABERT - Evropský výrobce kvalitního příslušenství pro demolice
Dnes je 24.11. – svátek slaví Emílie

Jeřábnická firma si k 30. výročí nadělila 18 nových mobilních autojeřábů

Zveřejněno: 22. 2. 2022

Celkem 18 nových mobilních autojeřábů Liebherr posílí a částečně nahradí stávající flotilu jeřábů ve společnosti Hanyš – Jeřábnické práce, s.r.o. Mezi nově pořízenými stroji jsou zastoupeny mobilní jeřáby řady LTM, kompaktní model LTC 1050-3.1., pásový jeřáb LTR 1060 nebo obří příhradový model LG 1750 s úctyhodnou nosností 750 tun. Nechybí ani horké novinky, například mobilní jeřáb LIEBHERR LTM 1120-4.1 představený na veletrhu Conexpo 2020 v Las Vegas.

Slavnostní předání jednoho z autojeřábů Liebherr. Zleva Thomas Fiesel (Liebherr-Werk Ehingen GmbH), Alena Hanyšová, Rostislav Hanyš, Milan Hanyš, Jitka Hanyšová a Karel Kladiva (KLIMEX CZ).

Část techniky byla dodána závěrem minulého roku, zbytek zakázky bude realizován v tomto roce, kdy společnost Hanyš oslaví 30 let působení na českém, potažmo československém trhu. S více než stovkou jeřábů a s dvaceti pobočkami u nás i na Slovensku patří tato firma k největším poskytovatelům jeřábnických prací ve středoevropském regionu. Začátky firmy, zabývající se též přepravou nadrozměrných nákladů, přitom byly skromné. A jak vzpomíná zakladatel Rostislav Hanyš, podnik vyrostl na tehdy masově rozšířené technice, jako byly autojeřáby AD 20 a AD 28 na podvozku Tatra nebo na populárním autojeřábu Coles 64 T.

Sázka na prémiovou techniku

Prvním strojem Liebherr ve firmě Hanyš byl terénní autojeřáb s typovým označením LTM 1070/1, který si v devadesátých letech vyhlédl majitel na dvoře tuzemského dealera. Poškozený stroj prošel u prodejce „generálkou” a stal se prvním zástupcem německého výrobce u firmy Hanyš. Tak se zrodila spolupráce trvající dnes více než 27 let. „Brzy jsem pochopil, že Liebherr je v oblasti kolových a pásových autojeřábů světovou jedničkou a že pokud chci v tomto náročném byznysu uspět, potřebuji k tomu techniku od těch nejlepších,” říká Rostislav Hanyš a dodává: „Dnes máme v garážích a na dvoře většinu jeřábů právě od tohoto výrobce.

O KLIMEX CZ, spol. s r. o.

Činností této společnosti, která byla založena již v roce 1991, je autorizovaný servis a výhradní zastoupení výrobce mobilních jeřábů LIEBHERR Werk Ehingen GmbH v Česku. Firma působí po celé republice: centrála sídlí v Mělníku-Mlazicích a pro zákazníky z Moravy byla otevřena pobočka v Přerově. V nabídce KLIMEX CZ jsou jak nové, tak použité mobilní jeřáby.

Osvědčená technika i naprosté novinky

Ve společnosti Hanyš se nebojí investovat ani do těch nejnovějších technologií, takže mezi osmnáctkou nových strojů najdeme hned několik zajímavých modelů a novinek.

Řada mobilních jeřábů LTM je v zakázce zastoupena dvounápravovým strojem LIEBHERR LTM 1030-2.1 (nosnost 30 tun), který patří v dané kategorii k celosvětovým bestsellerům. Vybaven je hydropneumatickým systémem pérování Niveaumatik, a proto se dobře hodí i do středně těžkého terénu. Obsluha má možnost řídit každou nápravu zvlášť, čímž se dále zvyšují manévrovací schopnosti stroje. Jeřáb je osazen čtyřdílným teleskopickým výložníkem s maximálním výsuvem 30 metrů, který může být navíc osazen přídavným nástavcem prodlužujícím jeho dosah až o 15 metrů. Z řada LTM budou v rámci objednávky dodány také modely LIEBHERR LTM 1055-3.2 (nosnost 55 tun) a LIEBHERR LTM 1070-4.2 (nosnost 70 tun).

V kategorii kompaktních jeřábů stojí za zmínku LIEBHERR LTC 1050-3.1, což je třínápravový jeřáb s malými rozměry a nízkým poloměrem otáčení, který je ideálním pomocníkem pro manipulaci s břemeny v omezených prostorech, jako jsou například průmyslové haly.

Flotilu dále rozšíří teleskopický pásový jeřáb LIEBHERR LTR 1060, který se mezi provozovateli těší velmi dobré pověsti. Díky své konstrukci v sobě spojuje výhody teleskopického a pásového jeřábu. Robustní pásový podvozek je zárukou stability a snadné ovladatelnosti v terénu; mezi další výhody tohoto stroje patří kratší doba nastavení, jednodušší přeprava a variabilita systému výložníku.

LIEBHERR LTR 1060 v sobě spojuje výhody teleskopického a pásového jeřábu.
LIEBHERR LTR 1060 v sobě spojuje výhody teleskopického a pásového jeřábu.

Největším přírůstkem do flotily firmy Hanyš je mobilní příhradový jeřáb LG 1750. Kolos na osmi nápravách má maximální nosnost 750 tun a maximální výšku zdvihu 193 metrů. Ve společnosti doplní starší a menší mobilní příhradový jeřáb LG 1550.

Mobilní příhradový jeřáb LG 1750. Kolos na osmi nápravách má maximální nosnost 750 tun a maximální výšku zdvihu 193 metrů.
Mobilní příhradový jeřáb LG 1750. Kolos na osmi nápravách má maximální nosnost 750 tun a maximální výšku zdvihu 193 metrů.

Jak jsme již zmínili, mezi nově dodávanými stroji je i několik naprostých novinek. Jednou z nich je například mobilní jeřáb LIEBHERR LTM 1120-4.1, který se veřejnosti poprvé představil na veletrhu Conexpo 2020 v Las Vegas. Charakteristický je mimořádnou silou; ve skutečnosti je to nejvýkonnější čtyřnápravový jeřáb na trhu. Rameno jeřábu je v této třídě nejdelší a při plném zvedání má extrémně vysokou nosnost. To zvyšuje flexibilitu a šetří náklady na dopravu, protože tento stroj si poradí i s takovými zakázkami, které by jinak vyžadovaly nasazení pětinápravového jeřábu.

Autor: Jan Rybář1)
Foto: KLIMEX CZ

1) Přeloženo a upraveno z tiskové zprávy.

Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.

Přečtěte si také

 

Nové

Kvalita v zeleném se stoletou tradicí. To je demoliční příslušenství Montabert

Zveřejněno 12.11. V České republice funguje nové zastoupení pro silnou značku v oblasti příslušenství. Je jím Montabert, francouzský výrobce s dlouhou tradicí, který se v roce 1968 uvedl na evropském trhu s prvním plně hydraulickým bouracím kladivem. Kladiva jsou… celý příspěvek

Velký test rýpadel Sunward. Hodnotí stavitel, který na bagry přesedlal z mixážních pultů

Zveřejněno 6.11. Možná už jste o něm ve Stavební technice četli. Michal Vlašic z Havířova je typický český self-made man, který se před pár lety zhlédnul v bagrování, když si z Polska dovezl malý dvoutunový bagřík. Zalíbilo se mu to do té míry, že pověsil slibně… celý příspěvek

Technology Days 2024: Budoucnost stavebnictví je v technologiích a propojené stavbě

Zveřejněno 5.11. Na tuzemské poměry ojedinělá akce proběhla letos v červnu v rámci každoroční CAT Roadshow. Pod názvem Technology Days 2024 se na dvou místech – v Ledčicích a Hrušovanech – uskutečnil dvoudenní odborný seminář na téma digitalizace ve stavebnictví,… celý příspěvek