MONTABERT - Evropský výrobce kvalitního příslušenství pro demolice
Dnes je 24.11. – svátek slaví Emílie

Podvalníky Schwarzmüller. Systém bezpečné přepravy pro stavební stroje

Zveřejněno: 2. 10. 2020

Při přepravě drahých stavebních strojů mezi stavbami jsou kladeny vysoké nároky na bezpečné ukotvení přepravovaného stroje, tuhost a odolnost konstrukce přepravního vozidla. Z toho důvodu firma Schwarzmüller trvale pracuje na technickém vývoji svých podvalníků a na bezpečném způsobu upevnění nákladu na nich, na zvýšení jejich kvality a stability.

Detailní pohled na nájezdové rampy s vyložením z tvrdého dřeva

Díky rozšířenému rozchodu kol a uložení pružících jednotek bylo u nových typů podvalníků dosaženo významného zlepšení dynamického chování vozidla při jízdě a jeho směrové stability. Celkově mají podvalníky Schwarzmüller robustnější konstrukci, čehož bylo dosaženo jednak použitím jiného typu základních podélných i příčných nosníků rámu a jednak přepracovanou konstrukcí vnějšího obvodového rámu vozidla.

Podvalníkové přívěsy jsou optimalizovány především pro dlouhou životnost a jednoduché zajištění přepravovaného nákladu. Nově použitá hliníková ochrana proti bočnímu najetí zamezuje vzniku koroze, dřívější způsob zajištění polohy tažné oje byl nahrazen robustnějším provedením pružiny. K tomu je na vozidlech použito výhradně osvětlení na bázi LED, vykazující významně delší životnost.

Třínápravový nízkoložný přívěs s rovnou plošinou
Třínápravový nízkoložný přívěs s rovnou plošinou

Pro dopravu finišerů jsou rozhodujícím kriteriem především použité nájezdové rampy. Standardní nájezdy s délkou 2 700 mm byly u nového typu zesíleny, prodlouženy na 2 800 mm a rozšířeny z původních 710 mm na současných 750, resp. 800 mm. Optimalizované uložení nájezdů umožnilo navíc použití silnějších stěn trubek, kolem nichž se nájezdy sklápí. Byla tím dosažena vyšší stabilita a provozní spolehlivost tohoto konstrukčního uzlu vozidla.

Aby bylo možné dosáhnout lepšího a jednoduššího způsobu zajištění nákladu, používá firma Schwarzmüller více vázacích ok a do vnějšího rámu zapuštěných výřezů, v nichž je možno kotvit vázací prostředky. Takto koncipované možnosti zajištění nákladu garantují bezpečné a bezproblémové přepravy strojů mezi stavbami.

Třínápravový nízkoložný přívěs s rovnou plošinou. Detail na zapuštěné podlahové oko
Třínápravový nízkoložný přívěs s rovnou plošinou. Detail na zapuštěné podlahové oko

Nejprodávanějším podvalníkem Schwarzmüller je třínápravový přívěs o nosnosti až 24 tun, pro použití při přepravách velmi těžkých strojů také čtyřnápravový přívěsový podvalník, jehož užitečná hmotnost (nosnost) činí až 32 tun při celkové hmotnosti vozidla 40 tun. Technicky je přitom vozidlo schopné provozu až do celkové hmotnosti 44 tun. Ve výrobním programu podvalníků Schwarzmüller se dále nachází podvalník speciálního provedení s průběžnou rovnou ložnou plochou (bez zalomení rámu a snížení ložné plochy za přední nápravou), podvalník s centrálním uložením náprav, jak ve dvou, tak třínápravové verzi (tridem). V kategorii návěsů jsou to pak a dvou až pětinápravové nízkoložné podvalníkové návěsy s nájezdovými rampami i bez nich.

Třínápravový nízkoložný zesílený návěs
Třínápravový nízkoložný zesílený návěs

O koncernu Schwarzmüller

Koncern Schwarzmüller je největším výrobcem přípojných vozidel a nástaveb užitkových vozidel v Rakousku a díky svému zastoupení v dalších 21 evropských státech je jedním z největších dodavatelů na trhu užitkových vozidel ve střední, jihovýchodní a východní Evropě, a největším produktovým portfoliem vůbec. Koncern vyrábí ročně přes 10 000 vozidel, zaměstnává přes 2 500 spolupracovníků. Velmi bohatý sortiment výrobků v oblasti vozidel plošinových, sklápěcích, cisternových, podvalníkových, kontejnerových, vozidel k přepravě dřeva a dalších vozidel speciálních je charakteristický trvalým technickým vývojem, rozvojem technických inovací, vznikem nových konstrukcí, dlouholetou tradicí a nejvyšší dosahovanou kvalitou. Mimo svých výrobních závodů v Rakousku (Hanzing), České republice (Žebrák) a Maďarsku (Budapešť) disponuje koncern celoevropskou sítí servisních míst podél nejvýznamnějších přepravních a tranzitních cest pro možnost zajištění rychlé opravy a získání potřebného náhradního dílu. Pro potřeby zákazníků je k dispozici i velmi rozsáhlá flotila nájemních vozidel, umožňující realizovat i jejich individuální přepravní nároky.

Autor: Milan Peček
Foto: Schwarzmüller
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
 

Nové

Kvalita v zeleném se stoletou tradicí. To je demoliční příslušenství Montabert

Zveřejněno 12.11. V České republice funguje nové zastoupení pro silnou značku v oblasti příslušenství. Je jím Montabert, francouzský výrobce s dlouhou tradicí, který se v roce 1968 uvedl na evropském trhu s prvním plně hydraulickým bouracím kladivem. Kladiva jsou… celý příspěvek

Velký test rýpadel Sunward. Hodnotí stavitel, který na bagry přesedlal z mixážních pultů

Zveřejněno 6.11. Možná už jste o něm ve Stavební technice četli. Michal Vlašic z Havířova je typický český self-made man, který se před pár lety zhlédnul v bagrování, když si z Polska dovezl malý dvoutunový bagřík. Zalíbilo se mu to do té míry, že pověsil slibně… celý příspěvek

Technology Days 2024: Budoucnost stavebnictví je v technologiích a propojené stavbě

Zveřejněno 5.11. Na tuzemské poměry ojedinělá akce proběhla letos v červnu v rámci každoroční CAT Roadshow. Pod názvem Technology Days 2024 se na dvou místech – v Ledčicích a Hrušovanech – uskutečnil dvoudenní odborný seminář na téma digitalizace ve stavebnictví,… celý příspěvek