Zákazníci i novináři si mohli novinky vyzkoušet přímo v terénu. K dispozici byla vozidla FMX v konfiguracích 8×6, 6×6 a 8×4 se sklápěcími nástavbami VS-mont a Meiller.
Množství novinek
Modernizovaná řada Volvo FMX určená do náročných podmínek stavebního segmentu má zcela novou kabinu nabízenou ve čtyřech velikostech. Pokud jde o podvozky, pak konfigurace začíná na silničním verzi 4×2 a přes již výše zmíněné stavební podvozky míří až ke speciálům s konfigurací 8×6, 10×4 či 10×6. Nové Volvo FMX disponuje vyšším užitečným zatížením a inovativními bezpečnostními prvky. Se zvýšeným zatížením přední nápravy až 20 tun a podvozkem o hmotnosti 38 tun je schopno splnit i ty nejnáročnější úkoly ve velmi drsném terénu.
Nové Volvo FMX je zkonstruováno pro budoucí osazení elektrickými pohony, ale pro současné podmínky je zatím zajímavější nabídka vznětových přeplňovaných šestiválců se zdvihovým objeme 11 litrů, které disponují výkonem od 245 kW do 339 kW. Větší motor D13 pak pokrývá rozsah od 309 kW až po 397 kW. Dnes již samozřejmostí jsou automatizované převodovky I-Shift, zvládající celkovou hmotnost soupravy až 100 tun. Vznětové motory mají certifikaci pro použití HVO, což je syntetická nafta, získaná hydrogenací rostlinných olejů.
Předností nové řady je kombinace vynikající agility a odolnosti. Kromě robustní konstrukce poskytuje nová kabina se vzpřímenými „A” sloupky více prostoru a lepší výhled od volantu. Průchodnost náročným terénem zajišťuje nový systém ovládání uzávěrky diferenciálu mezi nápravami.
Přední odpružení bylo navíc modernizováno tak, aby zvládlo zatížení přední nápravy až 10 tun nebo 20 tun u dvojitých předních náprav ve velmi obtížném terénu. U podvozků s hnací nebo tlačenou nápravou se zvýšily úhly řízení, což vedlo k lepší manévrovatelnosti, a ke snížení opotřebení pneumatik.
Všechna tato vylepšení přispívají k vyšší produktivitě a efektivitě při přepravě ve stavebním segmentu.
Unikátní automatická převodovka
Převodovka I-Shift s převodem pro pomalou jízdu umožňuje jízdu dokonce i rychlostí 0,5–2 km/h a z klidového stavu rozjede i soupravu o hmotnosti 325 tun.
Mezi sériově vyráběnými nákladními vozidly s automatickou převodovkou se jedná o jedinečnou schopnost. Naprostou novinkou v tomto segmentu vozidel, kterou jsme si mohli vyzkoušet v terénu, je možnost při pomalé jízdě vpřed volič převodovky nastavit do polohy zpětné jízdy, aniž by bylo nutné dát nohu z pedálu akcelerátoru a šlápnout na brzdu. Jde o manévr, který řidiči v lomech a pískovnách, nacouvávající v pravidelném rytmu pod nakladač, velmi dobře znají.
Elektronicky řízený brzdový systém (EBS), který je předpokladem varování před srážkou s funkcí nouzového brzdění a elektronickým stabilizačním systémem, je nyní standardem nového stavebního podvozku Volvo FMX.