Firma ZANDT cargo se intenzivně zabývá vývojem nových systémů zajištění nákladu. Důraz klade především na zajištění řešení šitých na míru pro operátory a zároveň na vysokou úroveň bezpečnosti na silnici. Je to vidět například na certifikovaných výklopných úchytných okách s nosností 10 tun, která jsou dnes standardem u všech nákladních podvalníků ZANDT.
Univerzálové pro širokou škálu aplikací
Premiéru v Rakousku si odbyl nízkopodlažní návěs ST 480. U něj se společnosti ZANDT cargo podařilo zkombinovat různé koncepty rámu. 3D konstrukce a metodika konečných výpočtů umožnily připojení vnějších podélných nosníků na vyšší ložné ploše k centrálnímu schránkovému rámu v nízkém loži. Výsledkem je nejlepší nízká ložná délka, optimalizace vlastní hmotnosti a související zvýšení užitečného zatížení. Mezi další výhody patří větší poloměr otáčení pro tažná vozidla a vyšší úhly řízení u systémů řízených náprav. Do této nové řady ST lze instalovat různé prvky výbavy z komplexního modulárního systému pro podvalníky od ZANDT cargo.
Dalším příkladem flexibilního použití se stala řada podvalníků AT-P 300 BTA (30tunový) nebo AT-P 400 BTA (40tunový) točnicový přívěs. Použitá konstrukce sdružuje systém pro abroll kontejnery podle DIN 30722 jako kontejnerový přepravní přívěs BTA a ložnou plochu nižší než 900 mm pro stavební stroje. Dále je podvalník vhodný pro široké spektrum nakládek, jedná se o kombinovaný přívěs pro různé účely, protože dvacetistopé ISO kontejnery, jakož i bednění a závaží, lze uložit a přepravovat podle potřeby. Flexibilní použití zajišťuje udržitelnost pro plánování a přináší nižší náklady.
Ideálními partnery pro logistiku těžkých stavebních strojů jsou nízkopodlažní přívěsy ZANDT AT ve stavebním provedení s vyvýšenou ložní plochou nad točnou i jako průjezdné rovné. Řada AT zde v přepravních úlohách boduje díky souhře ramp, speciální konstrukci míst pro kola či lžíce bagrů a elektronických brzdových systémů s váhami nápravového zatížení. Díky pogumovaným ložným plochám na rampách, nízké ložné ploše, jakož i osazením různými upevňovacími body pro náklad, je zajištěn velmi vysoký bezpečností standard přepravy.
Flexibilní tandemový sklápěč
S celkovou hmotností 19 tun a světlou ložnou délkou 5 500 mm nabízí tandemový sklápěč TAT-K 180 maximální užitečné zatížení ve své třídě. Toho je docíleno nejen robustní, vzduchem odpruženou konstrukcí rámu se širokými pneumatikami, ale také podlahou a bočními stěnami z Hardoxu. Velkou výhodou je, že dvacetistopé ISO kontejnery lze na sklápěči přepravovat se zavřenými bočními stěnami a stavební stroje lze nakládat pomocí hliníkových ramp.
Ideální pro těžbu a zemní práce
Tandemový dampr TD 240, určený pro tažení traktorem, je koncipován pro těžké mise v těžebním průmyslu, zemní práce a přepravu sklizně. S objemem až 20 m3 a vnitřním užitečným zatížením 32 tun nastavuje v tomto produktovém segmentu ty nejvyšší laťky. To znamená, že tažený TD 240 vstupuje do nové výkonnostní třídy s nejnižšími náklady na tunu, a to i u větších infrastrukturních projektů. Ve standardní výbavě nabízí ZANDT 30,5palcové pneumatiky, kyvadlové nápravy se samořízením a cílené asistenční systémy pro řidiče traktorů s pneumaticky odpruženou ojí. Vysoké produktivity a bezpečnosti při sklápění je dosaženo pomocí dvou externích dvojčinných hydraulických válců s nosností až 62 tun a úhlem sklápění 70°.
Veletrh MAWEV 20241) byl pro firmu ZANDT cargo opět velice povedený, vysvětlil majitel Dipl.Kfm Manfred Zandt: „Kontakt se zákazníkem a komplexní poradenství jsou pro ZANDT cargo důležitým faktorem v přístupu k novým produktům. A se svými kompetentními návštěvníky byl nejen pro nás MAWEV perfektním místem a zdrojem inspirace.“