Deset exponátů poskytne komplexní pohled na širokou škálu praktických řešení pro silniční dopravu a staveniště. Majitel Manfred Zandt vysvětluje: „Na něm (veletrhu Bauma) můžeme ukázat inovativní koncepty podvozků pro flexibilní použití. Přímý kontakt s odbornými zákazníky přináší nové, zajímavé diskuse a dává nám řadu podnětů pro další vývoj produktů. Nikde jinde než na Baumě v Mnichově to není tak dobře možné a na další setkání s našimi zákazníky a partnery se moc těšíme.”
Nízkopodlažní podvalník
Středem zájmu společnosti ZANDT cargo na veletrhu bude segment podvalníků. Firma zde představí praktická řešení pro perspektivní logistiku.
Nízkopodlažní přívěs AT-P 400 je konstruován jako výkonný 4nápravový přepravník se sníženým místem (prohlubní) pro kola uprostřed v přepravním loži. Nájezdové a výjezdové oblasti jsou ploché a pro obousměrná zařízení jsou obzvláště dobré. Řidiči mohou díky místu pro kola dodržet specifikace pro maximální výšku a provést přepravu kolových nakladačů, kolových rypadel nebo traktorů s velkými průměry kol bezpečně a v souladu se zákonem.
Pro převoz menších stavebních strojů, bednění nebo kontejnerů je možno použít rovnou nakládací plochu, stačí vytáhnout integrované kryty. Kromě toho je vnější rám vybaven výkonným upevňovacím systémem pro širokou škálu řetězů a vázacích zařízení. Dlouhý a hluboký bagrový žlab je velmi výhodný pro přepravu mobilních a pásových bagrů, jelikož výsuvné rameno a lopatu bagru lze přepravovat ve spuštěné poloze.
Zajímavým exponátem bude též obzvláště flexibilní koncept přívěsu AT-P 300 BTA. Jeho plusy jsou extrémně nízká a rovná nakládací výška (od 820 mm) ideální pro přepravu stavebních strojů a možnost umístění rolovacích a usazovacích kontejnerů podle DIN 30722 a DIN 30720. K dispozici je také pneumaticky sklopná oj, která zepředu umožňuje manipulaci k nasazení a sundání kontejnerů. Toto vybavení doplňují přímo zásuvné ISO adaptéry pro přepravu kontejnerů. Upevňovací body, které lze vytáhnout a sklopit, jsou mimořádně praktické a umožňují optimální aplikaci síly pro zajištění nákladu v jakémkoli úhlu na plošině.
Na stánku ZANDT cargo bude k vidění i široká nabídka doplňkového vybavení. Představeny budou rampy nejrůznějších délek a šířek. Pro řidiče je praktická i varianta s hydraulickým válcem, jež eliminuje potřebu bočních podpěr ramp a zkracuje tak dobu nakládání. Další důraz je kladen na vysoce kvalitní úchyty pro zajištění nákladu. Ty jsou na technice ZANDT osazeny ve velkém počtu a mají vysokou připojovací sílu. Pro zákazníky to znamená více individuálních konfigurací, kratší dodací lhůty a vysokou dostupnost dílů.
Dva koncepty nízkopodlažního tandemového přívěsu TAT
Koncept nízkopodlažního tandemového přívěsu TAT-B 140 je předurčen jako nástavba k nákladnímu automobilu s jeřábem. Jeho rozsáhlé vybavení umožňuje tažnému vozidlu výrazně zvýšit rozsah úkolů. Pomocí sloupků lze v podélných a příčných dorazech zajistit nejen náklad, ISO kontejnery ve standardních a extra šířkách, ale také závaží, bednění a přes skládací ploché rampy lze přemisťovat stavební stroje.
TAT-K 180 při použití jako sklopka boduje optimalizovanou boční stěnou Hardox a podlahou Hardox. Vzhledem k maximální vnitřní šířce jsou přepravy kontejnerů ISO možné s uzavřenými bočnicemi. Na rovné podlaze sklopky jsou k dispozici výkonná výsuvná poutací oka pro zajištění nákladu. Pro přepravu stavebních strojů jsou možné hliníkové dokovací rampy pro kolová a pásová vozidla bez okrajů, které jsou uloženy v přihrádce pod korbou sklopky.
TandemDumper TD 240
TD 240 je traktorový přívěs s nejvyšší užitečnou hmotností 32 tun a objemem sklápění téměř 20 m3. V nejnovější sérii u něj byly provedeny změny v centrálním skříňovém rámu a podvozku s kyvadlovou nápravou. Nyní lze implementovat 30,5palcové pneumatiky se samořízenou nápravou s vnější šířkou 2550 mm. Tvar korby byl také dále optimalizován. Rovná přední hrana vede k lepšímu bočnímu výhledu z kabiny stroje na korbu a při nakládání pomocí lopaty kolového nakladače lze nakládací cykly ještě zvýšit.
TandemDumper TD 240 opět znamená vyšší výkon při manipulaci s velkoobjemovým materiálem díky koncepci sklápěcí korby. Větší bezpečnosti sklápění je dosaženo dvěma bočními sklápěcími válci. Úhel sklopení 70° také umožňuje vysouvání soudržného materiálu z korby. Cen trální skříňový rám s pneumatickým odpružením oje a kyvadlové nápravy zlepšují komfort jízdy. Výsledkem je, že TD 240 boduje nízkými náklady na tunu při velkoobjemové manipulaci.
ZANDT cargo: řešení, která přesvědčí v detailech
Na exponátech představovaných na Baumě bude možno nalézt také mnoho dalších inovativních řešení usnadňujících řidičům každodenní práci. Půjde například o vysoce výkonné koncepty LED osvětlení, pneumatická a hydraulická zařízení a systémy, které využívají elektronicko-digitální podporu. Hlavním principem společnosti ZANDT cargo je vždy ukázat praktické koncepty a ekonomická řešení.