V expozici značky FUSO vystavená nová generace modelu eCanter byla ve verzi s celkovou hmotností 8,55 tuny poprvé vybavena hákovým nosičem kontejnerů firmy UNSINN a mechanickým vedlejším pohonem přídavných zařízení. Celková nosnost podvozku je 5 135 kg a užitečná hmotnost činí 3 635 kg. Vozidlo s komfortní jednoduchou kabinou (se třemi sedadly) má rozvor náprav 3 400 milimetrů a je vybaveno sadou akumulátorů M, která umožňuje dojezd až 140 kilometrů.
Nové FUSO Canter, vystavené na veletrhu na venkovní ploše, má celkovou hmotnost 7,49 tuny, třístranný sklápěč Meiller a jeřáb Atlas. I toto vozidlo disponuje komfortní jednoduchou kabinou. Canter má rozvor náprav 3 400 milimetrů, nosnost podvozku 4,94 tuny, užitečnou hmotnost 2 580 kg a motor o výkonu 129 kW.
Vylepšení a variablita
Značka FUSO ve snaze ještě lépe splnit požadavky zákazníků novou generaci modelu eCanter v mnoha ohledech optimalizovala. Zatímco doposud bylo elektrické nákladní vozidlo dodáváno pouze s celkovou hmotností 7,49 tuny a rozvorem náprav 3 400 milimetrů, mají nyní zákazníci na výběr šest rozvorů náprav od 2 500 do 4 750 milimetrů a celkovou hmotnost 4,25 až 8,55 tuny. Nosnost podvozku je až 5 tun. Nová generace modelu eCanter je poháněna elektromotorem o výkonu buď 110 kW (varianty s celkovou hmotností 4,25 a 6 tun), nebo 129 kW (varianty s celkovou hmotností 7,49 a 8,55 tuny), s točivým momentem 430 N.m a optimalizovaným hnacím řetězcem. Nejvyšší rychlost je 89 km/h.
V závislosti na rozvoru náprav jsou k dispozici tři různé sady akumulátorů: S, M a L. Baterie přitom používají technologii lithium-železo-fosfátových akumulátorových článků (LFP), které se vyznačují především dlouhou životností a větším množstvím využitelné energie. Sada akumulátorů ve variantě S disponuje jmenovitou kapacitou 41 kWh a umožňuje dojezd až 70 kilometrů. U varianty M dosahuje jmenovitá kapacita 83 kWh a dojezd je až 140 kilometrů. Nejvýkonnější sada, varianta L, nabízí jmenovitou kapacitu 124 kWh a dojezd až 200 kilometrů. Díky rekuperaci lze dojezd ještě prodloužit, což současně zkracuje potřebné přestávky kvůli nabíjení. Pro porovnání: dosud byla pro model eCanter nabízena pouze jedna varianta sady akumulátorů s jmenovitou kapacitou 81 kWh a dojezdem až 100 kilometrů.
Co se týká nabíjení sady akumulátorů, je nová generace modelu eCanter kompatibilní se všemi síťovými napětími na nejdůležitějších trzích. Nabíjecí jednotka podporuje nabíjení jak střídavým (AC), tak i stejnosměrným (DC) proudem. Nabíjecím standardem je systém CCS (Combined Charging System). Nabíjet je možné výkonem až 104 kW. V závislosti na sadě akumulátorů lze rychlým, stejnosměrným nabíjením zvýšit stav nabití z 20 na 80 procent kapacity za cca 24 (S), 26 (M) nebo 39 minut (L). V případě nabíjení střídavým proudem (11 a 22 kW) to trvá mezi čtyřmi a šesti hodinami, v závislosti na sadě akumulátorů.
Mnohostranná, komfortní a bezpečná vozidla
Nová generace modelu eCanter, dodávaná se dvěma variantami kabin (standardní = šířka 1,7 metru a komfortní = šířka 2 metry), se vyznačuje nejen ekologickým a ekonomickým celkovým konceptem, ale také mnohostranností. Elektricky poháněné nákladní vozidlo značky FUSO je kompatibilní s mnoha nástavbami typickými pro stavební sektor, například s valníkovými nástavbami nebo sklápěči, a je tak ideální volbou pro nejrůznější aplikace. Nová generace modelu eCanter je mimořádně vhodná pro nástavby i z toho důvodu, že se na přání dodává přímo z výroby s mechanickým pomocným pohonem hydraulických agregátů.
Vysokou míru komfortu pro řidiče a bezpečnosti pro všechny účastníky silničního provozu zajišťuje velký počet asistenčních funkcí a dalších zařízení. Mezi pozoruhodné prvky standardní výbavy patří mimo jiné multifunkční volant s tlačítky pro ovládání digitálního panelu sdružených přístrojů na displeji LCD, světlomety LED, které vydávají v porovnání s halogenovými verzemi o 30 procent jasnější světlo a zlepšují tak viditelnost, funkce Autolight pro automatické ovládání světlometů v závislosti na světelných podmínkách a inteligentní asistent dálkových světel.
Z důvodu bezpečnosti jsou sady akumulátorů uloženy pod rámem podvozku vozidla uvnitř velmi tuhé ocelové konstrukce, která slouží také jako ochrana sady akumulátorů při čelním nebo bočním nárazu. V případě nehody senzor nárazu automaticky deaktivuje vysokonapěťový systém. Nová generace modelu eCanter je standardně vybavena externím výstražným akustickým systémem AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System), který zlepšuje akustické vnímání vozidla například chodci nebo cyklisty. Kromě toho zvyšuje standardně montovaný asistent pro odbočování, Active Side Guard Assist, bezpečnost při odbočování vpravo. Rovněž standardně dodávaná nová generace asistenta pro nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců, Active Brake Assist, minimalizuje nebezpečí kolize s překážkou vpředu.