CARACAL MACHINES - Nové i použité stavební stroje a příslušenství
Dnes je 28.3. – svátek slaví Soňa

Goldhofer dopravil stavební stroje až pod vrchol Kitzsteinhorn

Zveřejněno: 25. 3. 2025

Společnost Walter Keil Transporte und Erdbewegungen GmbH & Co. KG z Mittersillu v Rakousku nedávno zakoupila a použila podvalníkový návěs Goldhofer MPA 3 k dopravě bagrů, sklápěčů a další těžké techniky na staveniště nacházející se pod vrcholem Kitzsteinhornu v nadmořské výšce přes 3000 metrů.

Díky výkyvu náprav v rozsahu ±350 mm a úhlu řízení 60° je Goldhofer MPA 3 ideálním řešením pro horský terén.

U rozhodnutí o koupi nového návěsu od Goldhofera stál Andi Brennsteiner, zkušený řidič kamionu, který pro společnost Keil pracuje přes 25 let. Díky jeho bohatým zkušenostem s přepravami v náročném terénu na horská staveniště byla jeho odbornost rozhodujícím faktorem v procesu nákupu.

Návěs do extrémních podmínek

Tým společnosti Keil měl tentokrát za úkol dopravit kráčející rypadlo – a následně též další techniku – na staveniště ležící pod vrcholem Kitzsteinhornu ve výšce přes 3000 metrů. Jednalo se o trasu s úzkými klikatými silničkami ve vysokohorském prostředí. „Naše další návěsy rychle dosáhly svých limitů, pokud jde o manévrovatelnost vyžadovanou pro tak ostré zatáčky,“ řekl Brennsteiner. Až 60° úhel řízení dostupný u náprav MPA znamenal pro tým Keil zásadní rozdíl.

Doprava kráčející rypadla na staveniště ležící pod vrcholem Kitzsteinhornu ve výšce přes 3000 metrů.
Doprava kráčející rypadla na staveniště ležící pod vrcholem Kitzsteinhornu ve výšce přes 3000 metrů.

Brennsteiner také zdůraznil vynikající výkonnostní charakteristiky MPA: „Ve většině případů nejsou vykládací místa vysoko v horách na rovném terénu a nakládání a vykládání se provádí na svahu. Podvalník tedy musí být krátký, ovladatelný, flexibilní, bezpečný a robustní. Ale také relativně lehký, zatímco horský terén vyžaduje velký úhel natočení a velkou světlou výšku.

Na místě určení bylo rypadlo bezpečně vyloženo. Navíc díky systému Goldhofer SmartControl a výkyvu polonáprav v rozsahu ±350 mm byl tým Keil schopen jej i v nerovném a náročném terénu dopravit přesně na místo určení.

Aby popsal náročné podmínky panující ve vysoké nadmořské výšce Brennsteiner říká: „Je to velmi strmé stoupání a někdy je vítr nahoře tak silný, že potřebuji vynaložit veškerou mou sílu, abych otevřel dveře kabiny a následně je musím pevně držet, jinak je vítr strhne z pantů.

Levin Gonser, regionální manažer prodeje ve společnosti Goldhofer, dodává: „Naším cílem vždy bylo a je nabízet zákazníkům nejlepší produkt vyhovující jejich specifickým požadavkům. Přikládáme velký význam důkladným konzultacím, abychom si byli jisti, že jsme důvěrně obeznámeni s typickými náklady a terénními výzvami, se kterými se naši zákazníci vypořádávají. V případě Keilu nám tyto základní informace umožnily upravit návěs tak, aby maximálně usnadnil přepravu.

Společnost Keil s návěsem Goldhofer MPA 3 úspěšně zvládla již řadu náročných přeprav.
Společnost Keil s návěsem Goldhofer MPA 3 úspěšně zvládla již řadu náročných přeprav.

Nápravy Macpherson s hydraulickým vyrovnáváním MPA

Osazení podvozku jednotlivými polonápravami MPA s jejich vysokým zdvihem dává návěsu do vínku neobyčejně klidnou a stabilní jízdu a rozmanité využití. Každá strana návěsu je v nerovnostech samostatně vyrovnávaná, návěs jezdí na tzv. tříbodu, který zaručuje vysokou stabilitu jízdy i s vysokým těžištěm nákladu. Problémem nejsou ani větší terénní nerovnosti. Díky malému počtu konstrukčních dílů je navíc náprava extrémně bezúdržbová, což  dává majitelům další přidanou hodnotu.

Autor: Mgr. Helena Hejhálková1)
Foto: Goldhofer

1) Přeloženo a upraveno z tiskové zprávy.

Přečtěte si také

 

Nové

Frutiger představí na baumě 2025 špičkové mycí technologie pro stroje a vozidla

Zveřejněno 27.3. za chvíli to vypukne. Areál mnichovského výstaviště v Německu otevře své brány a přivítá největší veletrh stavebních a těžebních technologií na světě – bauma 2025. Inspirativní prezentaci novinek slibuje švýcarská společnost FRUTIGER Company AG,… celý příspěvek

Hitachi na veletrhu Bauma ukáže techniku s nulovými emisemi

Zveřejněno 26.3. Společnost Hitachi Construction Machinery (Europe) NV (HCME) představí na veletrhu Bauma 2025 rekordní počet elektrických rýpadel. Ve spolupráci s Kenki Techology Group (KTEG) bude v expozicích FN.716 a FN.717 k vidění hned devět modelů s nulovými… celý příspěvek

Goldhofer dopravil stavební stroje až pod vrchol Kitzsteinhorn

Zveřejněno 25.3. Společnost Walter Keil Transporte und Erdbewegungen GmbH & Co. KG z Mittersillu v Rakousku nedávno zakoupila a použila podvalníkový návěs Goldhofer MPA 3 k dopravě bagrů, sklápěčů a další těžké techniky na staveniště nacházející se pod vrcholem… celý příspěvek