U rozhodnutí o koupi nového návěsu od Goldhofera stál Andi Brennsteiner, zkušený řidič kamionu, který pro společnost Keil pracuje přes 25 let. Díky jeho bohatým zkušenostem s přepravami v náročném terénu na horská staveniště byla jeho odbornost rozhodujícím faktorem v procesu nákupu.
Návěs do extrémních podmínek
Tým společnosti Keil měl tentokrát za úkol dopravit kráčející rypadlo – a následně též další techniku – na staveniště ležící pod vrcholem Kitzsteinhornu ve výšce přes 3000 metrů. Jednalo se o trasu s úzkými klikatými silničkami ve vysokohorském prostředí. „Naše další návěsy rychle dosáhly svých limitů, pokud jde o manévrovatelnost vyžadovanou pro tak ostré zatáčky,“ řekl Brennsteiner. Až 60° úhel řízení dostupný u náprav MPA znamenal pro tým Keil zásadní rozdíl.
Brennsteiner také zdůraznil vynikající výkonnostní charakteristiky MPA: „Ve většině případů nejsou vykládací místa vysoko v horách na rovném terénu a nakládání a vykládání se provádí na svahu. Podvalník tedy musí být krátký, ovladatelný, flexibilní, bezpečný a robustní. Ale také relativně lehký, zatímco horský terén vyžaduje velký úhel natočení a velkou světlou výšku.“
Na místě určení bylo rypadlo bezpečně vyloženo. Navíc díky systému Goldhofer SmartControl a výkyvu polonáprav v rozsahu ±350 mm byl tým Keil schopen jej i v nerovném a náročném terénu dopravit přesně na místo určení.
Aby popsal náročné podmínky panující ve vysoké nadmořské výšce Brennsteiner říká: „Je to velmi strmé stoupání a někdy je vítr nahoře tak silný, že potřebuji vynaložit veškerou mou sílu, abych otevřel dveře kabiny a následně je musím pevně držet, jinak je vítr strhne z pantů.“
Levin Gonser, regionální manažer prodeje ve společnosti Goldhofer, dodává: „Naším cílem vždy bylo a je nabízet zákazníkům nejlepší produkt vyhovující jejich specifickým požadavkům. Přikládáme velký význam důkladným konzultacím, abychom si byli jisti, že jsme důvěrně obeznámeni s typickými náklady a terénními výzvami, se kterými se naši zákazníci vypořádávají. V případě Keilu nám tyto základní informace umožnily upravit návěs tak, aby maximálně usnadnil přepravu.“
Nápravy Macpherson s hydraulickým vyrovnáváním MPA
Osazení podvozku jednotlivými polonápravami MPA s jejich vysokým zdvihem dává návěsu do vínku neobyčejně klidnou a stabilní jízdu a rozmanité využití. Každá strana návěsu je v nerovnostech samostatně vyrovnávaná, návěs jezdí na tzv. tříbodu, který zaručuje vysokou stabilitu jízdy i s vysokým těžištěm nákladu. Problémem nejsou ani větší terénní nerovnosti. Díky malému počtu konstrukčních dílů je navíc náprava extrémně bezúdržbová, což dává majitelům další přidanou hodnotu.