Renomag.cz - Díly náhradní pro stavební stroje
Dnes je 21.11. – svátek slaví Albert

První velká akvizice roku 2023. Komatsu kupuje výrobce důlních strojů GHH Group

Zveřejněno: 3. 3. 2023

Letošní rok sotva začal a médii už proběhla zpráva o významné akvizici, o kterou se postarala společnost Komatsu. Ta má v první polovině roku 2023 dokončit nákup tradičního německého výrobce GHH Group, který se specializuje na vývoj a výrobu strojů pro podpovrchovou těžbu. Výši transakce ani jedna ze stran neuvádí, přesto se dá očekávat, že půjde o jednu z nejvýznamnějších obchodních transakcí tohoto roku.

Nakladač LF-7 byl uvedený v roce 2021. Dodává se s největší lopatou a nejlepším výkonem ve třídě strojů s užitečným zatížením sedmi tun.

Společnost GHH Group byla založena na počátku 60. let minulého století v Gelsenkirchenu, což je jedno z center průmyslové oblasti zvané Porúří. V poslední době byla firma součástí ryze německé skupiny Schmidt Kranz Group. Výrobní portfolio GHH Group tvoří zejména podzemní nakladače a dumpery, kloubové dumpery, vrtací zařízení pro hlubinnou těžbu a užitková nákladní vozidla s uplatněním při podzemních stavbách. Velký důraz při výrobě je kladen na individualizaci; jednotlivé komponenty jsou skládány podle specifických požadavků zákazníka.

Široké portfolio „Made in Germany”

V segmentu podzemních nakladačů jsou k dispozici čtyři základní řady: nízkoprofilové čelní nakladače (Super Low Profile), úzkorozchodné (Narow Vein), dieselové a také jeden plně elektrický model. Pestrá je rovněž paleta mobilních vrtaček (pro čelní / hloubkové / klenbové vrtání) a dalšího specializovaného příslušenství pro podzemní stavby. Společným znakem všech strojů od GHH je již zmíněná individualizace a rovněž pověstná kvalita „Made in Germany”, odrážející se též ve sloganu „Solid as a Rock” („Pevný jako skála”). Velmi zdařilou prezentaci výrobního portfolia včetně množství produktových videí najdete na internetových stránkách společnosti www.ghhrocks.com.

Ikonický „sklápěč” MK-42

Jedním z nejznámějších strojů výrobce GHH je dumper MK-42, pyšnící se prestižním oceněním za ztvárnění Red Dot Design Award. Velmi povedený design je tu sklouben s maximální účelností – robustní rám propůjčuje vozidlu maximální nosnost 45 metrických tun; objem sklopné korby je od 19 do 24 m3. Motor Mercedes OM473 uděluje vozidlu nejlepší výkon ve své třídě (460 kW); a to při splnění emisní normy Stage V. Alternativně je dumper dodáván rovněž s motory Volvo TAD1651 nebo 1671.

GHH Group se specializuje na vývoj a výrobu strojů pro podpovrchovou těžbu. Na fotografii dumper MK-42.
GHH Group se specializuje na vývoj a výrobu strojů pro podpovrchovou těžbu. Na fotografii dumper MK-42.

Na podvozku najdeme nápravy Kessler s kyvným kloubem, přední náprava má plné odpružení. K přenosu výkonu použil výrobce kombinaci měniče a převodovky řady Dana 8000. Obchodní úspěchy modelu MK-42 jsou dány rovněž relativně kompaktními rozměry (3062 mm na šířu, 10 535 mm na délku a 2719 mm na výšku), malým poloměrem otáčení a naopak velkým vyklápěcím úhlem (68°). Poslední dva zmíněné parametry patří údajně k nejlepším ve své třídě.

Od akvizice si Komatsu slibuje posílení výrobních a servisních kapacit v segmentu výroby podpovrchových strojů, a to nejen v Evropě, ale i na slibně se rozvíjejících trzích jižní Afriky, Indie nebo Chile. Společnost také věří v uplatnění synergií v oblasti vývoje a výzkumu; v tomto směru patří GHH Group rovněž ke světové špičce.

 

Nové

Kvalita v zeleném se stoletou tradicí. To je demoliční příslušenství Montabert

Zveřejněno 12.11. V České republice funguje nové zastoupení pro silnou značku v oblasti příslušenství. Je jím Montabert, francouzský výrobce s dlouhou tradicí, který se v roce 1968 uvedl na evropském trhu s prvním plně hydraulickým bouracím kladivem. Kladiva jsou… celý příspěvek

Velký test rýpadel Sunward. Hodnotí stavitel, který na bagry přesedlal z mixážních pultů

Zveřejněno 6.11. Možná už jste o něm ve Stavební technice četli. Michal Vlašic z Havířova je typický český self-made man, který se před pár lety zhlédnul v bagrování, když si z Polska dovezl malý dvoutunový bagřík. Zalíbilo se mu to do té míry, že pověsil slibně… celý příspěvek

Technology Days 2024: Budoucnost stavebnictví je v technologiích a propojené stavbě

Zveřejněno 5.11. Na tuzemské poměry ojedinělá akce proběhla letos v červnu v rámci každoroční CAT Roadshow. Pod názvem Technology Days 2024 se na dvou místech – v Ledčicích a Hrušovanech – uskutečnil dvoudenní odborný seminář na téma digitalizace ve stavebnictví,… celý příspěvek