MONTABERT - Evropský výrobce kvalitního příslušenství pro demolice
Dnes je 21.11. – svátek slaví Albert

Volvo Aero: Úspornější bezpečnější s vyšším komfortem

Zveřejněno: 5. 8. 2024

S potěšením jsme přijali pozvání na „pražskou prezentaci“ nového nákladního vozu, jímž společnost Volvo Trucks rozšiřuje dosud velmi úspěšnou řadu FH o dalšího atraktivního sourozence. Prezentace se konala 14. května ve Volvo Group Truck Centru Klecany.

Ikonická řada nákladních vozidel Volvo FH se rozšiřuje o nový model – Volvo FH Aero. Foto: Volvo

Po úvodních vystoupeních předních představitelů českého zastoupení švédské značky a po prvním „ohmatání“ nové techniky, můžeme jen potvrdit názor, že Volvo Aero otevírá v oblasti bezpečnosti, aerodynamiky a jízdního komfortu novou kapitolu. Ostatně skutečnost, že prestižní titul Truck of the Year poprvé v oblasti těžkých nákladních vozidel získal pro rok 2024 typ s elektrickým pohonem, o mnohém napovídá. Nicméně potěšilo nás, že ani oblast klasických vznětových motorů a pohonného řetězce neunikla pozornosti švédských vývojářů.

Čtyři verze na výběr

O prezentaci nového modelu ve Volvo Group Truck Centru Klecany byl mezi publikem obrovský zájem, což svědčí o oblibě severské značky na českém trhu. Atmosféru prezentace nejlépe přiblíží přiložené snímky pořízené za slunného májového podvečera.

Generální ředitel společnosti Volvo Group Czech Republic John Muldoon při zahajovacím projevu zdůraznil, že jedním z hlavních cílů
úprav nového typu bylo zvýšení efektivity.
Generální ředitel společnosti Volvo Group Czech Republic John Muldoon při zahajovacím projevu zdůraznil, že jedním z hlavních cílů úprav nového typu bylo zvýšení efektivity.

Modely Volvo Aero, uváděné na trh již v letošním a příštím roce, budou k dispozici ve čtyřech verzích FH Aero, FH Aero Electric, FH Aero LNG a FH16 Aero. Podle zájmu odběratelů zůstává v nabídce nadále typ FH se standardní kabinou.

Zájemci se mohli v rámci prezentace důkladně seznámit prakticky se všemi verzemi, které severská společnost nabízí. Modely s elektrickým i spalovacím motorem jsou na výběr s nízkou spací kabinou, spací kabinou, kabinou Globetrotter, Globetrotter XL a Globetrotter XXL (nejen delší, ale i širší).

Nejen na volné ploše, ale i v konferenčním sále byly k dispozici různé verze Aera včetně typu FE Electric (100% elektrický, 130 kW, dvouhodinové nabíjení pro jízdní dosah 300 km).
Nejen na volné ploše, ale i v konferenčním sále byly k dispozici různé verze Aera včetně typu FE Electric (100% elektrický, 130 kW, dvouhodinové nabíjení pro jízdní dosah 300 km).

Alespoň heslovitě, pokud nám vymezený prostor v magazínu Stavební technika dovolí, o některých modernizačních prvcích přispívajících nejen k vyšší účinnosti vozidla, ale i ke komfortu a tím i k vyšší bezpečnosti řidiče.

Nechyběly „stavební“ verze. Na snímku sklápěčka na čtyřnápravovém podvozku. Vozidlo se „startovním“ číslem 14 absolvovalo testovací jízdy v rámci zahraniční prezentace, která se konala o měsíc dříve v Řecku a v dalších zemích střední a východní Evropy.
Nechyběly „stavební“ verze. Na snímku sklápěčka na čtyřnápravovém podvozku. Vozidlo se „startovním“ číslem 14 absolvovalo testovací jízdy v rámci zahraniční prezentace, která se konala o měsíc dříve v Řecku a v dalších zemích střední a východní Evropy.

Vnější úpravy, podvozek, interiér

Prodloužení „budky“ o 239 mm přispělo ke zlepšení aerodynamiky, a tím i ke snížení spotřeby paliva. Dalšími drobnými karosářskými a podvozkovými úpravami přispívá Volvo Aero ke zlepšení jízdní stability při bočním větru ale i k delšímu dojezdu setrvačností. Aero je vybaveno novými brzdami s novými kotouči patentovanými společností Volvo Trucks.

Díky zmíněnému prodloužení a dalším úpravám je spotřeba paliva a energie nižší o 5 %. Kamerový systém nejen nahrazuje vnější zpětná zrcátka, ale rozšiřuje zorné pole řidiče a v konečném důsledku spolu s novými, zcela nově zavedenými prvky (Varování před otevřením dveří, Podpora předcházením bočním kolizím, Updatovaný prediktivní tempomat I-See a přepracovaný interiér s ještě větším důrazem na ergonomii včetně nového informačního systému) vytvářejí pro řidiče bezpečné příjemné prostředí pro jízdu i odpočinek. Zdokonalená soustava nouzové brzdy, systém Pilot Assist, referenční čáry v Kamerovém monitorovacím systému upozorňují řidiče na silniční úseky, které je třeba projíždět se zvýšenou opatrností a další „drobnosti“ jsou rovněž příspěvkem pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu.

Kamerový systém nejen nahrazuje vnější zpětná zrcátka, ale rozšiřuje zorné pole řidiče. Foto: Volvo
Kamerový systém nejen nahrazuje vnější zpětná zrcátka, ale rozšiřuje zorné pole řidiče. Foto: Volvo

Více o atmosféře a o vozidlech představených v rámci pražské prezentace ukážou přiložené snímky.

Autor: Vlastislav Tůma
Foto: Vlastislav Tůma a viz popisky
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.
Bezplatné zasílání časopisu Stavební technika pro rok 2024.

Přečtěte si také

 

Nové

Kvalita v zeleném se stoletou tradicí. To je demoliční příslušenství Montabert

Zveřejněno 12.11. V České republice funguje nové zastoupení pro silnou značku v oblasti příslušenství. Je jím Montabert, francouzský výrobce s dlouhou tradicí, který se v roce 1968 uvedl na evropském trhu s prvním plně hydraulickým bouracím kladivem. Kladiva jsou… celý příspěvek

Velký test rýpadel Sunward. Hodnotí stavitel, který na bagry přesedlal z mixážních pultů

Zveřejněno 6.11. Možná už jste o něm ve Stavební technice četli. Michal Vlašic z Havířova je typický český self-made man, který se před pár lety zhlédnul v bagrování, když si z Polska dovezl malý dvoutunový bagřík. Zalíbilo se mu to do té míry, že pověsil slibně… celý příspěvek

Technology Days 2024: Budoucnost stavebnictví je v technologiích a propojené stavbě

Zveřejněno 5.11. Na tuzemské poměry ojedinělá akce proběhla letos v červnu v rámci každoroční CAT Roadshow. Pod názvem Technology Days 2024 se na dvou místech – v Ledčicích a Hrušovanech – uskutečnil dvoudenní odborný seminář na téma digitalizace ve stavebnictví,… celý příspěvek